اخبار داغ

اگر کسی از کاروان ایران بیرون از دهکده دیده شود، به یابنده جایزه می‌دهیم!

رضایی: با توجه به نتایج جهانی پاراتیر و کمان امکان جابه‌جایی در نفرات بالاست/ فرد بیکار در تیم اعزامی نداریم

رضایی: با توجه به نتایج جهانی پاراتیر و کمان امکان جابه‌جایی در نفرات بالاست/ فرد بیکار در تیم اعزامی نداریم
سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک گفت: با توجه به نتایج جهانی پاراتیرو کمان امکان جابه‌جایی اسامی در لیست اعزامی ها بالاست.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه در محل کمیته ملی پارالمپیک و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست، رضایی توضیحاتی پیرامون نفرات اعزامی جانباز و معلول ورزش ایران به دهکده بازی‌های پارالمپیک ارائه نمود. هم‌چنین سرپرست کاروان پارالمپیک ایران درباره نحوه پرداخت حقوق ماهانه ورزشکاران این رشته‌ها صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هادی رضایی درباره رقابت‌های پاراتیراندازی با کمان جمهوری چک اظهار داشت: با توجه به نتایج کسب شده توسط ورزشکاران در این رقابت‌ها، قطعا تغییراتی در لیست اولویت‌های اعزام به توکیو لحاظ خواهد شد و امکان جابه‌جایی اسامی بالاست.

,

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ عنوان کرد: ۶۲ نفر ورزشکار جانباز و معلول به‌همراه ۲۰ نفر کادرفنی که در مجموع ۸۲ نفر خواهند بود، به توکیو سفر خواهند کرد. تمام کاروان ایران غیر از ۲ نفر داخل دهکده خواهند بود. اگر کسی از کاروان ایران بیرون از دهکده دیده شود، به یابنده جایزه می‌دهیم! با توجه به مشکلات مالی و معیشتی، سعی کردیم از اعزام افراد اضافه جلوگیری کنیم. مشکلی برای شفاف‌سازی نداریم و تمام مسائل دارای اولویت‌بندی و ادله است.

,

رضایی درباره شانس مدال ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان در بازی‌های ۲۰۲۰ بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم‌ ۱۱ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۶ مدال برنز کسب کنیم که یعنی دو سوم کاروان با کیفی‌گرایی، موفق به کسب مدال شوند. در ریو به جایگاه ۱۵ام رسیدیم و باید آن را ارتقا دهیم. فکر می‌کنیم تا جایگاه ۱۰ پارالمپیک توکیو شانس داریم.

,

در ادامه سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک ایران به رویداد توکیو از اسامی کادر اجرایی اعزامی به دهکده بازی‌ها با روزهای حضورشان در دهکده رویداد رونمایی کرد. مقرر شد فرهنگ شادنیا به‌جای محمود رشیدی برای سرپرستی از تیم پارادوچرخه‌سواری راهی توکیو گردد. ۲۴ نفر نیز به‌عنوان کادر اجرایی راهی این‌ دوره از بازی‌ها خواهند شد.

,

رضایی پیرامون مراسم رژه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ اذعان داشت: ۵۳ ورزشکار ایرانی می‌توانند در مراسم رژه شرکت کنند که ۵ نفر از آن‌ها دچار معلولیت شدید هستند و می‌توانند با همراه در این مراسم شرکت کنند. در مجموع ۶۴ نفر در مراسم رژه شرکت خواهند داشت که این مورد طبق قوانین IPC لحاظ شده و مابقی می‌توانند روی سکوها بنشینند. اسامی مشخص است و فقط برای این ۶۴ نفر کت‌وشلوار متحدالشکل تهیه شده. حتی برای رئیس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک نیز کت‌وشلوار تهیه نشده.

, IPC,

وی هم‌چنین درخصوص پاداش‌های کمیته ملی پارالمپیک افزود: سقف پاداش پارالمپیک صادر شده و ۱۰۰۰۰ یورو سقف طلای ما خواهد بود. به‌هیچ‌وجه مبلغ یورو پرداخت نخواهد شد و به قیمت روز بازار معادل ریالی آن طی یک فقره چک به ورزشکار مدال‌آور یا در ایران، یا در فرودگاه و یا حتی در دهکده پرداخت خواهد شد. مدال نقره ۵۰۰۰ و مدال برنز ۲۵۰۰ یورو پاداش دارد و جایزه پای سکو نیز فقط به کادرفنی و ورزشکار مطابق با بخش‌نامه وزارت ورزش‌وجوانان پرداخت خواهد شد.

,

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران گفت: فرزانه عسگری شانس حضور در بازی‌های پارالمپیک را دارد اما این مسئله باید تحلیل شود. به ورزشکاران مدال‌آور تیمی نیز پاداش معادل ورزشکاران انفرادی اهدا می‌شود. من اگر جای کارشناسان بودم، ۲ برابر به ورزشکاران مدال‌آور تیمی پاداش می‌دادم اما به نظر وزارت ورزش‌وجوانان تمکین می‌کنیم. در بحث حقوق پارالمپین‌ها هم مشکل بسیاری داریم و عدالت بین مدال‌آوران تیمی و فردی رعایت نمی‌شود.

,

رضایی درمورد اعزام میهمانان ویژه خاطرنشان کرد: جای کافی در دهکده برای اسکان نداشتیم تا تمام اعضا را اعزام کنیم. IPC به متخصصین معلولین در وزارت ورزش‌وجوانان کارت مخصوص می‌دهد. فرد بی‌کار در تیم اعزامی کاروان پارالمپیک کشورمان نخواهد بود. کارتراشی و طراحی کار نمی‌کنیم و هر کس وظایفی دارد.

, IPC,

وی درباره مربی خصوصی برخی ورزشکاران گفت: برای ۶۸ ورزشکار، ۴۰ اعزام داریم. مربی اختصاصی و ورزشی را طی سال‌های گذشته می‌توانستیم اعزام کنیم و کارت مربی اختصاصی هم برای‌شان صادر می‌شد. با توجه به پاندمی کرونا، به‌ هیچ‌وجه چنین موضوعی وجود ندارد و رسانه‌ها هم حتی نمی‌توانند وارد دهکده بازی‌ها شوند. حذف‌ها برمبنای محدودیت‌ها بوده و اعزام نفرات بیش‌تر امکان‌پذیر نیست.

,

رضایی اظهار کرد: تا امروز حدود یک پنجم از بودجه سالیانه را دریافت کرده‌ایم و کارمان تا حد زیادی انجام شده. بلیت‌ها همگی خریداری شده و مشکلات حل شده‌اند. درخواست بودجه اضافی نداریم و فقط می‌خواهیم بودجه در زمان خودش واریز شود.

,

سرپرست کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو عنوان داشت: پتانسیل ورزش معلولین ایران زیاد است و با برنامه‌ریزی صحیح و مدون می‌توان راندمان را بهبود داد. البسه ورزشی و مدالی ما کامل است و تا هفته پیش قرار بود تعداد نفرات رژه منطبق بر المپیک باشد که امروز مشخص شد تعداد بالاتر هم می‌تواند باشد. رونمایی از البسه نخواهیم داشت و به‌دلیل محدودیت زمانی، در مراسم افتتاحیه این امر محقق خواهد شد.

,

رضایی افزود: به تیم فوتبال نابینایان یک بار پاداش داده‌ایم و برای هیچ رشته‌ای جهت کسب سهمیه پارالمپیک پاداش داده نشده. سیاستی داریم و بر این مبنا تعدادی جا ماندند.

,

سرپرست کاروان پارالمپیکی کشورمان گفت: گروه کاروان ما از ۲۵ مرداد تا ۳ شهریور طی ۶ گروه اعزام خواهد داشت. اولین گروه ۹ شهریور باز خواهد گشت و این بازگشت تا ۱۶ شهریور ادامه دارد.

,

وی درباره نحوه اعزام ها گفت: ۱۲۸ نفر را اعزام می‌کنیم که تنها ۱۵ نفر با بیزینس‌کلس پرواز می‌کنند و آن‌ها هم ضایعه نخاعی هستند، نه رئیس فدراسیون. بودجه‌مان مشخص است و اگر هزینه نکنیم، به خزانه دولت برمی‌گردد. ورزشکاران ما ۳۰ روز در اردو بوده‌اند و در اوج پاندمی کار شده. تضمینی نمی‌دهیم اما اگر این بودجه را به فدراسیون‌ها می‌دهیم، به درستی هزینه شود. دولت جدید و نهادهای نظارتی جدید سازوکاری تشکیل دهند که یک ریال از بودجه‌ها جای دیگری خرج نشود.

,

هادی رضایی نهایتاً بیان داشت: شعارمان توکل، تلاش و افتخار است. بلیت مستقیم و چارتر نمی‌شد بگیریم و با توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه، به سمت توکیو رهسپار می‌شویم. شب اول محرم این کاروان طی یک پرواز رفت‌وبرگشت چارتر به مشهد مقدس اعزام می‌شود. بر مبنای سیاست‌مان مورد هجمه‌های زیادی قرار گرفتیم که این سیاست مبتنی بر کیفی‌گرایی و نگرش مدالی به اعزام‌ها بود. طی تحلیل‌ها و بررسی‌ها نیاز دیدیم که کاروانی کیفی بفرستیم، نه کاروان توریستی. حتی نمایندگان مجلس به ما‌ گفتند چرا فلانی را اعزام نمی‌کنید، اما سیاست ما مبنی بر کیفی‌گرایی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه