اخبار داغ

آغاز فستیوال هفته فرهنگی المپیک در باغ کتاب تهران

کارکنان سفارت ژاپن؛ میهمان بازیهای بومی‌محلی/ مرشدمیرزاعلی: استقبال بالای مردم یعنی ورزش اولویت نخست خانواده‌ها است

کارکنان سفارت ژاپن؛ میهمان بازیهای بومی‌محلی/ مرشدمیرزاعلی: استقبال بالای مردم یعنی ورزش اولویت نخست خانواده‌ها است
فستیوال هفته فرهنگی المپیک با انجام برنامه های متنوع در باغ کتاب تهران آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مراسم افتتاحیه هفته المپیک ۱۴۰۰ روز گذشته (5 تیرماه) در محوطه‌ای در غربی باغ کتاب واقع در اراضی عباس آباد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این برنامه که با پخش سرود ملی کشورمان آغاز شده، موسیقی نواحی مختلف و زورخانه‌ای و آیین نقالی با شرح داستان هایی از نبردهای شاهنامه برای مخاطبان که در فضای باز میهمان این برنامه بودند به صورت زنده اجرا شد.

,

عروسک های ننه سرما، عمو نوروز و پهلوان کچل هم مراسم افتتاحیه آیین هفته المپیک ۱۴۰۰ را همراهی کرده و با پخش موسیقی برای کودکان حاضر در محوطه به اجرای برنامه پرداختند.

,

از برنامه های دیگر هفته ی المپیک ۱۴۰۰ در محوطه ی باغ کتاب، ساخت عروسک‌های ورزش‌های باستانی المپیک توسط مربیان و کارشناسان موزه ی خیمه شب بازی تهران  در محوطه است که با همکاری کودکان و با تکنیک کاغذ و چسب چوب انجام می‌شود.

,

گروه اجرای خانه موزه خیمه شب بازی ایران با حاجی فیروز و عروسک مبارک، بازی های محلی از جمله هفت سنگ و عمو زنجیر باف هم برای سرگرمی بچه ها و خانواده ها در این مراسم حضور دارند.

,

همچنین خانه فرهنگ مانا در غرفه ی اختصاصی خود در این مراسم که تا پایان هفته بر قرار است، کودکان را با پرچم کشورها و مقدمات مربوط به اجرا و برگزاری المپیک در جهان آشنا می‌کند.

,

 هفته المپیک ۱۴۰۰ با برگزاری بازی ها و آواهای محلی، و برنامه هایی برای سرگرمی کودکان و خانواده ها تا پایان هفته در محوطه ی رو به روی باغ کتاب در اراضی عباس آباد تا روز جمعه از ساعت شش تا ۹ شب میزبان خانواده ها و بازدید کنندگان خواهد بود.

,

در اولین روز اجرای این برنامه میهمانانی از سفارت ژاپن که امسال میزبان برگزاری المپیک ۲۰۲۱ است نیز حضور داشتند.

,

 

,

*کارکنان سفارت ژاپن؛ میهمان بازیهای بومی‌محلی

, *کارکنان سفارت ژاپن؛ میهمان بازیهای بومی‌محلی,

نمایندگان سفارت ژاپن که میزبان المپیک ۲۰۲۰ خواهند بود با حضور در مراسم افتتاحیه هفته المپیک ۱۴۰۰ در اراضی عباس آباد در برخی از بازی های تیمی محلی که برای سرگرمی میهمانان تدارک دیده شده بود مشارکت کردند.حضوری که در نوع خود جالب توجه بود و با استقبال مردم مواجه شد.

,

اعضای سفارت که به همراه خانواده خود در مراسم حاضر شده بودند همراه تیم بازی های بومی‌محلی حاضر در مراسم هفته فرهنگی‌المپیک هفت سنگ و عمو زنجیرباف بازی کردند و پیش از میزبانی ایرانیان در رقابت های المپیک، میهمان فرهنگ های محلی کشورمان بودند.

,

مراسم هفته‌ فرهنگی المپیک که از روز گذشته (شنبه 5 تیرماه)  با اجرای برنامه نقالی، موسیقی و رقص محلی آذری و برنامه بازی ها و آواهای محلی برای کودکان آغاز شده  تا روز جمعه در اراضی عباس آباد هر روز از ساعت ۶ تا ۹ شب میزبان خانواده ها و علاقمندان خواهد بود.

,

در این برنامه علاوه بر اجرای موسیقی و نمایش، برنامه هایی برای آموزش و آشنایی کودکان با المپیک، بازی های آن و همین طور کشور های حاضر در آن تدارک دیده شده است.

,

 

,

*مرشدمیرزاعلی: استقبال بالای مردم یعنی ورزش همچنان اولویت نخست خانواده‌ها است

, *مرشدمیرزاعلی: استقبال بالای مردم یعنی ورزش همچنان اولویت نخست خانواده‌ها است,

مرشد محسن میرزاعلی میهمان افتتاحیه مراسم هفته فرهنگی المپیک ۲۰۲۰با ابراز رضایت از کیفیت برگزاری مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی المپیک ۱۴۰۰ گفت: با وجود این که روز اول این مراسم بود، استقبال مردمی بیش از حد انتظار بود. استقبال مردم یعنی مردم علیرغم مشکلات عدیده نظیر کرونا، علاقه‌مند به رویدادهای اجتماعی نظیر ورزش هستند.

,

وی با تاکید بر این که اولویت اول برنامه ما باید تاکید بر ایران و ایرانی بودن باشد افزود: در حالی که شرایط شیوع یک بیماری همه گیر اجرای برنامه‌های این چنینی را با دشواری رو به رو کرده است تجربه های اجرای برنامه من در نوروز و اجرای برنامه  نقالی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی المپیک نشان داد که مردم در فضای باز به خوبی از برنامه های نقالی استقبال می کنند و از آن لذت می برند.

,

میرزاعلی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های بیشتر نقالی بتوان به انتقال این فرهنگ اصیل ایرانی به نسل های بعدی موفق بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه