اخبار داغ

جام جهان‌پهلوان تختی به محلی برای ظهور استعدادها تبدیل شد؛

محمدیان: کشتی‌گیران ایران در المپیک مانند شمشیری بُرنده عمل کنند/ محمدحسین روحیه شادابی دارد و به موفقیش امیدوارم

محمدیان: کشتی‌گیران ایران در المپیک مانند شمشیری بُرنده عمل کنند/ محمدحسین روحیه شادابی دارد و به موفقیش امیدوارم
نایب‌قهرمان دو دورۀ کشتی المپیک گفت: نباید از الان به‌فکر توجیه باشیم و باید این باور را در کشتی‌گیران‌مان به‌وجود بیاوریم که در المپیک توکیو مانند شمشیری بُرنده عمل کنند.
[

عسکری محمدیان، دارنده مدال نقرۀ المپیک‌های ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون برگزاری چهل‌ویکمین رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی اظهار داشت: در شرایطی که شیوع پاندمی کرونا همۀ جهان را فراگرفته و بالطبع وضعیت برگزاری رقابت‌های کشتی نیز دچار مشکل شده، اجرای مسابقات جام جهان‌پهلوان غلام‌رضا تختی به شیوه‌ای که وجود داشت، اتفاق خوبی بود؛ چرا که نفرات اول و دوم هر وزن که شامل ملی‌پوشان هم می‌شدند، در این رقابت‌ها حضور نداشتند و این‌جا به محلی برای شکوفایی استعدادها تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: کشتی‌گیران درجه ۳ و ۴ هر وزن محلی برای رقابت پیدا کردند و این یکی از مهم‌ترین نقاط قوت رقابت‌های امسال بود. همین‌که در وضعیت کرونایی بدن کشتی‌گیران به بدن هم‌دیگر خورد و از طرفی از این شرایط استفاده شد تا رقابت‌ها برای شناسایی استعدادهای برتر و مغفول برگزار شود، جای امیدواری دارد.

,

محمدیان درمورد عدم حضور کشتی‌گیران خارجی متعدد در رقابت‌های کشتی بین‌المللی جام جهان‌پهلوان غلام‌رضا تختی و این‌که گفته می‌شود رقابت‌ها درحد نام او نبوده، گفت: فدراسیون‌های جهانی برای حضور در چنین رقابت‌هایی، با نگاه باز می‌آیند و وقتی می‌بینند که ملی‌پوشان و حتی نفرات رزرو تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران به‌دلیل درپیش بودن المپیک از حضور در رقابت‌های جام تختی سرباز می‌زنند، آن‌ها هم شرکت نخواهند کرد. با تمام این اوصاف و کاستی‌ها، فکر می‌کنم این رقابت‌ها برای جوانان کشتی ایران لازم بود.

,

, ,

آزادکار پیشکسوت کشتی ایران درباره رویداد المپیک ۲۰۲۱ توکیو و شرایط کشتی کشور در این آوردگاه عنوان کرد: انسان‌ها با باورها و اعتقادات‌شان زنده هستند و دعاهای مردم ایران برای ورزش‌کاران و کشتی‌گیران حائزاهمیت خواهد بود. بار سنگین مدال‌آوری همیشه بر دوش کشتی بوده و همه از کشتی انتظار خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را دارند، امیدوارم که بتوانیم در هر دو رشته آزاد و فرنگی به بهترین مدال‌ها برسیم.

,

وی با اشاره به تجربه حضورش در دو المپیک پیاپی و مدال‌آوری در سئول و بارسلون، بیان داشت: نباید از الان به‌فکر توجیه باشیم و باید این باور را در کشتی‌گیران‌مان به‌وجود بیاوریم که در المپیک توکیو مانند شمشیری بُرنده عمل کنند. این‌جا دیگر حرف از بازی‌های آسیایی و جهانی نیست، المپیک است؛ مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در تمام جهان. این روزها همیشه نخواهد آمد و باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد. هم‌دوره‌ای‌های‌مان می‌گویند حتی حاضرند ۱۰ مدال رنگارنگ جهانی را بدهند تا یک برنز المپیک بگیرند که این نشان از اهمیت المپیک دارد.

,

رئیس هیأت کشتی استان مازندران درخصوص خالی شدن کشتی ایران از استعدادهای جوان و نقش هیأت‌ها در این رابطه خاطرنشان کرد: نگاه‌مان باید حداقل ۸ ساله باشد تا بتوانیم از نونهالان مستعد کشتی ایران، پشتوانه‌ای برای تیم‌های ملی کشتی بسازیم. پایه و اساس هر رشته ورزش در هرجای دنیا، همین ردۀ سنی نونهالان هستند و مربیان کشتی این رده‌های پایه نبایند طوری به نونهالان برای وزن کم کردن و رژیم فشار بیاورند که خدای‌ناکرده باعث آسیب به بچه‌ها و زدگی آن‌ها از کشتی شود.

,

محمدیان نهایتاً درباره وضعیت پسرش در اردوهای تیم ملی و شرایط او پیش از رویداد مهم المپیک اذعان داشت: گاهی با محمدحسین حرف می‌زنم و می‌بینم که او روحیه‌ای بَشاش دارد. همین‌که یک کشتی‌گیر برای تحقق اهدافش چندسال صبر کند، نشان از حکمت خدا دارد و قطعاً از تجربیاتم در المپیک‌ها برای او صحبت کرده‌ام و کشتی‌های او را جدی پیگیری می‌کنم. امیدوارم او هم درکنار تمام کشتی‌گیران اعزامی ایران به توکیو، دل مردم کشورمان را شاد کند و با دست پر به میهن بازگردد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه