اخبار داغ

پزشکان در ۲ گروه ۳ نفره عازم توکیو می‌شوند؛

نوروزی: امکان واکسینه‌ نشدن المپین‌های جدید وجود دارد/ برای بازگشت تماشاگران به سکوها، تابع دستور ستاد مقابله با کرونا هستیم

نوروزی: امکان واکسینه‌ نشدن المپین‌های جدید وجود دارد/ برای بازگشت تماشاگران به سکوها، تابع دستور ستاد مقابله با کرونا هستیم
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با توجه به محدودیت زمانی تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و نیاز به وجود گپ زمانی بین تزریق ۲ دوز واکسن کرونا، ممکن است که واکسیناسیون المپین‌های اخیر صورت نگیرد.
[

دکتر غلام‌رضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون شرایط واکسیناسیون ورزشکارانی که به‌تازگی امتیاز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به‌دست آورده‌اند، اظهار داشت: کمیته بین‌المللی المپیک اجباری برای واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های توکیو ایجاد نکرده و اولویت با تست‌های PCR و Rapid است. با توجه به محدودیت زمانی تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و نیاز به وجود گپ زمانی بین تزریق ۲ دوز واکسن کرونا، رویه متفاوتی را درپی خواهیم گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: البته اعزام ورزشکاران به ژاپن بستگی به رشته‌ها‌ی‌شان و تاریخ آغاز مسابقات آن‌ها دارد اما ما به‌طور جدی پی‌گیر انجام واکسیناسیون آن‌ها هستیم و برای این کار آمادگی داریم. گرچه ممکن است که واکسیناسیون هم صورت نگیرد و یا یک دوز در ایران انجام شود و دوز بعدی در توکیو؛ زیرا این دسته از ورزشکاران حتی در لیست انتظار و آلترناتیوها هم نبوده‌اند که ما واکسیناسیون آن‌ها را هم انجام داده‌ایم.

,
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره نحوه اعزام و تعداد پزشکان اعزامی از سوی این فدراسیون با کاروان المپیکی کشورمان به دهکده بازی‌های المپیک عنوان داشت: هنوز اسامی پزشکان اعزامی به ژاپن مشخص نیست اما قرار است که ۲ گروه ۳ نفره که هر گروه شامل ۲ پزشک و یک فیزیوتراپ است را به توکیو اعزام کنیم. در کنار این‌ها هم برخی تیم‌ها مانند والیبال از تیم پزشکی و یا پزشک اختصاصی استفاده خواهند کرد.
,
 
,
دکتر نوروزی هم‌چنین به مسئله محرومیت بهمن عسگری به‌دلیل دوپینگ اشاره کرد و افزود: شانس کاهش مجدد مدت محرومیت او وجود نخواهد داشت و امیدوارم او را با آمادگی کامل برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در دسترس داشته باشیم.
,
 
,
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نهایتاً درخصوص اظهارات سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران مبنی بر فراهم‌سازی مقدمات بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها و احتمال اخذ امتیاز میزبانی از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از AFC گفت: تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم و هر وقت دستوری ارائه شود، عملی خواهیم کرد. پیشنهاداتی به این ستاد ارائه شده اما با توجه به شرایط اخیر کشور از لحاظ شیوع ویروس کووید-۱۹، هنوز دستوری به ما نرسیده و فعلاً تغییری به وجود نخواهد آمد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه