اخبار داغ

در نشست خبری هفته بدون دخانیات مطرح شد؛

قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است/ سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است

قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است/ سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروزه قبح مصرف دخانیات و قلیان در جامعه ریخته شده اما باید گفت قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری مجازی با موضوع هفته ملی بدون دخانیات گفت: یکی عرصه هایی که می‌تواند به نحو مناسبی فرهنگ‌سازی کند رسانه‌ها هستند چرا که می‌تواند کمک کننده در حوزه سلامت باشند مبارزه با دخانیات با کمک کل جامعه میسر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: زمانی جامعه می تواند توانمند باشد به افراد در سنین پایین جوانی و نوجوانی آموزش داده شود و آن ها را توانمند کنیم.

,

قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است

, قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است, قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: اگر افراد را از مسئله پرهیز و یا منع کنیم باید در قبال آن جایگزین مناسبی ارائه  دهیم برای مثال اکنون قلیان به عنوان یک سرگرمی در میان خانواده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باید برای منع استفاده از آن جایگزین مناسبی را در نظر گرفت.

,

صافی زاده داشتن فضاهای ورزشی با هزینه‌های کم، پارک‌ها و سینما ها را از جمله مواد جایگزین قلیان دانست و افزود: امیدواریم سازمان‌های مسئول به این موضوع توجه کنند چرا که امروزه قبح مصرف دخانیات و قلیان در جامعه ریخته شده اما باید گفت قلیان و سیگار دروازه ورود به مسائل پیچیده اجتماعی است.

,

در ادامه علی بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که  مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان و دانشجویان به چه میزان است و طبق اطلاعات شما چند درصد به اعتیاد مبتلا هستند، مصرف کدام ماده در میان این قشر مشهودتر است؛ پاسخ داد: کمپانی های تولید کننده دخانیات در جهت افزایش مشتریان هدف گذاری های خاصی دارند آنها برای گسترش درآمد خود به دو گروه خاص از جمله  خانم‌ها و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده اند.

,

سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است

, سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است, سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است,

وی با بیان این که به طور کلی ۳ تا ۷ درصد از افراد در سنین پایینی چون جوانی و نوجوانی به مواد مخدر گرایش دارند، توضیح داد: متاسفانه امروزه شاهد افزایش مصرف قلیان و دخانیات در خانم ها هستیم همچنین سن مصرف دخانیات به ۱۳ سالگی کاهش یافته است اما امیدواریم با توانمندسازی افراد شاهد نسل سالم و شاد باشیم.

,

بهرام نژاد عنوان کرد: به دلیل شرایط جسمی نوجوانان عمدتا مصرف موادی که دارای محرک بیشتری است، شایع تر است موادی از جمله قرص های روانگردان، ماری جوانا، حشیش و بعد از آن سیگار و قلیان بیشترین مصرف را دارند و کمترین میزان مصرف مواد مخدر مربوط به تریاک، شیره و هروئین است.

,

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص خرید و فروش آزادانه ناس در برخی سوپر مارکت ها گفت: ناس جزء مواد غیر قانونی است و دارای ترکیبات اعتیاد آوری است، مصرف و خرید و فروش آن غیرقانونی است، اگر چه امروزه ناس در بسته بندی های خاص خرید و فروش می‌شود اما باید دانست که جزو مواد قاچاق و غیرقانونی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه