اخبار داغ

نشست غیرچالشی و فرصت دفاع از تصمیمات سیاه و سفید؛

هت‌تریک عزیزی‌خادم در تاک‌شوی تناقض/ فاصلۀ ادعای رئیس فدراسیون فوتبال تا واقعیت چه‌قدر است؟!

هت‌تریک عزیزی‌خادم در تاک‌شوی تناقض/ فاصلۀ ادعای رئیس فدراسیون فوتبال تا واقعیت چه‌قدر است؟!
رئیس فدراسیون فوتبال در سومین برنامۀ زندۀ پس از حضورش در ساختمان گرانیتی خیابان سئول از کاراکتر جدیدی رونمایی کرد؛ شخصیتی مملو از تناقض و بسیار دور از ادعاهای پیشین.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال که پس از پیروزی در مجمع انتخاباتی ۱۰ اسفندماه تنها در ۲ برنامۀ تلویزیونی «فوتبال برتر» و «ورزش و مردم» شرکت کرده بود، هت‌تریک حضور بر آنتن زندۀ صداوسیما را در دوران ریاستش با حضور در برنامۀ «شب‌های فوتبالی» تکمیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
با انتشار خبر حضور رئیس فدراسیون فوتبال در این برنامه، از همان ابتدا شایعۀ وجود نسبت خویشاوندی وی با یکی از مجریان برنامۀ شبکۀ ورزش مطرح شد که از سوی هیچ‌کدام از طرفین نه تکذیب شد و نه تأیید. بالاخره عزیزی‌خادم روی خط برنامۀ مذکور حاضر شد و به سؤالاتی پاسخ داد که انگار جواب‌هایش را از پیش در آستین خود ذخیره کرده بود.
,
 
,
از اسپایر قطر تا المپیک کیش؛ تعبیر وارونۀ یک موفقیت!
, از اسپایر قطر تا المپیک کیش؛ تعبیر وارونۀ یک موفقیت!, از اسپایر قطر تا المپیک کیش؛ تعبیر وارونۀ یک موفقیت!,
 
,
رئیس فدراسیون فوتبال مطابق همیشه صحبت‌هایش را با انتقاد از وضعیت موجود در فدراسیون فوتبال و ارثیۀ شومی که از تیم مدیریتی قبلی برجای مانده آغاز کرد. او درحالی‌که از اهمیت فوق‌العادۀ تیم ملی فوتبال برای فدراسیونش حرف می‌زد، برگزاری اردوی چند روزه ملی‌پوشان در جزیرۀ کیش را به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم دورۀ ۷۰ روزه ریاستش بر فوتبال تلقی کرد؛ آن‌هم در شرایطی که پیش از این همیشه اردوی یوزها با بهترین امکانات و در کشورهای حاشیۀ خلیج‌فارس برگزار می‌شده و درنهایت هم حداقل به صعود به جام جهانی ختم شده است.
,
 
,
او درباره نقشۀ راه فدراسیون هم صحبت کرد و با اشاره به ناکارآمدی مدیران قبلی که اتفاقاً مهم‌ترین‌شان هنوز هم در فدراسیون فوتبال جدید سمت دارد، از بی‌برنامگی ساختاری در ساختمان خیابان سئول یاد کرد. مشخص نیست اگر فدراسیون پیشین بی‌برنامه و بی‌ساختار بوده، چگونه ممکن است از نایب‌رئیس و همه‌کارۀ فدراسیون قبلی در همان سمت حساس و در فدراسیون جدید استفاده کرد.
,
 
,
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم مکرراً از بازیابی مسیر تیم‌های ملی فوتبال بانوان و ترسیم برنامه برای ملی‌پوشان زن ایرانی یاد کرد که به‌واقع از پیشرفت‌های فدراسیون وی محسوب می‌شود اما نباید از این نکته غافل شد که این مورد یکی از صدها بدیهیاتی‌ست که ملزم به رعایت است و در فدراسیون‌های مدرن که او داعیۀ برنامه‌ریزی برمبنای آن‌ها را دارد، دستاویزی قابل ارائه نیست؛ هر چند که توجه به فوتبال زنان یکی از اتفاقات مثبت در ابتدای راه فدراسیون فعلی به شمار می‌رود.
,
 
,
, ,
 
,
درآمدزایی میلیاردی، رؤیای باطلی که زود فراموش شد!
, درآمدزایی میلیاردی، رؤیای باطلی که زود فراموش شد!, درآمدزایی میلیاردی، رؤیای باطلی که زود فراموش شد!,
 
,
رئیس جدید فدراسیون فوتبال که در تاک‌شوهای انتخاباتی‌اش بارها از لزوم درآمدزایی مستقل و حداقل ۳۰۰ میلیارد تومانی با برنامه‌های اقتصادی‌اش به‌عنوان اهرم فشاری بر سایر نامزدها استفاده کرده بود، بار دیگر روی آنتن زندۀ صداوسیما دست مددطلبی را به سوی دولتی دراز کرد که طی اساس‌نامۀ جدید فدراسیون، دیگر مالک فوتبال ایران نیست و هرگونه کمکی می‌تواند به منزلۀ دخالت دولت در ساختار اجرایی فدراسیون تعبیر شود.
,
 
,
عزیزی‌خادم که برای مسائل راهبردی و کلان فدراسیون فوتبال با محمدباقر نوبخت و محمدجواد ظریف و هم‌چنین برخی از مسئولین بلندپایۀ دولتی و کشوری نشست داشته، به‌دنبال استقراض و جلب اعانه از سوی منابع بیت‌المال است که این رفتار با ادعاهای پیشین وی در تناقض شدیدی به‌سر می‌‎برد. فدراسیون فوتبال انگار مجدداً زیر یوغ دولت افتاده و حالا به بهانۀ شرایط سخت اقتصادی، قرار است دولتیان مجدداً بر فوتبال سیطره داشته باشند.
,
 
,
این حرف با وعده‌های انتخاباتی آقای رئیس در تضاد است؛ جایی که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از اهمیت بستر سوشیال‌مدیا و دیجیتال مارکتینگ بر درآمدزایی پایدار و میلیاردی فدراسیون فوتبال صحبت می‌کرد اما حالا گویا دم خروس بیرون زده و خبری از توجه به بازوی قدرت‌مند رسانه‌ای و نهایتاً عمل به وعده‌‌های انتخاباتی پرطمطراق نیست.
,
این حرف با وعده‌های انتخاباتی آقای رئیس در تضاد است؛ جایی که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از اهمیت بستر سوشیال‌مدیا و دیجیتال مارکتینگ بر درآمدزایی پایدار و میلیاردی فدراسیون فوتبال صحبت می‌کرد اما حالا گویا دم خروس بیرون زده و خبری از توجه به بازوی قدرت‌مند رسانه‌ای و نهایتاً عمل به وعده‌‌های انتخاباتی پرطمطراق نیست.
,
 
,
رئیس فدراسیون فوتبال البته در این نشست تلویزیونی نسبت به برنامه‌های پیشین، پیشرفت محسوسی در سخن‌وری و فن بیان داشت اما هنوز هم مشکل تناقض گفتاری در صحبت‌های او پیداست و مشخص نیست که اگر شهاب‌الدین عزیزی‌خادم وارد یک گفتمان چالشی با سؤالات از پیش تعیین نشده و البته مجری کارکشته‌تری شود، چه نمایشی را ایفا خواهد کرد.
,
 
,
در گوشه‌ای از این برنامه هم به وضعیت تیم فوتبال امید پرداخته شد و رئیس فدراسیون فوتبال از کمک ۵۰ درصدی مسئولین کمیتۀ ملی المپیک در پرداخت بودجۀ یوزهای زیر ۲۳ سال خبر داد. موضوعی که به‌حتم در آستانۀ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو و رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نقطۀ عطفی در راه امیدها بدل خواهد شد اما این مسئله یادآور لزوم تحقق وعدۀ رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر بازگشت NOC به مجمع فدراسیون فوتبال نیز خواهد بود.
,
 
,
, ,
 
,
رسانه‌ها در بلاتکلیفی؛ مهم یا بی‌اهمیت؟!
, رسانه‌ها در بلاتکلیفی؛ مهم یا بی‌اهمیت؟!, رسانه‌ها در بلاتکلیفی؛ مهم یا بی‌اهمیت؟!,
 
,
اما در بخش مهمی از این گفتمان ۷۰ دقیقه‌ای و در جایی که به خط‌گیری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از برخی رسانه‌ها صحبت شد، وی ادعا کرد که در بیش‌تر اوقات اصلاً رسانه‌ها را نمی‌خواند! این ادعا که گویی با افتخار توسط رئیس فدراسیون فوتبال بیان شده، انگار نوعی فضیلت و مایۀ مباهات باشد. کسی که از دعوت رسانه‌ها به نقد عمل‌کرد و اشتباهات فدراسیون خبر می‌دهد، چگونه ممکن است بدون حتی نگاه کردن به جراید به این ادعای خود جامۀ عمل بپوشاند؟ رئیس فدراسیون فوتبال که مدعی‌ست رسانه‌ای را مطالعه نمی‌کند، به خوبی از نقدهای منتشر شده در تمامی‌رسانه‌ها اطلاع دارد؛ در غیر این صورت او از کجا متوجه شده دیدار با شخصیت‌های سیاسی به ملاقات‌های نمایشی تعبیر شده است؟
,
 
,
نخبه‌های اخراجی در فدراسیون!
, نخبه‌های اخراجی در فدراسیون!, نخبه‌های اخراجی در فدراسیون!,
 
,
طی دیگر برش مهم از صحبت‌های عزیزی‌خادم و پس از این‌که بیش از نیمی از زمان برنامۀ «شب‌های فوتبالی» به تشکر آقای رئیس از افراد منصوب خودش تلف شد، وی از انتصاب‌های عموماً بحث‌برانگیز خود در امور فنی و اداری فدراسیون فوتبال دفاع شایانی کرد. او که حمیدرضا مهرعلی را با سابقۀ برکناری از ریاست فدراسیون مافیری توسط وزیر وقت ورزش و جوانان به پست نایب‌رئیسی فدراسیونش الصاق کرده، از او به‌عنوان یک نخبه و افتخار فدراسیون خود یاد کرد؛ نخبه‌ای که در بیش‌تر مواقع اصلاً در فدراسیون فوتبال حضور ندارد و برای امور شخصی و تجاری شغل‌های بی‌شمارش به سفرهای خارجی مشغول است.
,
 
,
در ستایش معدود نکات مثبت دورۀ ۷۰ روزۀ حضور آقای رئیس در فدراسیون فوتبال هم می‌توان به لغو به‌کارگیری قانون خلق‌الساعۀ منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر اشاره کرد که البته مستلزم همکاری فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. همین نکات هم اما با ادعای حضور خداوند متعال در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون جدید و رفتارهای پوپولیستی زیرسؤال رفت تا شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم مانند سایرین به پروپاگاندای رسانه‌ای کشیده شود.
,
 
,
, ,
 
,
درنهایت و پس از ۷۰ دقیقه تاک‌شوی تقریباً یک‌طرفه که انگار برای دفاع رئیس فدراسیون فوتبال مهیا شده بود، این برنامه به پایان رسید و پاسخی به بسیاری از سؤالات مهمی که هرگز پرسیده نشد، دریافت نگردید. از انتصاب‌های جنجالی تا نشست‌های خاص و بی‌حاصل و ورود برخی‌ها به ساختمان فدراسیون گرفته تا شرایط بغرنج تیم ملی فوتبال، همه و همه در سکوت باقی ماندند تا احتمالاً به گور فراموشی سپرده شوند. حالا باید منتظر ماند و دید که رفتار رئیس فدراسیون پس از این نشست چه خواهد بود؛ در آستانۀ دیدارهای حساس تیم ملی و ۳ ماهه شدن ریاستش بر فدراسیون.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه