اخبار داغ

ورزشکاران و همراهان حداکثر ۵ روز زودتر از مسابقه می‌توانند در توکیو حضور یابند

سجادی: جودوی ایران سهمیه‌ای کسب نکرده/ پرچمدار هفته آینده انتخاب می شود.

سجادی: جودوی ایران سهمیه‌ای کسب نکرده/ پرچمدار هفته آینده انتخاب می شود.
سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: ورزشکاران و همراهان حداکثر ۵ روز زودتر از مسابقه می‌توانند در توکیو حضور یابند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری مسئولین کمیتۀ ملی المپیک با اصحاب رسانه به‌منظور بررسی وضعیت کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و سیدنصراله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به توکیو در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سیدنصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نیز در ادامه این نشست بیان داشت: چند خبری از طرف کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ابلاغ شده. به‌منظور حفظ سلامتی ورزشکاران و عوامل اجرایی، تاکید میزبان بر کاهش تجمع در دهکده بازی‌ها بوده و ملزم شده‌ایم که ورزشکاران و همراهان حداکثر ۵ روز زودتر از مسابقه اول‌شان نمی‌توانند در محل مذکور حضور یابند و روی این مباحث دقت بسیاری وجود دارد. مقامات اجرایی کمیته‌های ملی المپیک، کادرهای درمانی و اجرایی و سرپرستان از روزی که افتتاحیه دهکده برگزار شود، می‌توانند در توکیو حاضر شوند. ورزشکاران نیز حداکثر ۴۸ ساعت پس از پایان رقابت‌های‌شان باید توکیو را ترک کنند و درصورت تمرد از این قانون، کارت‌شان باطل خواهد شد.

,

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به توکیو گفت: درصورتی‌که یک ورزشکار رشته‌های انفرادی مسابقه‌اش زودتر تمام شود، از قبل باید درخواست صدور مجوز ۷۲ ساعته ارسال کند. بحث حفظ امنیت و سلامتی‌ست و پاسخ‌گویی به جامعه ژاپن. اگر هریک از شرکت‌کنندگان و حاضرین در دهکده با تست مثبت مواجه شوند، ۱۵ روز در قرنطینه خواهند بود و تمام موقعیت‌ها را ازدست خواهند داد. توکیو تلاش دارد نشان دهد که دقت لازم را برای تامین امنیت بهداشتی، مطابق به Who و Ioc رعایت می‌کند.

, Who, Ioc,

سجادی خاطرنشان کرد: علی‌رغم پاندمی کرونا، تمرینات ملی‌پوشان‌مان درحال پیگیری دقیق و سرسخت بوده و مشکل حادی تا به امروز برای‌مان پیش نیامده. تقریباً ما آمادگی لازم را برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ داریم. قطعاً مراسم افتتاحیه به آن گستردگی نخواهد بود و محدودیت‌هایی در این باره ملزوم شده. تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در همه‌جا رعایت خواهد شد و تیم‌های شرکت کننده در حالت قرنطینه قرار خواهند گرفت. برای برخی‌ از رشته‌ها که در دهکده‌های ادواری هستند، اجازه بازگشت به دهکده اصلی داده نشده و باید در همان شهر استقرار یابند.

,

در ادامه این نشست و در پرسش‌وپاسخ با اهالی رسانه، نصراله سجادی درباره تعیین پرچم‌دار کاروان گفت: هفته آینده در نشست ستاد عالی پرچم‌دار رژه افتتاحیه کاروان ایران انتخاب خواهد شد.

,

سجادی در‌باره پیش بینی کسب مدال توسط کاروان ایران تاکید کرد: فدراسیون‌ها حریفان‌شان را رصد می‌کنند اما برخی رشته‌ها هنوز با قرعه خود مواجه نشده‌اند. شانس بالایی در برخی رشته‌ها در کسب مدال داریم اما در برخی رشته‌ها به این معنی نیست که مدالی نداشته باشیم. فعلاً برخی رقبا شناخته‌شده نیستند و امیدواریم بچه‌ها خوب ظاهر شوند.

,

نصراله سجادی درباره سهمیه جودوی ایران گفت: تا به‌امروز از سوی فدراسیون بین‌المللی جودو و IOC هیچ ابلاغی مبنی بر کسب سهمیه محمد محمدی‌بریمانلو در رشته جودو به کمیته ملی المپیک ایران وجود نداشته و ملاک ما تایید و ابلاغ IJF است، نه فدراسیون جودوی کشور.

, IOC, IJF,

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ درباره مبحث واکسیناسیون تاکید کرد: پیشنهاد تزریق واکسن به خبرنگاران و تمام اعضای تیم‌های ملی از سوی کمیته ملی المپیک به ستاد مبارزه با کرونا شده و این مورد را پیگیری خواهیم کرد. آمادگی‌های روانی نیز زودتر از آمادگی‌های جسمانی آغاز شده و فدراسیون‌ها این امر را جداگانه پیگیری کرده‌اند. امروز مربیان تیم‌های ملی‌ ما با این موضوع آشنا هستند.

,

وی افزود: شرایط برای همه سخت است و درباره کرونا صحبت‌های زیادی داشته‌ایم. در مسابقات دیگر هم بچه‌ها از بدو ورود به اردوی دهکده، روی مسابقات متمرکزند و این دوره هم از این نظر تفاوتی با دوره‌های قبلی ندارد. کسی راغب نیست پیش از اتمام بازی‌ها اردویش را ترک کند و تمرکزش را ازدست بدهد.

,

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان درباره سهمیه های وزنه برداری بیان کرد: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری هنوز تکلیف سهمیه سهراب مرادی را ابلاغ نکرده و فعلاً منتظر هستیم. با ۲ پزشک و یک فیزیوتراپ راهی توکیو می‌شویم و ۲ رشته تیمی‌مان با پزشک اختصاصی در المپیک حاضر می‌شوند. ۴ ماساژور نیز در دسترس کاروان ایران خواهند بود.

,

سجادی در پایان گفت: لیست کاروان اعزامی با قطعی شدن سهمیه‌ها منتشر می‌شود. هیچ نماینده مجلس یا مقام غیرورزشی توسط کمیته ملی المپیک به توکیو اعزام نمی‌شود و وزیر ورزش‌وجوانان نیز ۸ یا ۹ مرداد در دهکده حاضر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه