اخبار داغ

دورخیز مهرۀ سوخته برای نفوذ به ساختمان فوتبال؛

سرپرستِ بدون تاریخ، بدون امضا در سئول/ صندلی دبیرکلی به یک نخبه‌نمای دیگر می‌رسد؟

سرپرستِ بدون تاریخ، بدون امضا در سئول/ صندلی دبیرکلی به یک نخبه‌نمای دیگر می‌رسد؟
ساختمان فدراسیون فوتبال در آستانۀ حساس‌ترین روزهای تیم ملی ایران با مشکلی مواجه شده که گریبان بروکراسی اداری‌اش را خواهد گرفت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روز ۱۸ اسفندماه بود که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال، یک هفته پس از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و رسیدن به کرسی ریاست طبقۀ پنجم ساختمان خیابان شیخ‌بهایی، دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال را در سمت سرپرستی معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در حالی که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت علی خطیر به فوتبال کشور و اخذ پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مطرح شده بود و واکنش تندوتیز بسیاری از مخاطبان را نیز در پی داشت، عزیزی‌خادم از منصور قنبرزاده به‌عنوان سرپرست دبیرکلی و عهده‌دار موقت بالاترین سمت اجرایی فدراسیون جدید پرده برداشت.
,
 
,
مهدی محمدنبی، دبیرکل پیشین فدراسیون که با پیروزی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم راهی جز استعفا از سمت حساس دبیرکلی فدراسیون فوتبال را نداشت، به‌سرعت جای خود را به مدیرعامل پیشین باشگاه نفت تهران داد تا منصور قنبرزاده در فدراسیون جدید، نخستین و مهم‌ترین انتصاب رئیس جوان لقب بگیرد.
,
 
,
, ,
 
,
وی که در اداره شرکت‌های نفتی و پتروشیمی ید طولایی داشته و حلقۀ اتصال وی با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم نیز از همین شرکت‌های نفتی و پتروشیمی شکل گرفته، حالا در آستانۀ ۳ ماهگی پست جدیدش در فدراسیون فوتبال قرار دارد؛ پستی موقت که باید در اسرع وقت به‌طور قانونی و رسمی تعیین تکلیف شود.
,
 
,
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که با عبور ۳ ماه از دوران ریاستش بر ساختمان گرانیتی کوی ۱۲ متری سوم خیابان شیخ‌بهایی هنوز هم اعضای هیأت‌رئیسه‌اش را معرفی نکرده و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را برای تأیید نامزدهای اخذ کرسی نواب رئیسی و جلب رأی اعتماد اعضای مجمع تشکیل نداده، حالا و در شرایط حساس و بحرانی تیم ملی فوتبال و در حالی که خودش اکنون در بحرین و در اردوی ملی‌پوشان حضور دارد، دچار چالشی جدید و البته جدی شده که ممکن است فدراسیون را با بحرانی بزرگ مواجه سازد.
,
 
,
منصور قنبرزاده که به سرمنزل مقصود در ساختمان فدراسیون فوتبال رسیده و موعد ۳ ماهه مأموریت موقت حکم سرپرستی‌اش نیز به اتمام رسیده، یا باید با حکم دائمی شدن سمت‌اش مواجه شود و یا جای خود را به فرد دیگری بدهد. احکام سرپرستی عموماً ۳+۳ ماهه هستند و در صورت عدم پیگیری، مشکلاتی قانونی نظیر حق امضا گریبان‌گیر عالی‌ترین پست اجرایی فدراسیون فوتبال خواهد شد. جالب اینکه یک مهره سوخته از مدتها پیش برای این صندلی دورخیز کرده؛ چهره ای که از مدتها پیش خود را گزینه دبیرکلی معرفی می کند و مشغول تلطیف اتمسفر مسموم پیرامون خود و فراهم‌آوری مقدمات حضورش در ساختمان مذکور است.
,
 
,
علاوه بر منصور قنبرزاده که اتفاقاً شانس کمی هم برای ابقا ندارد، از راهروهای ساختمان فدراسیون فوتبال خبر بازگشت علی خطیر به ایران شنیده می‌شود. وی که عملکردی مشعشع در باشگاه استقلال داشت و حتی در مقطعی تحت نظر نهادهای امنیتی و قضایی نیز قرار گرفته بود، حالا به‌واسطه ارتباط نزدیکش با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم سودای پستی به‌مراتب مهم‌تر و حساس‌تر از سمت‌های پیشین خود در فوتبال ایران را دارد.
,
 
,
از آن‌جایی که رئیس فدراسیون فوتبال از سرپرست نایب‌رئیسی اول خود، حمیدرضا مهرعلی که عملکردی بسیار شائبه‌دار را در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی را از خود برجای گذاشته بود به‌عنوان افتخار فدراسیون و نخبه مدیریتی یاد می‌کرد، هیچ بعید هم نیست که مقدمات بازگشت علی خطیر فراهم گردد و از او هم به‌عنوان یکی از مفاخر مدیریتی در تاریخ فوتبال ایران نام برده شود!
,
 
,
, ,
 
,
رئیس فدراسیون فوتبال که طی جدیدترین اساس‌نامه این نهاد از سیطره محدودیت‌ها و نظارت‌های دولتی خارج شده، اخیراً برای انتصاب‌های جنجالی‌اش به هیچ نهادی پاسخ‌گو نیست و تنها برای اخذ کمک‌های مالی و جلب اعانه به‌نام تیم ملی، راهی ساختمان‌های وزارت ورزش‌وجوانان، سازمان برنامه‌‍‌وبودجه و کمیتۀ ملی المپیک می‌شود و کامش را هم البته برای مجموعۀ فدراسیون بهره می‌برد؛ نه فقط تیم ملی.
,
 
,
مشخص نیست که این استفاده ابزاری از نام مقدس تیم ملی فوتبال ایران و شرایط حساس فوتبال کشور، تا چه زمانی با تسامح و همکاری نهادهای قضایی و نظارتی همراه خواهد بود. با استاندارد دوگانه‌ای که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم درپی گرفته، تمام بحران‌های ساختاری پشت نام تیم ملی و شرایط حساس آن پنهان شده‌اند و مشخص نیست که در صورت عدم کسب نتیجۀ مطلوب در بحرین، چه سرنوشتی در انتظار فدراسیون بدون ساختمان فوتبال خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه