اخبار داغ

عضو انجمن صنفی دامداران رشتخوار:

فرصت‌طلبی دلالان برای خرید پایین دام/ فروش دام مولد مرگ تدریجی دامداری در روستاها را به دنبال دارد

فرصت‌طلبی دلالان برای خرید پایین دام/ فروش دام مولد مرگ تدریجی دامداری در روستاها را به دنبال دارد
فرخی گفت: مشکل اساسی دامداران در رشتخوار افزایش قیمت خوراک دام است که این افزایش قیمت منجر به پایین آمدن قیمت دام و فرصت طلبی دلالان با افتادن به جان دام‌های مولد همراه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، شهرستان رشتخوار دارای بیش از ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین است و شغل بیش از 90 درصد مردم در این شهرستان دامپروری به صورت خرد است، با توجه به مشکلات پیش آمده در حوزه مختلف اعم از خشکسالی، نبود نهاده های دامی و گرانی خوارک دام برای دامداران و همچنین عدم برنامه ریزی از سو ی مسئولان در راستای مدیریت این مشکل این مسائل در کنار هم گریبان پیر دامداران شده و چوپ حراج دام را بین دامداران سبک و سنگین در این شهرستان رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بهمن فرخی عضو انجمن صنفی دامداران شهرستان رشتخوار در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: از آنجا که تجمیع دام منطقه در بخش مرکزی و جنگل خصوصاً دهستان شعبه در بخش جنگل شهرستان رشتخوار است وضعیت دامداری در این منطقه امسال به‌شدت سخت شده و موجب از دست رفتن سرمایه‌های مالی و انسانی این منطقه گشته است.

,

وی عنوان کرد: روستاییان دام‌های خود را به قیمت‌های بسیار پایین به حراج گذاشته و با توجه به نقدینگی کم خریداران، خریدوفروش حتی با همین شرایط انجام می‌شود.

,

عضو انجمن صنفی دامداران رشتخوار مشکل اساسی این قشر را افزایش قیمت خوراک دام، مطرح کرد: دومین مشکل این قشر قیمت پایین دام است و دلالان باقیمت خیلی اندک به جان دام‌های مولد افتاده که خیلی از این دام‌ها آبستن است ولی باقیمت بالا گوشت را به مردم عرضه می‌کنند، و از طرفی ادامه دار بودن این مسئله مرگ تدریجی دام را در روستاها رقم خواهد زد.

,

فرخی بابیان اینکه چیزی که از مشکلات و نوسانات بازار برداشت می‌شود کاهش نقدینگی اندک مردم و درنهایت اتمام آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات این مسئله مهاجرت فصلی روستاییان عزیز برای کار در حاشیه شهرها است و آسیب‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه