اخبار داغ

فقط 10 نفر از هر کشور برای مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت، 6 برابر اسامی ممکن لیست داده ایم

سجادی: لباس فرم در خردادماه رونمایی می شود/ در کشتی، کاراته، شمشیربازی و تکواندو شانس مدال هستیم

سجادی: لباس فرم در خردادماه رونمایی می شود/ در کشتی، کاراته، شمشیربازی و تکواندو شانس مدال هستیم
سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک گفت: دوز دوم واکسن کرونا به بیشتر المپین ها و ملی پوشان تزریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو امروز 21 اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی مطبوعات حاضر شد و به برخی سوالات پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سجادی در ابتدا اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای با مسئولین برگزاری المپیک و سه نفر از همکارانم انجام شدکه بیشتر در خصوص ثبت نام همه اعضای کاروان و موارد مربوط به آیدی کارت بود. اسامی نفرات نیز چک شد. این دوره با 5 رشته بیشتر در 33 رشته و در 339 رویداد و با حضور 11 هزار و 90 ورزشکار برگزار خواهد شد که 48.5 درصد زنان و بقیه مردان هستند.

,

وی افزود: مسابقات در 42 مکان ورزشی در توکیو برگزار می شود که بخشی از آن از مکان های المپیک 1964 بازسازی شده. دهکده در فاصله بین مکان های جدید و قدیم قرار گرفته و در فضایی قرار دارد که اطرافش با آب محصور شده. حدود 25 و 27 کیلومتر بین محل برگزاری بازی ها و دهکده فاصله است و دهکده هم شرایط خوبی دارد. 23 بلوک و 5600 واحد مسکونی در آن بناست که ظرفیتی بالغ بر 11 هزار نفر خواهد داشت.

,

سجادی درباره پروتکل های بهداشتی در برگزاری رقابتها بیان کرد: موقعیت ما هم معلوم شده و موقعیت خوبی هم دارد. کلیه شرکت کنندگان اعم از تیم ها و خبرنگاران همه باید 72 ساعت قبل در کشور خودشان آزمایش بدهند و به محض حضور در فرودگاه توکیو هم از آن ها تست سریع می گیرند. اگر کسی تستش مثبت باشد، 15 روز قرنطینه خواهد شد. براساس دستورالعمل ها نیز همه تیم ها و هیئت ها باید قرنطینه در دهکده باشند و تنها با ترنسپورتینگ کمیته بین المللی المپیک در محل برگزاری بازی ها جابه جا شوند.

,

سرپرست کاروان ایران درباره شرایط کاروان ایران اظهار داشت: تا امروز 60 سهمیه کسب کرده ایم در 13 رشته و بسکتبال 3 نفره دختران هم در دو تورنمنت انتخابی حاضر خواهد شد. قایقرانی آب های آرام در جام جهانی روسیه شانس کسب سهمیه دارد و کاراته نیز آخرین مسابقاتش در پاریس است که تکلیف 2 نفر حاضر در یک وزن در آن جا روشن می شود. بقیه رشته ها هم که تکلیف مشخصی دارد.

,

سجادی با اشاره واکسیناسیون ورزشکاران گفت: با توجه به همه محدودیت ها، اردوهای منظمی داشتیم و اعزام های ما هم طبق برنامه صورت گرفته. هرچه جلوتر برویم، اردوها فشرده تر شده و امیدواریم ورزشکاران با آمادگی لازم در المپیک شرکت کنند. روز گذشته هم دوز دوم واکسن کرونا به بیشتر المپین ها و ملی پوشان تزریق شد تا نگرانی خاصی هم از این بابت وجود نداشته باشد. البته برخی از بچه ها مانند تیم ملی تیراندازی هنوز واکسینه نشده اند که به محض ورود به ایران این موضوع انجام می شود.

,

وی درباره حواشی رخ داده درباره واکسیناسیون گفت: یک سهمیه بندی با توجه به مقدار واکسن موجود انجام دادیم تا به نسبت تعداد شرکت کنندگان در اردوها و المپین ها این موضوع صورت بگیرد. لیست را به فدراسیون ها دادیم و از آن ها خواستیم که افراد را مشخص کنند. عین همان لیست را به معاونت ورزش قهرمانی وزارت ابلاغ کردیم و به دست وزارت بهداشت هم رسید که از آن سو اقدام شده. تمام اسامی را جلسه قبل مجددا خواستم که فدراسیون پزشکی مسئولیت کنترل را برعهده داشت. فکر می کنم که مسئله خاصی در این باره نباشد. اگر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی تشخیص دهد، اسامی واکسینه شده ها را اعلام خواهد کرد. مسئولیت واکسیناسیون برعهده این نهاد بوده و آن ها اگر صلاح بدانند و نیاز باشد، این کار را خواهند کرد. در ضورت بروز تخلف در مسئله واکسیناسیون، باید آن را از فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیری شود. ما نظارت و اجرایی بر این مسئله نداشتیم و باید در وزارت و فدراسیون این موضوع سوال شود.

,

سجادی درباره ورزشکارانی که در خارج از ایران بسر می برند و هنوز واکسن نزده اند، گفت: باید ببینیم بچه هایی که خارج از کشور بوده اند، واکسن زده اند یا نه. تعدادها فریز شده و پیش بینی هم شده که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی باید واکسینه شدن لژیونرها هم صورت بگیرد. 72 روز فرصت داریم  و زدن واکسن هم توسط ioc الزامی نیست. واکسن ها فقط در اختیار وزارت بهداشت است و اگر واکسنی تزریق نشود، نمایندگان وزارت آن را مرجوع می کنند. دستورالعملی از سمت کمیته بین المللی المپیک آمد که آمادگی آن خواهد بود که می توانند واکسیناسیون در آن جا هم صورت بگیرد. ما به این موضوع نیازی نخواهیم داشت و این واکسن ها هم قابل انتقال به غیر نبوده. توماس باخ هم ممکن است سفرش به توکیو را به تاخیر بیاندازد و این مسئله دلیل بر لغو المپیک نیست. مسائل تحت کنترل است و مشکل خاصی از لحاظ کرونا در توکیو وجود ندارد.

, ioc,

سجادی در پاسخ به سئوالی درباره لباس کاروان اظهار داشت: لباسمان لباس فرم برای مراسم رژه خواهد بود و فعلا گفته اند هر کشور فقط 10 نفر برای این مراسم حضور داشته باشد و در خردادماه لباس فرم رونمایی می شود و لباس گرمکن برای دهکده و مسابقات هم انتخاب شده و اندازه گیری ها هم این هفته صورت می گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

,

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره مصدومیت های رخ داده در جمع المپین ها گفت: اگر مصدومیتی باشد، مسئله عادی است و ممکن است در المپیک هم پیش بیاید. ورزش توام با مصدومیت است و نگرانی ندارد. در رشته های تیمی این مشکل راحت تر حل می شود اما در رشته های انفرادی که با اسم سهمیه به دست آمده، این موضوع جای نگرانی دارد. دیروز در جلسه از ما خواستند که 6 برابر اسامی ممکن لیست داده ایم که شانس گرفته نشود. نگرانی خاصی نداریم و دو مصدوم بین 60 المپین عدد زیادی نیست.

,

معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان درباره کادر کاروان و شرایط حضور در ژاپن بیان داشت: کادر کاروان هم به مجرد این که به IOC اعلام شد، به خبرنگاران هم اعلام می کنیم. هنوز هم این اقدام را انجام نداده ایم و فعلاً با توجه به 60 المپین، حدود 39 نفر جای خالی داریم. نفر اضافی ممکن نیست و مسئله ویزا هم منتفی شده. دوره های قبل به صورت توریست می شد با ویزا در المپیک حضور یافت، اما امسال شرایط فرق کرده.

, IOC,

وی افزود: سعی می کنیم که سرپرست همه رشته ها در المپیک، رئیس فدراسیون باشد. ما برای والیبال مثلا 6 سهمیه برای همراهان می دهیم که فدراسیون باید آن ها را انتخاب کند. همه دوره ها و همه رویدادها رئیس فدراسیون اعزام شده و الان به دلیل محدودیت های میزبان، از چند رئیس فدراسیون خواستیم که در دهکده باشند. برخی محدودیت ها هم در این موضوع و مسئله سرپرستی داریم.

,

سجادی دریافت وایلد کارت به ایران را منتفی دانست و گفت: دستورالعمل المپیک توکیو بر این مصوب است که جمعیت هیات ها باید کمتر از 8 نفر باشد که به ایران تعلق بگیرد که با این موضوع وایلدکارت به ما تعلق نخواهد گرفت. وایلدکارت فدراسیون ها هم با توجه به این که 60 نفر مشتمل بر 54 آقا و 6 خانم سهمیه های ایران است، به ما نخواهد رسید.

,

مشاور عالی کمیته ملی المپیک با اشاره حمایت از فدراسیون ها اظهار داشت: با توجه به پیش بینی ها و امکاناتی که توسط وزارت و کمیته در اختیار فدراسیون ها گذاشته شده، نشان از حمایت و نگاه دقیق دارد. شاخص هایی برای بودجه امسال تعیین شده و دقت زیادی هم در این موضوع صورت گرفته که هم وضعیت رشته در رویدادهای آتی و گذشته و هم مسئله کسب سهمیه و موفقیت در بازی ها و جمعیت تحت پوشش درنظر گرفته شده.

,

وی افزود: شیوه نامه ای برای کمیته آمده که بر اصول منشور المپیک تاکید شده. بر مسائل بازاریابی و ممنوعیت ها نیز توضیح داده شده که ما هم ترجمه ان را به فدراسیون ها داده ایم. کارگاه همگانی نیز برای تمام ورزشکاران و المپین ها حدود تیرماه برگزار خواهد شد که برای آشنایی با شرایط و دستورالعمل های IOC به بچه ها آموزش خواهیم داد. دو کارگاه هم برای مربیان و سرپرستان خواهیم داشت که در خرداد و تیر برای مرور و هماهنگی صورت می گیرد. از فدراسیون ها خواستیم که کل کادر را به ما معرفی کنند. کسی به ما روانشناس معرفی نکرده و این جز کار هر فدراسیون است. یادگیری مهارتهای مقابله با ترس و اضطراب، مانند مهارتهای فنی باید توسط ورزشکار تمرین شود و روانشناس باید با ورزشکار آشنایی کامل داشته باشد. فدراسیونها اظهار کردند که کسی به عنوان مستقیم در فدراسیون وجود ندارد.

, IOC,

سرپرست کاروان ایران درباره پیش بینی مدال ایران در المپیک گفت: این که فدراسیون ها قول مدال ندهند، ارزیابی اش برعهده فدراسیون هاست. نظر آنها باید لحاظ شود و مسئولیتش هم برعهده آن هاست. اما به کلی در رشته کشتی شانس مدال داریم، در کاراته و شمشیربازی و تکواندو هم شانس مدال هستیم. باید ببینیم موقعیت در آن جا چطور خواهد بود و در همین حد شانس خوبی داریم.

,

وی درباره نامه نگاری فدراسیون قایقرانی با فدراسیون جهانی برای افزایش سهمیه ایران تاکید کرد: مسئله روئینگ تنها یک درخواست بوده که توسط فدراسیون قایقرانی صورت گرفته و فدراسیون جهانی بر اساس ضوابط درخواست را تایید یا رد می کند. خیلی به نظرم بعید است و فقط ممکن است در لیست انتظار یکی از قایقرانان ما قرار بگیرد.

,

سجادی در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی برای اردوها و مسابقات رسمی و تدارکاتی برعهده فدراسیون هاست. مثلا تیم ملی کشتی قبل از مسابقات قرنطینه شده و حتی من هم نتوانستم بچه ها را ببینم. کسی که به عنوان المپین انتخاب شده، انگیزه زیادی دارد و آسیب دیدگی هم بخشی از ورزش بوده که برای احسان حدادی هم پیش آمده. به مداوای او با پشتیبانی کمیته ملی المپیک امیدوار هستیم. خانم پرتوآذر هنوز شانس کسب سهمیه دارند و اگر بتوانند در مسابقات پیروز شوند، در المپیک حاضر خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه