اخبار داغ

تکواندو انتخابی المپیک| مومن‌زاده به المپیک نرسید/ مدال برنز بر گردن مهلا

تکواندو انتخابی المپیک| مومن‌زاده به المپیک نرسید/ مدال برنز بر گردن مهلا
مهلا مومن‌زاده با قبول شکست برابر نماینده چین تایپه که قهرمانی بازی های آسیایی و یونیورسیاد را در کارنامه داشت، از دور رقابت ها کنار رفت و از رسیدن به سهمیه المپیک توکیو بازماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84  تکواندوکار از 28 کشور از صبح امروز (جمعه – 31 اردیبهشت‌ماه) به مدت دو روز و به میزبانی امان اردن و در سالن کمپینسکی در حال برگزاری است تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را بدست می‌آورند، مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان و 68- و 80- کیلوگرم مردان انجام شد که مهلا مومن زاده به عنوان اولین نماینده کشورمان در وزن 49- کیلوگرم به شیاپ‌چانگ رفت.

,

مومن‌زاده نماینده وزن اول المپیکی تکواندو کشورمان در اولین دیدار برابر نماینده فلسطین با نتیجه 24 بر 12 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد؛ مهلا در این مرحله مقابل پو یا سو هوگوپوش چین تایپه که قهرمانی بازی‌های آسیایی 2018 و یونیورسیاد 2019 را در کارنامه داشت، 23 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از کسب سهمیه بازماند.

,

نماینده وزن 49- کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده قزاقستان رفت که با نتیجه 14 بر 4 به برتری رسید و صاحب گردن آویز برنز شد.

,

تکواندوکارانی که به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند مجوز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را بدست می‌آورند و برهمین اساس مبارزات مرحله فینال انجام نمی‌شود.

,

فردا (شنبه – یکم خردادماه) و در روز دوم، رقابت‌های اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که ناهید کیانی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان است.

,

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.

,

تکواندو تا کنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی از طریق رنکینگ سیستم شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه