اخبار داغ

معرفی تیم پاورلیفتینگ اعزامی به لیتوانی/ سلطانی: 14 کشور خواهان حضور در جام باشگاههای پاورلیفتینگ جهان هستند

معرفی تیم پاورلیفتینگ اعزامی به لیتوانی/ سلطانی: 14 کشور خواهان حضور در جام باشگاههای پاورلیفتینگ جهان هستند
رییس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با وجود اعلام آمادگی 14 کشور، فعلا قرار است این مسابقات با حضور همان 8 تیم برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید سلطانی درباره برگزاری اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ اظهار داشت: لیگ پاورلیفتینگ برای اولین بار با همت ریاست فدراسیون و همکارانم در سازمان لیگ و انجمن پاورلیفتینگ فعالیت خود را آغاز کرد که مراحل رفت و برگشت آن برگزار شد. مطابق بخشنامه مسابقات، چهار تیم راهی دور بعد شدند که این چهار تیم به صورت ضربدری با هم رقابت خواهند کرد. این لیگ دو فرآیند را دنبال خواهد کرد. انتخاب تیمهای اول تا چهارم لیگ فرآیند نخست تشکیل لیگ بود و انتخاب دو تیم برتر مسابقات برای حضور در رقابتهای جام باشگاههای جهان در ارومیه دومین فرآیند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس انجمن پاورلیفتینگ درباره نهایی شدن برگزاری جام باشگاههای جهان در ارومیه تصریح کرد: در سفر گاستون پاراژ به ایران مقرر شد که شش تیم از کشورهای صاحب سبک به همراه دو تیم از ایران در این رقابتها حضور پیدا کنند. البته تاکنون حدود 14 تیم آمادگی خود را برای حضور در این رقابتها اعلام کرده اند اما از آنجایی که میزبان مسابقات برای حضور هشت تیم برنامه ریزی کرده است، تاکنون که قرار است همان هشت تیم در مسابقات شرکت کنند. طرحهای مختلف دیگری نیز مطرح شد. مثلا در جلسه ای که تشکیل شده بود، پیشنهاد دادم که می توانیم هر چهار تیم برتر لیگ کشور را به رقابتها بفرستیم، اما این گونه طرحها منوط به تایید فدراسیون جهانی دارد.

,

وی درباره حضور دو نفر از نمایندگان پاورلیفتینگ ایران در کاپ جهانی لیتوانی اذعان داشت: ما برای انتخاب نفرات برتر یک رکوردگیری در نظر گرفتیم. از آنجایی که رقابتها برای آخرین بار زیر نظر IPF برگزار می شود و از سال آینده زیر نظر فیزو خواهد بود و زمان هم به اندازه کافی نبود، نمی توانستیم بیش از این زمان را از دست بدهیم. اگر کرونا اجازه می داد و زمان بیشتری داشتیم، شاید می توانستیم نفرات بیشتری اعزام کنیم.

,

سلطانی درباره برنامه های آینده پیش روی انجمن پاورلیفتینگ اذعان داشت: مطابق تقویم فدراسیون آسیا مسابقات قهرمانی آسیا 2021 در هنگ کنگ برگزار خواهد شد. علاوه بر مسابقات آسیا و اقیانوسیه در هنگ کنگ، تصمیم گرفتیم که رقابتهای پرس سینه را نیز اضافه کنیم. به این ترتیب همزمان رقابتهای پرس سینه با لوازم و بی لوازم نیز در هنگ کنگ برگزار خواهد شد. این رقابتها در آگوست( مرداد) است و حتما اعزام به این رقابتها صورت خواهد گرفت.

,

رییس پاورلیفتینگ آسیا ادامه داد: مسابقات دانشجویی کاپ آسیا در شارجه نیز متاسفانه کنسل شد. البته اگر شرایط تا اواخر مرداد تغییر کند و این رقابتها برگزار شود، می توانیم مسوولین مسابقات را در امارات راضی کرده و یک اعزام دانشجویی به مسابقات انجام دهیم. به هر شکل علاقه مندیم که مسابقات کاپ آسیا را داشته باشیم زیرا شورای ورزش آسیا متولی ورزشهای دانشجویی است و وقتی این رشته ها را به رسمیت بشناسد، این امر به حضور پاورلیفتینگ در بازیهای آسیایی و بازی های داخل سالن آسیا در آینده کمک می کند.

,

سلطانی درباره شرایط حضور پاورلیفتینگ در بازیهای آسیایی خاطرنشان کرد: مطابق جلساتی هم که با وزیر ورزش و کمیته المپیک داشتیم، پروپوزالهای لازم به وزیر و معاونت وزارت ورزش و ریاست کمیته المپیک ارسال خواهد شد. امیدواریم بتوانیم شورای المپیک آسیا را برای این قدم بزرگ راضی کنیم. ایران به عنوان یکی از قطبهای بزرگ ورزش غرب آسیا و همچنین قطبهای مدیریتی این منطقه می تواند نقش بزرگی را در این راه ایفا کند. از آنجایی که رئیس کمیته ملی المپیک ایران از اعضای هیات اجرای شورای المپیک آسیا ( OCA) است، به این اتفاق امیدواریم.

,
اعضای تیم پاورلیفتینگ اعزامی به کاپ جهانی لیتوانی معرفی شدند
, اعضای تیم پاورلیفتینگ اعزامی به کاپ جهانی لیتوانی معرفی شدند,
 
,
بعد از برگزاری مسابقات انتخابی توسط انجمن پاورلیفتینگ، دو ورزشکار اعزامی به مسابقات کاپ جهانی لیتوانی با نظر کمیته فنی معرفی شدند.
,

بر این اساس فرید صالحی در دسته وزنی 83 کیلوگرم و حسین طلالبی در دسته وزنی 93 کیلوگرم اعضای تیم اعزامی ایران را تشکیل می دهند.

,

همچنین فرشید سلطانی به عنوان رییس انجمن پاورلیفتینگ این دو ورزشکار را در ششمین دوره مسابقات کاپ جهانی که زیر نظر فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ(IPF) برگزار می شود، همراهی خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه