اخبار داغ

قاضی‌زاده هاشمی:

مبارزه با قاچاق نیازمند اصلاحات ساختاری جدی است

مبارزه با قاچاق نیازمند اصلاحات ساختاری جدی است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی فقط ۱۲ درصد از قاچاق کشف می‌شود و کسی پاسخگو نیست، یعنی نیازمند اصلاح ساختاری در این زمینه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی برای شبکه‌های استانی،گفت: این معنا ندارد که هم سیاست گذار هم ناظر و هم مجری مبارزه با قاچاق در یک ستاد با هم تجمیع شوند و فعالیت کنند بلکه باید این سه مقوله از هم جدا شده و اصلاح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: این که نهادی فراقوه‌ای برای مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کند و پاسخگو نیست، نشان می‌دهد که ما نیازمند اصلاحات جدی در این زمینه هستیم. باید وزیر و مسئول مربوطه همچون وزرای اقتصاد و صنعت در این باره مسئولیت بپذیرند و پاسخگو هم باشند.
,
 
,
نامزد انتخابات ریاست جمهوری میزان قاچاق در طول یک سال در کشور را، ۱۳۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه از این میزان قاچاق، فقط ۱۲ درصد یعنی ۱۷ هزار میلیارد تومان کشف می‌شود که این بسیار ناچیز است و نشان می‌دهد که ما سازمان یا ستاد عریض و طویلی را فعال کردیم که پاسخگو نیست و کار خودش را می‌کند. بنابراین ما نیازمند اصلاح ساختاری در این زمینه هستیم.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته واردات کشور نصف شد، اما درآمد گمرک ۴۰ درصد افزایش یافت و این نشان دهنده جهت گیری‌های دستوری دولت است در حالی که باید از مصرف کننده و تولید کننده حمایت و با رانت ارز برخورد شود.
,
 
,
وی گفت: برخی نگاه‌ها به جای اصلاح ساختارها به سمتی می‌روند که کارت‌های بازرگانی افراد را باطل کنند؛ در حالی که اصل مطلب این است که اهلیت را باید محور قرار دهیم.
,
 
,
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید به کسانی که اهلیت آن را دارند کارت بازرگانی داده و اجازه واردات و صادرات دهیم و از سوی دیگر پیچیدگی‌های مرتبط با تولید را کاهش داده و صدور مجوز را نیز تسریع بخشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه