اخبار داغ

یک کارشناس شهری عنوان کرد؛

نادیده گرفته شدن توانایی‌های زنان در شورای شهر پنجم

نادیده گرفته شدن توانایی‌های زنان در شورای شهر پنجم
یک کارشناس شهری گفت: شورای شهر پنجم با حذف ۲۲ پست مربوط به مشاوره بانوان در شهرداری که هم رده با معاونین بود جایگاه زنان در مدیریت شهری را تقلیل داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه حمیدیان  با اشاره به لیست‌هایی که در خصوص انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: لیست‌بندی‌های متعدد و متنوع در فضای مجازی در انتخابات پیش رو، بدون در نظر گرفتن مصلحت شهر و شهروندان و بی‌مهری به جوانان و بانوان بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گفته وی ۷۰ درصد جمعیت ایران را جوانان و بانوان تشکیل می دهند اما نمایندگان جوان و بانوانی که کاندید حضور در مجامع رسمی همچون شورای شهر هستند به آسانی وارد لیست‌های احزاب و جبهه نمی‌شوند و سخت‌گیری‌ها و بداخلاقی ها آنان را از داشتن حضور فعال در سرنوشت خود و جامعه شان دلسرد می کند.
,
 
,
این کارشناس شهری افزود: سهم‌خواهی‌ها در انتصابات مناطق و بدهی‌های انباشت‌شده که هیچکدام مستهلک نشده و همچنین شهرفروشی در پایتخت که ۶۵ درصد بودجه ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده، عملکرد شورای پنجم را به چالش می کشد.
,
 
,
حمیدیان همچنین از نادیده گرفتن ذینفعان در تصویب لوایح گلایه کرد و گفت: حرف از اصلاح ساختار زدیم اما در یک زمان نامناسب ادغام دو معاونت مهم در حوزه مدیریت شهری را شاهد بودیم که به شدت منجر به آسیب به بدنه شهرداری و کارکنان آن شد و با تبعیض در انتخاب مدیران معاونت های ادغام شده، فارغ از نگاه تخصصی و صرف روابط، ضربه مهلکی به مغز افزار این سیستم وارد شد.
,
 
,
 
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به بی‌مهری‌ها نسبت به بانوان اظهار کرد: از ابتدای دوره پنجم چه در زمان انتخابات و چه بعد از آن حرف از ارتقاء جایگاه بانوان زدیم اما نظرات بانوان را نشنیده گرفته و با حذف جایگاه مشاور بانوان نگاه زنانه به شهر را گرفتیم. در این دوره با حذف ۲۲ پست مربوط به مشاوره بانوان که هم رده با معاونین بود، مواجه شدیم و این تقلیل جایگاه بانوان توانست منجر به حذف ۲۲ بانوی مدیر در شهرداری شود.
,
 
,
این کارشناس شهری خاطرنشان کرد: حال با توجه به عملکرد شورای شهر پنجم که پیامد شورای یکدست بود که به خاطر سهم خواهی های حزبی شهروندان تهرانی را از مدیریت با ثبات شهر محروم کردن و با توجه به خلاءهای موجود انتظار می رود احزاب و سیاسیون با نگاهی دقیق تر و به کار گرفتن ترکیبی از نیروی جوانی و اندیشه ی تجربه با رویکردی اخلاقی برای تبدیل کردن الگوهای ذهنی نیروهای انقلاب به مصادیق عینی در مدیریت شهرها و شوراهای اسلامی شهر نقشی موثرتر ایفا نمایند.
,
 
,
حمیدیان تاکید کرد: صاحب نظران، دانشگاهیان و شهروندان از هر قشر و گروهی لازم است با دقت عملکرد دوره های گذشته را بررسی نموده و ببینند در چه بخش‌هایی خلاء وجود دارد و این مطالبه ایجاد شود که شورای شهر ششم به صورت ویژه برای رفع خلاءهای موجود اقدام نماید.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه