اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

روند «نیروگاه نسازی» دولت علت اصلی خاموشی‌های زودرس امسال/ نداشتن منابع بهانه وزارت نیرو است

روند «نیروگاه نسازی» دولت علت اصلی خاموشی‌های زودرس امسال/ نداشتن منابع بهانه وزارت نیرو است
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با افزایش مصرف برق راهی جز خاموشی‌ها نیست، گفت: روند نیروگاه نسازی از سوی وزارت نیرو و دولت علت مشکلات امروز است به طوری که حتی از اهداف برنامه ششم عقب هستیم.
[

هادی بیگی نژاد دبیر کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره خاموشی‌ها اخیر، اظهار کرد: پیگیرها نشان می‌دهد دلیل اصلی خاموشی در کشور عدم افزایش ظرفیت و ساخت نیروگاه و کهنه بودن تجهیزات است که متاسفانه اقدام درستی از سوی دولت انجام نشده و امروز برای بازیابی و یا ساخت نیروگاه با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: قطعا دولت با ادامه راه دولت‌های پیشین با عزم جدی می‌توانست روند بازسازی و ساخت نیروگاه را ادامه دهد و با خرید تجهیزات از کسر برق، جلوگیری کند، ولی متاسفانه روندی (نیروگاه نسازی) نهادینه شده که تا وقتی با مشکلی مواجه نشویم آن را پیش‌بینی نمی‌کنیم و حتی در صورت پیش‌بینی مشکل، برای رفع و یا پیشگیری از آن اقدامی انجام نمی‌دهیم.

بیگی نژاد بیان کرد: وزارت نیرو به بهانه کسری بودجه و نداشتن منابع در سال‌های گذشته اقدام زیادی درباره افزایش توان ظرفیت تولید برق و ساخت نیروگاه‌ها انجام نداده است. این کم کاری دو پیامد به دنبال داشت، نخست اینکه هم‌اکنون از اهداف برنامه ششم عقب هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دان,
,
,
,
,

این نماینده مجلس گفت: وزارت نیرو در سال گذشته به جای احداث نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق به میزان  ۵ هزار مگاوات، فقط ۲۵۰۰ مگاوات  ظرفیت برق کشور اضافه کرد و پیامد دوم با توجه به افزایش مصرف و کمبود برق، خاموشی‌های زود رس و افزایش آن است.

,

وی با اشاره به کم‌کاری دولت در ساخت نیروگاه گفت: کار به جایی رسیده که در سال ۹۹ با وجود افزایش مصرف، تولید برق کشور کاهش یافته است و با این روند کمبود برق و خاموشی‌ها قابل پیش‌بینی بود و راهی جز این نیست؛ مگر همه از جمله، حاکمیت و سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی ورود کنند و اقدام عملی انجام دهند؛ زیرا در غیر این‌صورت هر روز مشکل بیشتر خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی خاموشی‌ها قابل جبران نیست.

,

انتهای پیام/ط

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه