اخبار داغ

بیمارستان تخصصی اسب در چهارمحال و بختیاری ساخته می شود

بیمارستان تخصصی اسب در چهارمحال و بختیاری ساخته می شود
اولین بیمارستان تخصصی اسب کشور در چهارمحال و بختیاری ساخته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی سوارکاری، رئیس فدراسیون سوارکاری در سفر به شهرکرد با مسئولین، متولیان ورزش و برخی فعالین این استان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری دیدار و راهکارهای توسعه صنعت اسب  در چهارمحال و بختیاری را بررسی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مسعود خلیلی در این نشست که به دعوت نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به قابلیت های این استان از نظر جغرافیایی اظهار داشت: در کنار عجین شدن اسب با فرهنگ و پیشینه مردم این استان، وجود 2 دانشکده دامپزشکی در شهرکرد می تواند این استان را به سمت ساخت اولین بیمارستان تخصصی اسب کشور پیش ببرد.

,

خلیلی همچنین از آمادگی فدراسیون سوارکاری برای معرفی دامپزشکان این استان به فدراسیون جهانی برای کسب کرسی های بین المللی خبر داد و خواستار گسترش فعالیت بانوان در زمینه سوارکاری، احداث باشگاه های جدید، احیای پیست اسب دوانی و تشکیل کارگروه تخصصی اسب در این استان شد.

,

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت های این استان در توسعه صنعت پرورش اسب گفت: امروز در سطح جهان به این ورزش به عنوان صنعتی پر درآمد و اشتغالزا نگاه می شود. متاسفانه در سیاستگزاری ورزش کشور به قابلیت های خدادادی چهارمحال و بختیاری در این زمینه توجه نشده که انتظار داریم فدراسیون سوارکاری از این ظرفیت مغفول استفاده کند.

,

راستینه از رایزنی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش خبر داد و افزود: احداث کمپ تمرین در ارتفاع تیم های ملی فوتبال یکی از گام های اساسی برای معرفی "اردوبام ورزش کشور" است.

,

حمید کریمی، مدیر کل ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به آمار اشتغال در استان بیان کرد: این ورزش با قابلیت های ویژه خود می تواند در اشتغال جوانان موثر باشد که باید زمینه توسعه زیر ساخت ها و آموزش مربیان را فراهم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه