اخبار داغ

دعوت دانشگاهیان خراسان جنوبی از مردم برای شرکت در انتخابات؛

مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف است/ مردم به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی رأی نخواهند داد

مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف است/ مردم به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی رأی نخواهند داد
دانشگاهیان استان خراسان جنوبی بر توجه مردم به سخنان عوام فریبانه و دروغ برخی از کاندیداها هشدار دادند و تاکید کردند که انتخاب فردی از جنس دولت فعلی به معنی عدم اصلاح مشکلات کشور خواهد بود و به همین دلیل مردم به چنین افرادی رأی نخواهند داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شمارش معکوس انتخابات خرداد 1400 آغاز شده و تنها یکی دو روز تا زمان پایان تبلیغات انتخاباتی باقی مانده است. تاکنون بر اساس تبلیغات انجام شده توسط کاندیداها و البته با در نظر گرفتن سوابق و کارنامه، بیان برنامه ها، موضع گیری ها در برابر مسائل متعدد، بسیاری از مردم نامزد اصلح از دید خود را انتخاب کرده اند و فقط انداختن رأی خود به صندوق را به انتظار نشسته اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

البته برگزاری مناظرات انتخاباتی از طریق رسانه ملی هم در شناخت بهتر کاندیداها خیلی موثر بود و نشان داد در حالی که برخی از کاندیداها بخصوص کاندیداهای جببه انقلاب با برنامه کامل و جامع حاضر شده بودند، اما برخی کاندیداهای دیگر نه تنها هیچ کارنامه و برنامه ارزشمندی نداشتند بلکه تلاش کردند تا با استفاده از روش تخریب کاندیداهای مقابل، هم در پاسخ به سوالات فرار رو به جلو داشته باشند و هم چهره رقیب را مخدوش کنند.

,

اما دیگر این حناها برای مردم رنگی ندارد و خوشبختانه اکنون آنقدر سطح سواد و تفکر سیاسی افراد بالا رفته که حالا هر کدام از افراد جامعه، در حد یک کارشناس سیاسی ظاهر می شوند. اما در این بین قشر دانشگاهی و دانشجوی کشور از درک سیاسی و جامعه شناختی بالاتری برخوردار است و علاوه بر تشخیص درست برای انتخاب خودش، باید با بصیرت افزایی در جامعه، راهگشای دیگران هم باشد. 

,

رئیس جمهور هر کشور نماد تفکر و نگاه اکثریت مردم آن کشور است

, رئیس جمهور هر کشور نماد تفکر و نگاه اکثریت مردم آن کشور است, رئیس جمهور هر کشور نماد تفکر و نگاه اکثریت مردم آن کشور است,

دکتر حسین زنگویی استاد دانشگاه فرهنگیان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص انتخابات پیش رو، اظهارکرد: کشور مال همه مردم است، وقتی که همه مردم در تصمیم گیری یک امر مهم شرکت کنند، هر چه مشارکت بیشتر باشد، معنی آن مورد تایید بودن آن امر و هر چه مشارکت کمتر باشد هم معنی آن این است که مردم به این امر یا چگونگی انجام و اجرای آن اعتماد خاطر کامل ندارند.

,

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، گفت: انتخابات سبب می شود تا دولت ها با پشتوانه مردمی به صورت ریشه ای مشکلات را حل کنند و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور موجب تامین منافع آن ها می شود و نتایج خوبی را در عرصه بین المللی و ارائه خدمات داخلی به ارمغان می آورد..

,

وی افزود: با توجه به اینکه امروز انتخابات یک امر کاملا سیاسی و برای تصمیم گیری کشور بسیار مهم است، هر کسی که از آب و هوا، امکانات و امنیت این کشور استفاده می کند، باید در تقویت زیربنای این کشور هم سهیم و شریک شود. در واقع همه افرادی که واجد شرایط رأی دادن هستند باید به سه دلیل ایرانی بودن، اسلامی بودن و حفظ ارزش های فرهنگی و میراث معنوی، در انتخابات شرکت کنند تا انتخابات پرشور و با پشتوانه ای برگزار شود.

,

استاد دانشگاه فرهنگیان بیرجند با اشاره به انتخاب اصلح و بیان این نکته که افرادی که توسط شورای نگهبان تایید شده اند یعنی دارای حداقل ویژگی ها برای رئیس جمهور شدن بوده اند، تصریح کرد: رئیس جمهور هر کشور نماد تفکر و نگاه اکثریت مردم آن کشور است، با توجه به اینکه کشور ایران بر اساس معیارهای فرهنگی، ارزش های دینی و اجتماعی قوی که داشته در دنیا مطرح بوده است، اکنون اگر مردم بخواهند در این خصوص نماد تفکر خود را انتخاب کنند؛ باید ببینند که کدام یک از این کاندیداها دارای بیشترین ویژگی های فرهنگی، اعتقادی، باورها و پندارهای دینی و کار و تلاش است و هر کدام از کاندیداها که این ویژگی ها و شرایط را در حد بالاتری داشته باشد را انتخاب کنند. 

,

کسی که به دیگران فحش می دهد تا محبوب شود؛ لایق ریاست جمهوری است؟

, کسی که به دیگران فحش می دهد تا محبوب شود؛ لایق ریاست جمهوری است؟, کسی که به دیگران فحش می دهد تا محبوب شود؛ لایق ریاست جمهوری است؟,

زنگویی تاکید کرد: اگر مردم دیدند فردی که می خواهد رئیس جمهور شود، حرف های نامربوط می زند و باورش این است که باید به دیگران فحش دهد تا محبوب شود، دیگران را بشکند تا قد راست کند، دیگران را بیاندازد تا بتواند رشد کند، از خود بپرسند آیا این تفکر مربوط به باور قوم ایرانی است؟

,

وی ادامه داد: بر اساس بررسی سرگذشت بزرگان ایرانی در متون فرهنگ و ادبی، می بینیم که به عقیده آنها، آفت هر کشور دو مورد  دروغگویی و خشکسالی است و بر این اساس در فرهنگ ایران، دروغگویی حتی به اندازه خشکسالی تباه کننده است. 

,

تلاش برخی کاندیداها برای جذب رأی مردم با دروغ

, تلاش برخی کاندیداها برای جذب رأی مردم با دروغ, تلاش برخی کاندیداها برای جذب رأی مردم با دروغ,

این نویسنده بیرجندی تاکید کرد: در حالی که همه کاندیداها ادعا که دارند، اما برخلاف این ادعاها؛ برنامه هایشان قابل اعتماد نیست، چون بر اساس تجربه؛ افرادی که در دوره های قبل رئیس جمهور شده اند، بخصوص شخص آقای روحانی، به مردم دروغ گفتند و بر اساس آن دروغ ها از مردم رأی گرفتند. بر همین اساس امروز مردم باید ببینند کدام کاندیدا در استخوان بندی برنامه ها و صحبت هایش، اخلاق، صداقت، درستی، سابقه خوب و کار و تلاش نهفته است. 

,

زنگویی افزود: مردم باید بر اساس پندارها و باورهای فرهنگی و دینی قوم ایرانی قالب سازی کنند و با توجه به شاخصه های مطرح شده، هر کدام از کاندیداها را که بهتر است انتخاب کنند و نباید بر اساس تعصب و تحجر رأی دهند، تا بعدا در مقابل خداوند پاسخ شرعی ، دینی و خداپسندانه ای داشته باشند.

,

پشتوانه حزبی کاندیداها در وفاداری به مردم بررسی شود/ ادعاها و وعده ها قابل اعتماد نیست

, پشتوانه حزبی کاندیداها در وفاداری به مردم بررسی شود/ ادعاها و وعده ها قابل اعتماد نیست, پشتوانه حزبی کاندیداها در وفاداری به مردم بررسی شود/ ادعاها و وعده ها قابل اعتماد نیست,

وی تشریح کرد: هر کدام از کاندیداها ادعاها، برنامه ها و پشتوانه های حزبی دارد. در این خصوص باید بررسی شود که حزب پشتوانه او، در گذشته نسبت به وفاداری به مردم ایران، انقلاب اسلامی و باور و زندگی مردم چقدر ادعا و تعهد داشته است. اگر مردم بر این اساس انتخاب کنند، خطای کمتری خواهد بود چرا که ادعاها و وعده ها قابل اعتماد نیست و بسیاری از این وعده ها بعدا به فراموشی سپرده می شود و سر مردم کلاه می رود.

,

تلاش برخی از کاندیداها برای رفع مسئولیت از خود

, تلاش برخی از کاندیداها برای رفع مسئولیت از خود, تلاش برخی از کاندیداها برای رفع مسئولیت از خود,

استاد دانشگاه فرهنگیان بیرجند در خصوص مقصر کردن دیگران توسط برخی از کاندیداها که خودشان بانی وضع موجود هستند هم گفت: اگر انسان زیربنای دینی و اعتقادی درستی نداشته باشد، رفع مسئولیت از خود کار بسیار آسانی است. همانطور که انسان در روز قیامت کردار بد خود را انکار و عامل آن را شیطان می داند؛ در حالی که فقط شیطان او را به کارهای بد دعوت کرده است، افرادی هم که همه مشکلات را به دوش دیگران می اندازند، مصداق نقش شیطانی هستند که عمل کرده اند اما ادعای عمل نکردن دارند. اگرچه این رفتارهای کاندیداها ممکن است عوام فریبانه باشد، اما از سوی افراد تحلیلگر و صاحب نظر منطقی نیست.

,

زنگویی بیان کرد: اگر انسان معتقد باشد و اعتقادات و ارزش ها و اصول دینی در او ریشه داشته باشد، هم خوبی های خودش را می پذیرد و هم بدی هایش را باید بپذیرد. به نظر بنده مناظره ها نوعی دادگاه الهی است که هر کسی باید خوب و بد کارش را بپذیرد و اگر هم نپذیرد، این نپذیرفتن از آنها سلب مسئولیت نمی کند. در این خصوص مردم عاقل، راست و دروغ را تشخیص می دهند، اگر چه ممکن است برخی ها در تشخیص دچار اشتباه هم شوند.

,

کسانی که گرانی را انکار می کنند، بی تعهد و دروغگو هستند

, کسانی که گرانی را انکار می کنند، بی تعهد و دروغگو هستند, کسانی که گرانی را انکار می کنند، بی تعهد و دروغگو هستند,

وی با اشاره به مواردی مثل اینکه گرانی وجود ندارد و یا پیشنهاد بنزین 5 هزار تومانی توسط برخی کاندیداها، تصریح کرد: این افراد قطعا از روی سیری صحبت می کنند و از متن جامعه برنخواسته اند. همانطور که خداوند می فرماید که؛ من پیامبری را انتخاب می کنم که از میان شما و از جنس شما باشد، برای اینکه درد و گرسنگی و رنج و فقر و نداری مردم را احساس کند. اما کسانی که وضعیت معیشت مردم را می بینند و گرانی را انکار می کنند، خائنان به باورهای مردم هستند و اندیشه و واقعیت زندگی آنها را به سخره گرفته اند که این نشانه بی تعهدی و بهترین دلیل بر دروغگو بودن آنهاست.

,

استاد دانشگاه فرهنگیان بیرجند یادآور شد: در ابتدایی که روحانی رئیس جمهور شد، قیمت نان لواش 130 تومان و هر دلار حدود 3 هزار تومان بود، اما اکنون قیمت نان به هزار تومان و قیمت دلار به 23 هزار تومان افزایش یافته است،  اما چگونه این کاندیداها انکار می کنند و می گویند گرانی وجود ندارد؟ کسانی که این موارد را که بر اساس پایش های میدانی قابل مشاهده  و ارائه آمار است را مطرح می کنند؛ همان کسانی هستند که سرشان را زیر برف کرده اند تا با دروغ دوباره از مردم رأی بگیرند.

,

به کسی رأی خواهم داد که خمیرمایه فرهنگی قوی تری داشته باشد

, به کسی رأی خواهم داد که خمیرمایه فرهنگی قوی تری داشته باشد, به کسی رأی خواهم داد که خمیرمایه فرهنگی قوی تری داشته باشد,

زنگویی اظهارکرد: در مناظرات تلوزیونی، کاندیداها آنقدر درگیر مسائل اقتصادی مردم بودند که مسائل زیربنایی کشور مثل فرهنگ زندگی مردم را فراموش کردند و به ندرت از آسیب های فرهنگی و اجتماعی گفته شد. در حالی که اگر بستر فرهنگ فراهم باشد، اقتصاد درست، سیاست درست، گفتن و نگفتن راست و دروغ و ... در آن شکل می گیرد. اکنون هم وجود تمام آسیب های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به دلیل عدم توجه و ایجاد آسیب های فرهنگی است.

,

وی تصریح کرد: وقتی که رئیس جمهور و معاون اول کشور، برادرانشا دزد هستند و به مردم دروغ می گویند، مردم این موارد را می بینند و متوجه آن هستند. اما بنده در جمع بندی موضوع انتخابات، به کسی رأی خواهم داد که خمیرمایه فرهنگی قوی تری داشته باشد.

,

مردم جنس شعارهای انتخاباتی را می شناسند

, مردم جنس شعارهای انتخاباتی را می شناسند, مردم جنس شعارهای انتخاباتی را می شناسند,

نرگس مهربانی دانشجوی کارشناسی گیاهپزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: بنده حتما در انتخابات شرکت می کنم چرا که هر یک رأی هم در انتخاب رئیس جمهور اصلح تاثیر گذار است. از طرف دیگر ممکن است رأی ندادن مردم به معنی راضی بودن مردم از وضعیت فعلی تلقی شود. 

,

وی با بیان اینکه امروز انتخابات مورد رصد دشمنان است، گفت: باید هوشیار بود و زمینه مشارکت حداکثری مردم  و انتخاب شخص اصلح را فراهم آورد.

,

مهربانی عنوان کرد: تک تک آحاد مردم وظیفه دارند علاوه به شرکت حداکثری در انتخابات، دیگران را نیز مجاب به رای دادن کنند چرا که مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف است.

,

وی با اشاره به شعارهای کاندیداهای انتخاباتی نیز گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی، تاکنون شعارهای متفاوتی توسط کاندیداها بیان شده است اما خوشبختانه مردم فهمیم درک می کنند که کدام شعارها بر اساس واقعیت و تجربه فرد کسب شده و کدام شعارها هم از روی احساسات و جوگیری است. خود مردم این جنس شعارها را می شناسند و برایشان قابل تشخیص است.

,

دانشجوی دانشکده کشاورزی بیرجند با اشاره به فشار اقتصادی ایجاد شده بر خانوارها، بیان کرد: در این شرایط دانشجوهایی هستند که مجبورند علاوه بر درس خواندن سرکار هم بروند و تمرکزشان نسبت به تحصیل کمتر شود. همچنین دانشجوهایی هم که در دوران دانشجویی خودشان ازدواج می کنند، مشکلات بسیار بیشتری دارند و حتی توان داشتن یک زندگی ساده را هم ندارند.

,

بانیان وضع موجود در آینده هم مشکلات را به گردن نخواهند گرفت

, بانیان وضع موجود در آینده هم مشکلات را به گردن نخواهند گرفت, بانیان وضع موجود در آینده هم مشکلات را به گردن نخواهند گرفت,

مهربانی ادامه داد: در مناظراتی که از تلوزیون پخش شد، برخی از کاندیداها سعی در تخریب یک دیگر داشتند و تلاش می کردند تا خودشان را در مشکلات به وجود آمده و فعلی کشور، بی تقصیر نشان دهند، در حالی که هر کسی که در دولت روحانی پست و سمتی داشته است حتی اگر الان از این پست برکنار هم شده است،  باید مسئولیت خسارتی را که به کشور ایجاد کرده است را به عهده بگیرد. اما وقتی کسی زیر بار خسارتی که ایجاد کرده نمی رود، قطعا این فرد در صورت رئیس جمهور شدن و ایجاد اوضاع نامناسب، باز هم تقصیرات را به گردن نخواهد گرفت. بر همین اساس مردم باید با توجه به نحوه رفتار و گفته های کاندیداها در مناظرات، به جواب و انتخاب قطعی برسند.

,

همتی هم راه روحانی را ادامه خواهد داد

, همتی هم راه روحانی را ادامه خواهد داد, همتی هم راه روحانی را ادامه خواهد داد,

وی اظهارکرد: وقتی آقای همتی از آقای روحانی که مسبب تمام مشکلات و وضعیت فعلی جامعه است دفاع می کند و می گوید او خیلی خوب است و از بسیاری از کاندیداها بهتر است ولی بینش اقتصادی ندارد، مطمئنا در آینده هم روال مدیریتی همین رئیس جمهور را در پیش خواهد گرفت و هیچ اصلاحی در امور کشور شکل نخواهد گرفت.

,

مهربانی ادامه داد: این کاندیداها وقتی زندگی مردم را درک می کنند که به دور از اشرافی گری و در بین مردم زندگی کرده باشند و از مشکلاتشان آگاه باشند، چرا که حضور در بین اقشار کم برخوردار در زمان تبلیغات انتخاباتی، فقط سیاه نمایی و برای جذب رأی است. از طرف دیگر باید بر اساس سوابق کاندیداها دید که در سمت های قبلی خود چقدر به مردم و اقشار کم برخوردار توجه داشته و مشکلات آنها را درک کرده اند تا حالا برای تغییر شرایط این افراد حرکت بزرگی انجام دهند.

,

مردم شعارهایی را باور کنند که با کارنامه کاندیداها همخوانی داشته باشد

, مردم شعارهایی را باور کنند که با کارنامه کاندیداها همخوانی داشته باشد, مردم شعارهایی را باور کنند که با کارنامه کاندیداها همخوانی داشته باشد,

فاطمه باقری دانشجوی کارشناسی ارشد باستان شناسی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با توجه به اینکه من هم به عنوان یک ایرانی حق انتخاب دارم ، حتما در انتخابات پیش رو شرکت خواهم کرد. اگر نتیجه انتخابات هم با رأیی که من داده ام، یک باشد که خیلی خوب است، اما اگر نتیجه متفاوت بود باید به نظر بقیه که در واقع اکثریت مردم هستند، احترام گذاشت.

,

وی با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی جامعه و همچنین تبلیغات دشمن در خصوص تشویق به عدم مشارکت، افزود: با توجه به وجود چنین وضعیتی، قطعا باید در انتخابات شرکت و رأی داد، تا انشاءالله نتیجه مطلوب کسب و مشکلات مردم کمتر و حتی حل شود.

,

دانشجوی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در خصوص شعارهای فریبنده برخی کاندیداها هم گفت: مردم باید شعاری را باور کنند که متناسب با پیشینه وعملکرد نامزد مورد نظر در پست های قبلی او باشد .

,

باقری بیان کرد: اکنون خواسته هر دانشجویی از رئیس جمهور، موضوع اشتغال است که امید است در دولت آینده این موضوع تا حد زیادی حل شود.

,

دروغگویی و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات ویژگی بارز اصلاح طلبان

, دروغگویی و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات ویژگی بارز اصلاح طلبان, دروغگویی و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات ویژگی بارز اصلاح طلبان,

وی در خصوص اینکه برخی از کاندیداها با پررویی نجومی، وجود مشکلات فعلی را به گردن دیگران می اندازند، گفت: اصلا این یکی از ویژگی های بارز قشر اصلاح طلب همین دروغگویی و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات است.  نمونه بارز این موضوع هم خود آقای روحانی است که تاکنون دروغ های متعددی گفته است.

,

باقری با اشاره به گفته های برخی کاندیداها در مورد نبود گرانی، خوب بودن روحانی یا پیشنهاد بنزین 5 هزار تومانی هم گفت: با توجه به شرایط موجود و بیان این گفته ها از قول یک کاندیدا، نمی دانم باید به حال خود و مردم گریه کنم یا به حال آقای کاندیدا بخندم. قطعا کسی که چنین برداشتی از واقعیت زندگی مردم و شرایط فعلی دارد، نمی تواند فرد مناسبی برای ریاست جمهوری باشد. 

,

مردم به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی رأی نخواهند داد

, مردم به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی رأی نخواهند داد, مردم به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی رأی نخواهند داد,

علی پور یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، حضورش در انتخابات را موثر دانست و افزود: به نظر بنده با شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی جامعه، مدت هاست که همه مردم منتظر انتخابات و به نوعی عقده گشایی از مسئولان فعلی هستند.

,

وی افزود: اما شرایط فعلی، بصیرت و درک مردم را هم بالا برده و به انتخاب اصلح آنها کمک خواهد کرد. چرا که قطعا دوباره از یک سوراخ گزیده نخواهند شد و به افرادی از جنس و تفکر دولت فعلی که خودشان غرق در اشرافی گری هستند و در تصمیماتشان کمتر توجهی به مردم ندارند، رأی نخواهند داد.

,

کاندیداهای دروغگو از چشم مردم افتاده اند

, کاندیداهای دروغگو از چشم مردم افتاده اند, کاندیداهای دروغگو از چشم مردم افتاده اند,

علی پور بیان کرد: کاندیداهایی هم که در مناظرات نشان دادند که برای جذب آراء مردم حاضرند دروغ بگویند و از طرف دیگر ضمن حمایت از رئیس جمهور فعلی، عنوان کنند که هیچ گرانی وجود ندارد، قطعا از چشم مردم افتاده اند و ماهیت اصلی آنها برای مردم رو شده است.

,

وی افزود: بنده به نمایندگی از تمام جامعه دانشگاهی که در ایجاد شور انتخاباتی نقش ویژه ای دارد، از همه اقشار مردم دعوت می کنم که ضمن شرکت در انتخابات، فردی را انتخاب کنند که از جنس خود مردم و دغدغه مند برای رفع مشکلاتشان باشد و سوابق قبلی او حاکی از موفقیت و تاثیرگذاری اش باشد تا مردم بتوانند با اعتماد و خوشبینی، 4 سال آینده کشور و سرنوشت خود و فرزندانشان را به او بسپارند.

,

جامعه دانشگاهی کشور و بخصوص استان اعم از اعضاء هیأت علمی و دانشجویان، به عنوان چشم بیدار و آگاه جامعه از ابتدای انقلاب تاکنون حضور فعالی در عرصه های متعدد داشته اند و اکنون با توجه به در پیش رو بودن انتخابات خردادماه 1400، باید مثل همیشه در تبیین شرایط سیاسی جامعه و ارتقاء سطح بینش عمومی نقش مهم خود را ایفا می کنند تا نتیجه مهم آن که افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات است، رقم بخورد.

,

دانشگاهیان باید ضمن ایجاد امید در جامعه و افزایش شور انتخاباتی، به انتخاب درست مردم و جلوگیری از تکرار سرنوشت 8 سال گذشته، کمک کنند تا علاوه بر تقویت اقتدار ملی، انسجام اجتماعی و حضور پر قدرت در مجامع بین المللی، مردم نیز از شرایط بهتر و مشکلات کمتری در دولت آینده برخوردار باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه