اخبار داغ

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)؛

نمایش عکس‌های تاریخی حرم حضرت معصومه در آرشیو کتابخانه مجلس+ آلبوم تصاویر

نمایش عکس‌های تاریخی حرم حضرت معصومه در آرشیو کتابخانه مجلس+ آلبوم تصاویر
به بهانه سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، کتابخانه مجلس شورای اسلامی از عکس های قدیمی حرم حضرت معصومه(س) که در زمان قاجار گرفته شده، رونمایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اول ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است. مطابق با منابع قدیمی شیعه، حضرت فاطمه معصومه در تاریخ 1 ذی‌القعده سال 173  قمری متولد شده و مادر ایشان نجمه خاتون نام دارند. ایشان که برای دیدار با برادر خود امام رضا (ع)  از مدینه به ایران سفر کرده بودند، در میانه راه بیمار شده و در دهم ربیع‌الثانی سال 201 قمری در شهر قم درگذشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر مدفن حضرت فاطمه معصومه در قبرستان بابلان، ابتدا سایبان و قبّه‌ای بنا شد. این مدفن به تدریج به اندازه‌ای گسترش یافت که امروزه بعد از آستان قدس رضوی باشکوه‌ترین و مشهورترین آرامگاه ایران است.
,
 
,
به مناسبت ولادت این بانوی بزرگوار، چند عکس تاریخی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) که بین سال‌های 1317-1318 قمری (1278-1279 هجری شمسی) برداشته شده و در مجموعه عکس‌های قاجاریه آرشیو شنیداری- دیداری مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی موجود است، به اشتراک گذاشته می‌شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه