اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی:

امروز هیچ تحلیلگر واقع‌بینی نیست که به شکست پروژه تحریم انتخابات اذعان نداشته باشد

امروز هیچ تحلیلگر واقع‌بینی نیست که به شکست پروژه تحریم انتخابات اذعان نداشته باشد
رضایی گفت: با وجود همه این موانع، مردم ایران روز جمعه، حماسه‌ای کم‌نظیر را ثبت کردند و امروز هیچ تحلیلگر واقع‌بینی نیست که به شکست پروژه تحریم انتخابات اذعان نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به حماسه کم‌نظیر 28 خرداد گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه، همگان را غافلگیر کرد به طوری که حتی بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های داخلی هم از این حضور بهت‌زده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: عوامل متعددی وجود داشت که می‌توانست مانع حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی شود که عملکرد سیاه دولت روحانی و فشارهای بی‌سابقه اقتصادی روی مردم از اصلی‌ترین آن‌ها بود.

,

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: افزون بر این، شیوع ویروس کرونا عامل تعیین‌کننده دیگری بود که به طور طبیعی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار بود.

,

رضایی اضافه کرد: حال به همه این موارد، کارشکنی‌ها و یا -اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم- بی‌تدبیری دولت در روز انتخابات را هم اضافه کنید بطوریکه یقینا اگر روند اخذ رای از مردم به طور طبیعی انجام می‌شد، مشارکت مردم از این هم بالاتر بود.

,

وی اظهار داشت: اما با وجود همه این موانع، مردم ایران روز جمعه، حماسه‌ای کم‌نظیر را ثبت کردند و امروز هیچ تحلیلگر واقع‌بینی نیست که به شکست پروژه تحریم انتخابات اذعان نداشته باشد.

,

کارشناس سیاسی یادآور شد: البته ما در انتخابات‌های دیگر هم میزان مشارکت حدود 50 درصدی داشته‌ایم؛ به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری سال 72 میزان مشارکت 50 درصد بود و یا در انتخابات مجلس اول در سال 59 و در شرایطی که اصلا آن زمان هنوز شورای نگهبان هم وجود نداشت، میزان مشارکت حدود 52 درصد بود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: البته مشارکت 49 درصدی مردم در انتخابات روز جمعه، در حالی رقم خورد که حضور مردم نسبت به انتخابات سال 98، هفت درصد افزایش داشته است.

,

وی تأکید کرد: همه این موارد، بیانگر پیروزی مردم ایران در انتخابات اخیر است و یقینا عملکرد مثبت دولت و تشکیل دولتی قوی و مردمی می‌تواند مشارکت مردم در انتخابات‌های آینده را به مراتب بیشتر از این کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه