اخبار داغ

در استدلال و اقناع گری نظیر نداشت

صالحی امیری: صداقت، شفافیت و صراحت کلام ویژگی ترکان بود/ دغدغه مردم و درد مردم داشت

صالحی امیری: صداقت، شفافیت و صراحت کلام ویژگی ترکان بود/ دغدغه مردم و درد مردم داشت
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید در پی در گذشت مرحوم اکبر ترکان، خدمات ارزنده وی را در کشور ماندگار و دغدغه اش را دغدغه مردم و دردش را درد مردم دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص خدمات ارزنده مهندس ترکان ابراز داشت: مرحوم ترکان مردی بزرگ، سخت کوش و دردمند بود که دردش درد مردم بود. ما سالیان زیادی در مرکز تحقیقات، دولت و در نشست های هم اندیشی، ارتباط و تعامل خوبی با هم داشتیم که چند ویژگی ممتاز از جمله هوش و دانش سرشار ایشان در حوزه های مختلف از جمله در اقتصاد، صنعت، مدیریت و حتی حوزه اجتماعی از خصائص ارزنده اش بود که انباشتی از اطلاعات و آمار را در ذهن داشت و در استدلال و اقناع گری کم نظیر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر ایشان صداقت، شفافیت و صراحت کلام بود اساساً برای بیان نقطه نظرات، خودسانسوری نمی کرد و آن چیزی را که در جهت منافع و مصالح مردم و کشور بود تحلیل و بیان می کرد، در واقع قدرت تجزیه و تحلیل مسائل کلان کشور و عبور از انبوه بحران ها، از جمله مسائلی بود که دائما وی را به فکر وامی داشت.

,

صالحی امیری ضمن اشاره به رفتار حرفه ای و اخلاق مثال زدنی مهندس ترکان خاطر نشان کرد: اخلاق کم نظیر و مثال زدنی ایشان در رفتار با موافقان و مخالفان و استفاده حداکثری از ابزار گفتگو بنوعی نماد یک مدیر تعامل گرا و اخلاق محور را در وی نمایان می کرد و حتی در مقطع انتخابات در روی کار آوردن دولت آقای روحانی نقش بسیار پررنگی ایفا نمود. علاقه ایشان به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی عامل اصلی همکاریش با آقای روحانی بود و در تحلیل های متفاوتشان معمولا از آیت الله هاشمی مقایسه هایی ارائه می دادند.

,

صالحی امیری ضمن اشاره به این موضوع که هر جا که آقای ترکان حضور داشتند سبب خیر برای آن مجموعه شده اند، گفت: در حوزه ورزش قهرمانی و یک دهه حضور در فدراسیون کشتی خدمات بسیار ارزشمند، ماندگار و غیرقابل انکاری از خود به یادگار گذاشت بطوریکه نسل مدیران امروز همچنان از توانمندی، سخت کوشی و درایت ایشان در توسعه ورزش پرطرفدار کشتی به نیکی یاد می کنند.

,

وی ادامه داد: در واقع مرحوم ترکان بعنوان مدیر و خدمتگزار کشور انسانی دردمند نسبت به مشکلات مردم بود و همواره در برابر مسائل کشور در کمال تواضع و فروتنی فردی مسئولیت پذیر و با انگیزه بود که خستگی نمی شناخت و ضمن احساس تکلیف و دغدغه مندی دنبال راه حل های ممکن می گشت و حتی در مدت زمان دست و پنجه نرم کردن با این بیماری مزمن، دست از خدمت به مردم نکشید و بیماری هیچگاه مانع کار و فعالیت وی نشد.

,

صالحی امیری در خاتمه تاکید کرد: بدون تردید نسل جوان امروز از تجربه های گرانقدر این انسان سختکوش، باشرافت، با فضیلت و اخلاق مدار بهره خواهند برد و آیندگان از ایشان به نیکی یاد خواهند کرد و در نهایت تاسف و تاثر این ضایعه بزرگ را به ملت، دولت و مدیران سخت کوش و بخصوص خانواده محترمش تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه