اخبار داغ

همه بیمارستان های کشورهای مختلف را رفته ام!

حاجی آخوندزاده: باید جلوی فرار نخبه ها را بگیریم/ با ورزش می شود بدون هیچ هزینه ای مردم را خوشحال کرد

حاجی آخوندزاده: باید جلوی فرار نخبه ها را بگیریم/ با ورزش می شود بدون هیچ هزینه ای مردم را خوشحال کرد
قهرمان جودوی ایران و آسیا گفت: باید جلوی فرار نخبه ها را در ورزش بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حاجی آخوندزاده قهرمان سابق جودوی ایران و آسیا با اشاره به تعصب ورزشکاران به میهن و تاثیرات آن اظهار داشت: به نظر من تعصب ملی در هر ورزشکاری چه کم و چه زیاد در مسابقات مختلف وجود دارد و تقویت شدن آن منوط به بهره برداری درست در تمرینات می تواند باشد. ما زمانی که کارهای روانی انجام می دهیم و نسبت به آن کارها تعصب داریم، باعث می شود که بهتر تمرین کنیم و در مسابقات بهتر ظاهر شویم که مصداق بارز آن در بحث روانی است. من در بازیهای المپیک آتن ۵ ماه قبل از مسابقات دچار آسیب دیدگی شدم و تمرینات بسیار محدودی داشتم و فقط در یک اتاق تمرینات ذهنی و روانی انجام می دادم و فکر می کردم که تماشاچیان در حال تشویق من هستند. در مسابقه با یک حریف گرجستانی مبارزه داشتم و که یونان او را خریده بود و تماشاچیان آمده بودند تا او را تشویق کنند. در ابتدای مسابقه به او امتیاز دادم ولی تمرینات ذهنی که انجام دادم  خیلی تاثیر داشت و فکر می کردم مردم در حال تشویق کردن من هستند و همین ذهنیت باعث شد رو به جلو پیش روم و حریف را ضربه فنی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او از خاطره انگیزترین برخوردش از طرف مردم گفت: یک بار از مسابقات برمی گشتم و در آن مسابقه مدال طلا گرفته بودم و در فرودگاه یک خانم مسن به استقبال من آمد و از فرط خوشحالی گریه می کرد. این ها چیزهایی است که با پول نمی توان خرید و بار سنگینی را بر دوش ما می گذارد. این ورزش چیزی هست که می شود با آن و بدون هیچ هزینه ای مردم را خوشحال کرد و با چیز دیگری قابل قیاس نیست.

,

قهرمان جودوی ایران و آسیا از تاثیرات این اتفاقات در زندگی افزود: این موارد در زندگی هم بی تاثیر نیست. ما شاید از لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشتیم ولی من از زمان نوجوانی در حال برگزاری مسابقات سنگین بودم، وزن کم می کردم و ماه ها غذا نمی خوردم. در یک مسابقه دستم از لباس جودو بیرون زد و تا کنون فکر می کنم همه بیمارستان های کشورهای مختلف را رفته باشم. حتی در یک بازی من قهرمان شدم و قرآن را در کشوری که اعتقادی به آن نداشتند، بالا بردم. پشت همه این اتفاقات انگیزه و تعصب ملی وجود داشت و تقویت و ارج نهادن به این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد.

,

حاجی آخوندزاده که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان گفت: بحث فرار نخبه ها همیشه مساله نگران کننده ای برای کشور بوده و ما باید جلوی این قبیل اتفاقات را در ورزش هم بگیریم و بستری فراهم کنیم تا این قبیل از اتفاقات در ورزش رخ ندهد. این موضوع به ورزشکار و شخصیت فردی او برمی گردد. یک حرکت اشتباه از طرف ورزشکاران که خوشایند عموم مردم نباشد، آسیب به سزایی به جامعه وارد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه