اخبار داغ

مشکلات ادامه دار غرفه داران بازارچه مرز ماهیرود؛

اِعمال فشار به غرفه‌داران بازارچه ماهیرود/ از ممانعت ورود خودروها به بازارچه تا قطع آب و برق غرفه‌ها

اِعمال فشار به غرفه‌داران بازارچه ماهیرود/ از ممانعت ورود خودروها به بازارچه تا قطع آب و برق غرفه‌ها
مشکلات غرفه داران بازارچه مرزی ماهیرود بعد از گذشت بیش از 9 ماه از برگزاری مزایده نه تنها برطرف نشده بلکه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،مشکلات غرفه داران بازارچه مرزی ماهیرود بعد از گذشت بیش از 9 ماه از برگزاری مزایده نه تنها برطرف نشده بلکه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

یکی از غرفه داران بازارچه مرز ماهیرود در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پس از برگزاری مزایده و برنده شدن افردی که با قیمت بالا در مزایده شرکت کرده بودند مدیریت بازارچه از ورود غرفه داران قدیمی به بازارچه ممانعت کرده و اجازه حضور داخل بازارچه به غرفه داران قبل داده نمی‌شود.

,

وی افزود: علی‌رغم این‌که ما بیش از 12 سال در بازارچه کار کرده و تمام سرمایه زندگی مان در این مکان است اما با برگزاری مزایده و واگذاری غرفه به فروشنده های جدید اجازه فعالیت در بازارچه از ما سلب شده و حتی اجازه ورود به غرفه برای خبر گرفتن از اجناس داخل غرفه‌ها را نداریم.

,

قطع آب و برق به روی غرفه‌داران 

, قطع آب و برق به روی غرفه‌داران ,

این غرفه دار بیان کرد: مسئولان بازارچه یک روز به بهانه عدم ورود خودروها به ما اجازه ورود به داخل بازارچه و غرفه را نمی‌دهند و روز دیگر با قطع کردن آب و برق مانع حضور ما می‌شوند.

,

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بازارچه و ترددهایی که روزانه انجام می‌شود امکان فعالیت غرفه داران جدید و قدیم و فعالیت تمام غرفه‌ها وجود دارد اما مدیر بازارچه و مسئولان امور اقتصادی استانداری فقط اجازه فعالیت به غرفه داران جدید را می‌دهند.

,

این غرفه دار به نامناسب بودن غرفه‌های جدید از نظر بهداشتی و بحث شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: غرفه‌های جدید همه کنار همه ساخته شده و در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا زمانی که غرفه‌ها شلوغ است اصلا نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود اما غرفه‌های قدیمی با فاصله‌های بسیار زیاد از هم ساخته شده و از این نظر بسیار خوب است.

,

وی به دستور استاندار سابق خراسان‌جنوبی در خصوص تعیین تکلیف غرفه‌ها اشاره کرد و گفت: قرار بود غرفه‌ها ساماندهی شود نه این‌که غرفه‌داران قدیمی بیکار و غرفه‌داران جدیدی که بسیاری از آنها چند شغل دارند غرفه‌داری کنند.

,

این غرفه دار عنوان کرد: با توجه به قطع کردن برق غرفه‌های قدیمی بسیاری از مواد غذایی داخل یخچال‌ها فاسد شده و با توجه به گرمای هوا امکان حضور فروشنده و مشتری حتی برای مدت زمان محدود در غرفه وجود ندارد.

,

وی تصریح کرد: مسئولان با قطع کردن آب و برق دارند به غرفه دارهای قدیمی فشار وارد می‌کنند که غرفه‌ها را ترک کرده و وارد بازارچه نشوند اما غرفه‌داری که بیش از 12 سال شده در این زمینه فعالیت دارد و تمام سرمایه‌اش را برای این کار گذاشته چطور می‌تواند غرفه را ترک کرده و در این شرایط سخت اقتصادی امرار معاش کند؟

,

این غرفه‌دار با بیان این‌که در جمهوری اسلامی این گونه برخورد کردن با افرادی که در مرز مشغول به کار و زندگی و حفظ امنیت مرز هستند جایز نیست، گفت: با توجه به رفت و آمدهای بسیار زیاد در این بازارچه از طرف کشور افغانستان و استان‌های مجاور، اگر تمام غرفه‌ها فعال باشد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید اما معلوم نیست مسئولان اقتصادی استانداری با چه فکری قصد از کار بیکار کردن غرفه داران قدیمی را دارند.

,

وی اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی برای غرفه‌داری که چندین سال در این خصوص فعالیت داشته سخت است بخواهد کار چند ساله را ترک کند و اصلا مشخص نیست تا چه زمانی بتوانیم کار جدیدی پیدا کنیم.

,

این غرفه‌دار خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات ما نیست، صدای مان به جایی نمی‌رسد و همه به فکر خودشان هستند چراکه اگر کسی پاسخگوی مشکلات ما بود هر روز به بهانه‌های مختلف مانع ورود ما به بازارچه نمی‌شدند.

,

وی عنوان کرد: مدیر بازارچه به بهانه این‌که بهداشت به فعالیت غرفه‌های قدیمی ایراد گرفته است مانع فعالیت ما می‌شود. از طرف دیگر به بهانه اینکه غرفه‌ها کنتور برق ندارد برق غرفه را قطع می‌کنند.

,

این غرفه دار اظهار کرد: هر روز یک بهانه جدید برای این‌که نگذارند فعالیت داشته باشیم مطرح می‌کنند.

,

وی گفت: متاسفانه مسئولان امور اقتصادی استانداری در آخرین روزهای دولت دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که مانع حضور و فعالیت غرفه داران قدیمی در بازارچه باشند.

,

این غرفه دار خاطرنشان کرد: غرفه داران جدید نیز توانایی پرداخت اجاره بها را نداشته و ندانسته وارد مزایده‌ای شده و برای خود و ما مشکلاتی به وجود آورده‌اند.

,

رستمی رئیس بازارچه مرزی ماهیرود در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بهداشت به فعالیت غرفه‌های قدیمی ایراد گرفته است اگر بهداشت اجازه فعالیت بدهد ما با فعالیت غرفه دارهای قدیمی مشکلی نداریم.

,

وی افزود: غرفه‌های قدیمی کنتور برق نداشته و تاکنون از برق غیر مجاز استفاده می‌کردند که برای تمامی غرفه‌ها درخواست کنتور برق دادیم.

,

رئیس بازارچه مرزی ماهیرود بیان کرد: اگر استانداری با غرفه‌دارهای قدیمی قرارداد ببندند اجازه فعالیت در بازارچه وجود دارد و انعقاد قرارداد نیز مستلزم ساخت غرفه‌های جدید، برگزاری مزایده و برنده شدن متقاضیان در مزایده است.

,

رستمی خاطرنشان کرد: فعالیت غرفه‌داران در بازارچه تنها به دست من به عنوان مدیر بازارچه نیست بلکه نظر بهداشت، مرزبانی، استانداری و … مهم است ضمن این‌که قصد ما بریدن نان کسی و فشار وارد کردن به غرفه داران نیست.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه