اخبار داغ

داوران در لیگ آینده به ۸۰ نفر می‌رسند

افشاریان: بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است / VAR تا 9 ماه آینده به ایران می آید

افشاریان: بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است / VAR تا 9 ماه آینده به ایران می آید
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تکنولوژی VAR در انتهای نیم فصل دوم فصل آینده به ایران می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره ریشه‌یابی مشکلات و اشتباهات داوری در لیگ فوتبال ایران اظهار داشت: حساسیت بازی‌های لیگ به قدری زیاد است که نمی‌توان درباره داوری اظهار نظر شتاب‌زده کرد و ممکن است هر سخن تاثیری در روند قضاوت به خصوص در هفته‌های آخر داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی روحیه داوران فعلی را بسیار شکننده و ضعیف توصیف کرد و اظهار داشت: داوران امروز نسبت به گذشته خسته‌تر هستند و روحیه ضعیف‌تری دارند. عدم امنیت روانی، مالی و حقوقی موجب شده داوران به سختی کار خود را انجام دهند.

,

سرپرست کمیته داوران که این صحبت‌ها را در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو می‌کرد، درباره بالا بودن تعداد داوران لیگ ایران در مقایسه با لیگ‌های دیگر کشورها، گفت: 174 داور و کمک داور، لیگ برتر کشور را قضاوت می‌کنند. بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است چرا که موجب طولانی شدن فاصله قضاوت می‌شود و خطا را افزایش می‌دهد. فعلاً در این فصل چاره‌ای برای این موضوع نداریم.

,

افشاریان تاکید کرد: برای لیگ برتر فوتبال به 24 داور نیاز داریم که به همراه کمک نهایتا به 80 نفر برسد، نه بیشتر! کاهش تعداد می‌تواند منجر به آموزش مطلوب، خدمت رسانی، تشویق و تنبیه به هنگام داوران شود که در نهایت راندمان را افزایش می‌دهد.

,

وی با تاکید بر این که ما از فوتبال به جای درآمد بالا، حرمت می‌خواهیم، یادآور شد: این مسائل و افراد صاحب نفوذ در این حوزه فشار زیادی به کمیته داوران وارد می‌کنند و برای همراه شدن داوری با فوتبال چاره‌ای جز حل این مسائل نداریم.

,

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از وضعیت موجود، این روزها را بدترین روزهای زندگی خود دانست و گفت: هیچ چیزی سر جای خود نیست و اعضای کمیته داوری تنها فرصت می‌کنند آرایش داوران بازی‌ها را طراحی کنند و هیچ زمانی برای آموزش و توصیه باقی نمی‌ماند.

,

افشاریان درباره VAR گفت: نخستین جلسه مربوط به واردات این تکنولوژی در فدراسیون برگزار شده، اما فرآیند به کارگیری آن زمانبر است. در حال حاضر هیچ مشکلی جز مسائل آموزشی و اداری وجود ندارد.

, VAR,

وی خاطرنشان کرد: تمام کارگروه‌ها پروسه مربوطه را پیگیری می‌کنند و نامه مورد نظر به فیفا ارسال شده که با این روند کاری پیش بینی می‌شود تا 9 ماه آینده یعنی پایان نیم فصل دوم، VAR در فوتبال ایران به کار گرفته شود.

, VAR,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه