اخبار داغ

تدوین، تالیف و ابلاغ مقررات انضباطی جدید فدراسیون ووشو/ انجام اصلاحلات پس از ۲۶ سال

تدوین، تالیف و ابلاغ مقررات انضباطی جدید فدراسیون ووشو/ انجام اصلاحلات پس از ۲۶ سال
مقررات جدید انضباطی فدراسیون ووشو پس از تدوین، تالیف و تائید اعضای مجمع این فدراسیون، توسط امیر صدیقی ابلاغ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقررات انضباطی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، با هدف تعیین صلاحیت، الزامات شکلی و ماهوی، توصیف تخلفات و جرائم، تشریح نحوه اعمال مجازات ها و تبیین آئین دادرسی با رعایت ماده ۱۶ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۱ ، تالیف و تدوین شده است و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ مورد تصویب مجمع عمومی فدراسیون ووشو قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این آئین‌‎نامه بلافاصله پس از تصویب در مجمع عمومی، لازم الاجراء است و تخلفاتی که قبل از این تاریخ رخ داده‌اند، براساس مقررات انضباطی زمان وقوع، رسیدگی و مجازات می‌شوند؛ مگر آنکه مقررات جدید به نفع شخص متخلف باشد که در این صورت براساس این مقررات رسیدگی و حکم صادر خواهد شد.

دقت در ظرایف این مقررات به وضوح حاکی از آن است که در تهیه آن، ضمن مد نظر قراردادن مقررات بین‌المللی ووشو و الگوبرداری از مقررات انضباطی سایر فدراسیون‌های بین‌المللی مطرح، به رعایت حقوق اشخاص از یکسو و اختیارات رکن قضایی از سوی دیگر بصورت توامان و متناسب توجه شده است تا ضمن پرهیز از تضییع حقوق اشخاص، اختیارات متناسب برای رکن قضایی در مواجهه با تخلفات و پرونده های مطروحه منظور شود.

این مقررات عیناً در خصوص هیات‌های استانی نیز لازم الاجرا است با این استثنا که هیات‌های استانی دارای کمیته انضباطی به عنوان مرجع بدوی هستند و کمیته استیناف در هیات‌ها وجود ندارد. کمیته انضباطی فدراسیون، مرجع تجدید نظرخواهی از آرای غیر قطعی صادر شده از سوی کمیته انضباطی هیات‌ها است.

پیش از این، آئین‎نامه انضباطی و مسابقات ورزشی زیر نظر سازمان تربیت بدنی مصوب ۱۳۷۴ در فدراسیون‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته می‎شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه