اخبار داغ

در گفت‌وگو با جانباز شیمیایی دفاع مقدس مطرح شد؛

از کار در شرایط سخت تا صبوری خانواده/ عدم حمایت بنیاد شهید از جانبازان شیمایی کمتر از ۲۳ درصد

از کار در شرایط سخت تا صبوری خانواده/ عدم حمایت بنیاد شهید از جانبازان شیمایی کمتر از ۲۳ درصد
قنبری با بیان اینکه ۹ ماه سابقه حضور در جبهه دارم، گفت: درصد جانبازی من ۲۰ درصد است اما هیچ حمایتی از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران به من تعلق نمیگیرد چراکه خدمات بنیاد شهید برای جانبازان شیمیایی بالای ۲۳ درصد ارایه میشود و به من تعلق نمیگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی قنبری جانباز شیمیایی دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: سال ۱۳۶۵ برای اولین بار و در سن ۱۵ سالگی به جبهه اعزام شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: طی سه مرحله به جبهه اعزام شده و در عملیاتهای کربلای ۵،۴، ۱۰ و مرصاد شرکت کردم.

,

این جانباز شیمیایی دفاع مقدس بیان کرد: در عملیات کربلای ۱۰ سال ۱۳۶۶ در منطقه حلبچه مجروح و بیهوش شده و جانباز شیمیایی شدم.

,

قنبری عنوان کرد: پس از مجروحیت حالت بیهوشی به من دست داد و من را به بیمارستان امام خمینی (ره) تبریز منتقل کرده و فقط به هوش آمدم متوجه شدم در بیمارستان هستم.

,

وی اظهار کرد: آخرین باری که به جبهه اعزام شدم سال ۱۳۶۷ بود و در عملیات مرصاد حضور داشتم.

,

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه ۹ ماه سابقه حضور در جبهه دارم، گفت: درصد جانبازی من ۲۰ درصد است اما هیچ حمایتی از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران به من تعلق نمیگیرد چراکه خدمات بنیاد شهید برای جانبازان شیمیایی بالای ۲۳ درصد ارایه میشود و به من تعلق نمیگیرد.

,

قنبری خاطرنشان کرد: ۲۰ سال سابقه کار به صورت قراردادی و شرکتی در یکی از بیمارستانهای بیرجند را دارم و هم اکنون نیز در یک درمانگاه مشغول بکار هستم. با توجه به اینکه در محل کار با مواد شیمیایی سروکار دارم و جانباز شیمیایی هستم شرایط بسیار سخت است.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیمیایی بودن، گرد و خاک برای من سم است و در هوای گرد و خاک و آلوده و حال که بحث شیوع کرونا پیش آمده شرایط برای من بسیار سخت شده است.

,

این جانباز شیمیایی به رضایت خانواده برای اعزام به جبهه اشاره کرد و گفت: زمانیکه به جبهه اعزام شدم ۱۵ سال سن داشتم و خوشبختانه پدر و مادرم با رفتنم به جبهه مشکلی نداشتند. اهالی روستای ما همه مردمی مومن هستند و آن زمان تعداد قابل توجهی از روستای ما برای رفتن به جبهه اعزام شدند و من نیز به همراه همشهریان برای دفاع از کشور به جبهه رفتم.

,

قنبری در مورد خانواده و همسرش، افزود: پس از جانباز شدن ازدواج کردم و همسرم من را با همین شرایط جانباز شیمیایی بودن پذیرفت و به لطف خدا دو فرزند دختر دارم. دختر بزرگم دارای مدرک کارشناسی ارشد و متاهل است و دختر دیگرم در آستانه کنکور کارشناسی ارشد میباشد.

,

وی با بیان اینکه علاوه بر شیمیایی بودن از نظر اعصاب نیز مشکلاتی دارم، اظهار کرد: همسرم بسیار صبور و مهربان است و در این مدت زندگی مشترک همراه بسیار خوبی برای من و فرزندان بوده است.

,

این جانباز شیمیایی در پاسخ به اینکه علی رغم جانباز شیمیایی بودن اما هیچ حمایتی از وی نمیشود، از شرایط رضایت دارد یا نه؟ تصریح کرد: من برای رضای خدا به جبهه رفتم و خدا را شکر از زندگی و شرایطم رضایت کامل دارم.

,

قنبری ادامه داد: به لطف خدا و تلاش های خودم و خانواده تاکنون زندگی ام سپری شده و پس از این نیز سپری خواهد شد حتی اگر حمایت های بنیاد شهید به دلیل درصد کم جانبازی به من تعلق نگیرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه