اخبار داغ

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد

رشیدی: ایمیل‌های 10 سال اخیر فدراسیون پاک شده و 27 میلیارد بدهی داریم/ سعیدی: اتحادیه جهانی انتخابات دوچرخه سواری ایران را نپذیرفته است

رشیدی: ایمیل‌های 10 سال اخیر فدراسیون پاک شده و 27 میلیارد بدهی داریم/ سعیدی: اتحادیه جهانی انتخابات دوچرخه سواری ایران را نپذیرفته است
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری با ریاست معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری بعدازظهر امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع که روسای هیئت‌های استانی حضور نداشتند و به صورت وبیناری در آن شرکت کردند، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمود رشیدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری و دیگر اعضا حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خزانه دار در فدراسیون گزارش مالی سال ۹۹  اعلام کرد وزارت ورزش  حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون، کمیته ملی المپیک یک میلیارد و پارالمپیک حدود ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کردند. درآمد اختصاصی فدراسیون ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

,

احمدی رییس مجمع نسبت به در آمد پایین فدراسیون گلایه کرد و از خزانه دار سوال کرد تعهد فدراسیون چقدر بوده است که خزانه دار عنوان کرد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده است.

,

امید سراجی رییس هیات تهران نسبت به گزارش خزانه دار ایراد گرفت و گفت: سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور نداشتیم و چگونه برای این مسابقات هزینه شده است؟

,

در ادامه بازرس گزارش حسابرسی را تایید کرد و گفت که انحراف مالی خاصی در گزارش‌ها دیده نمی‌شود. همچنین فقط دو جلسه هیئت رئیسه در سال گذشته تشکیل شد که در همان دو جلسه نیز اعضای اصلی و خارج از فدراسیون حضور نداشتند، پس به نظر می‌رسد باید در خصوص اعضا یک تجدید نظر صورت بگیرد.

,

خزانه‌دار هم درباره عدم تمدید قرارداد با پیمانکار برای تکمیل ساختماه نیمه کاره فدراسیون گفت که این اتفاق در زمان سرپرستی افشین داوری صورت نگرفت. وی همچنین عنوان کرد که از سال 97 به بعد اظهارنامه مالیاتی وجود ندارد و رسیدگی به موارد مالیاتی نشده است.

,

وی عنوان کرد: مکاتبات با اتحادیه جهانی در زمان حضور خالقی در روابط بین‌الملل حذف شده که من این موضوع را با حراست در میان گذاشته‌ام. البته ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد، بنابراین فدراسیون باید فکری در این باره کند.

,

بازرس فدراسیون نیز در گزارش خود گفت: انحراف مالی خاصی در گزارش دیده نمی‌شود. چند هیات با سرپرستی هستند که باید تعیین تکلیف شوند. پیست‌های نیمه کاره باید تعیین تکلیف شوند چون هزینه تکمیل آن‌ها از هزینه ساخت اولیه بیشتر می شود. اعضای هیات رییسه که از بیرون انتخاب می شوند، حضور فیزیکی در جلسات ندارند از این رو باید اعضایی انتخاب شوند که حضور فیزیکی داشته باشند.

,

او ادامه داد: زمانی که آقای خالقی مسئول روابط بین الملل بود تعدادی مکاتبات بین المللی حذف شده که من با حراست در میان گذاشته‌ام. ممکن است برای دوره بعد هم این اتفاق رخ دهد و فدراسیون باید فکری کند.

,

اعضای مجمع تفویض اختیار را به هیات رییسه داد تا پیگیر ساختمان نیمه کاره باشد. همچنین خودروهای قدیمی فدراسیون، جدید شوند.

,

اعضای مجمع با تفویض اختیار به هیات رییسه برای افزایش تعرفه برای آموزش و حق عضویت مخالفت کردند. سپس دوباره فدراسیون خواست تعرفه ها ۲۰ درصد افزایش تعرفه و حق عضویت داشته باشد که بازهم تایید نشد.

,

همچنین تفویض اختیار به هیات رییس برای تعیین پرداخت پاداش به قهرمانان و پیشکسوتان  موافقت شد.

,

احمدی رییس مجمع نیز بیان کرد: هیات رییسه از ارکان اصلی و مهم فدراسیون است که باید فعال باشد و در جریان امورات فدراسیون قرار بگیرد و وظایف خودش را انجام دهد از این رو برگزاری دو جلسه در سال قابل قبول نیست.

,

او ادامه داد: دوچرخه سواری بسیار مورد توجه مردم است و در حوزه قهرمانی و همگانی ظرفیت های خوبی را داریم. سوابق قهرمانی نشان نمی دهد استعداد های نابی داریم که اگر پرورش داده شوند، می‌توانیم حرف‌های زیادی در عرصه قهرمانی داشته باشیم.

,

او ادامه داد: در گزارش سال ۹۹ فدراسیون، صحبتی در مورد فعالیتهای همگانی نشد و این امتیاز منفی برای این فدراسیون محسوب می‌شود. از طرفی سال آینده بازی‌های آسیایی رو داریم و فدراسیون باید هر چه سریع‌تر دست به کار شود تا دوچرخه سواری دوباره بدرخشد. امیدوارم فدراسیون با گذر از حاشیه‌ها به برنامه راهبردی برسد. فدراسیون می‌تواند به سرعت بر مشکلات غلبه کند.

,

 

,

*رشیدی: ایمیل‌های 10 سال اخیر فدراسیون پاک شده و 27 میلیارد بدهی داریم

, *رشیدی: ایمیل‌های 10 سال اخیر فدراسیون پاک شده و 27 میلیارد بدهی داریم,

محمود رشیدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری امروز در مجمع عمومی این فدراسیون دوچرخه سواری که به ریاست عبدالحمید احمدی برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۹ به بهانه کرونا برگزار نشد و این کوتاهی باعث نصف شدن امتیاز رکابزنان در اتحادیه جهانی شد. ایمیل‌های ارسالی فدراسیون به اتحادیه جهانی طی 10 سال گذشته پاک شده که این موضوع ما را با چالش روبرو کرده است. متاسفانه مسئولان وقت حمایتی از رکابزنان المپیکی نداشتند و حتی پارالمپیک در نظر داشت که نماینده ایران را اعزام نکند که با جلسات متعدد نظرها تغییر کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در زمان سرپرستی فدراسیون،  ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی‌ها پرداخت شد، گفت: در حال حاضر بدهی 3 میلیاردی به شرکت توسعه و تجهیز وجود دارد و بخاطر آن آب و برق قطع شده و رکابزنان برای ورود به مجموعه آزادی با مشکل مواجه هستند.

,

ساختمان نیمه کاره فدراسیون موضوع دیگری بود که رشیدی به صحبت در مورد آن پرداخت و عنوان کرد: دو واحد آپارتمان با سند ششدانگ در مرکز تهران به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدون هیچ پشتوانه منطقی فروخته شد که ۳۰۰ میلیون  آن برای مالیات و عوارض صرف شد. در ازای آن زمین ۸۰۰ متر به صورت استیجاری گرفته و طرحی  برای ساخت بنای فدراسیون داده شد که قابلیت اجرا ندارد و توسط یک دانشجوی سال اول معماری طراحی شده و اشکالات زیادی داشت.

,

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: پیش بینی ما برای تکمیل ساختمان ۱۱ تا ۱۳ میلیارد است‌. در شرایط فعلی  دو واحد که اکنون ۱۰ میلیارد تومان ارزش  دارد را از دست دادیم و ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی داشته و مستاجر شرکت توسعه و تجهیز نیز هستیم.  چطور ممکن است در پایتخت زندگی کنیم، اما افراد برای ساخت ساختمان از شهر اراک انتخاب شده باشند؟

,

وی با اشاره به بدهی فدراسیون به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز گفت: آنها اعلام کرده‌اند فدراسیون ایران  ۲۵ هزار فرانک سوئیس بدهکار است. این در حالی است که ایمیل ۱۰ ساله فدراسیون پاک شده و ما نمی‌دانیم در چه وضعیتی هستیم این موضوع در حالی پیگیری بوده چون موضوع ملی است.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چند هفته اخیر عنوان کرد: آسفالت دور ورزشگاه آزادی به مسافت 9 کیلومتر و حجم 3300 تن، مبلغ  20 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری منطقه داشت. من قول این کار را داده بودم و با کار شبانه روزی این اتفاق با کمک شهرداری رخ داد.

,

رشیدی  برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را جزو عملکرد خود در این 45 روز دانست و گفت: محل اسکان رییس فدراسیون در سالن غذاخوری بود اما وضعیت را بهتر کردیم.

,

 

,

*عدم پاسخگویی رئیس به ماجرای انتخابات فدراسیون

, *عدم پاسخگویی رئیس به ماجرای انتخابات فدراسیون,

مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری در حالی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که هنوز ریاست رشیدی به تایید اتحادیه جهانی نرسیده است. مهمترین اتفاق دوچرخه سواری ایران تایید نشدن مجمع انتخاباتی این فدراسیون توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری است.

,

در پایان مجمع، خبرنگاران منتظر پاسخگویی محمود رشیدی در این باره بودند، اما وی به بهانه بدرقه یکی از اعضای مجمع، سالن محل استاد فارسی را ترک کرد تا بدین ترتیب از پاسخگویی درباره احتمال تعلیق و عدم تائید ریاستش فرار کند.

,

 

,

*سعیدی: اتحادیه جهانی انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را تایید نکرده است

, *سعیدی: اتحادیه جهانی انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را تایید نکرده است,

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون دوچرخه سواری در مورد وضعیت کاروان اظهار داشت: اعزام ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی قطعی است. البته ۶۸ سهمیه کسب کردیم اما دو سهمیه را از دست دادیم. شرایط خوبی در اردوها برقرار است و کاروان منسجمی داریم و تلاش شد همه امکانات به طور کامل در اختیار فدراسیون‌ها باشد. سرپرست کاروان امشب به توکیو می‌رود و اولین گروه کاروان که بزرگترین گروه است و شامل ۵۴ نفر می شوند، در فرودگاه بدرقه می‌شوند و به بازی‌ها می‌روند.

,

سعیدی در مورد انتخاب پرچمدار دوم از تیراندازی تاکید کرد: انتخاب پرچمدار دوم بستگی به زمان مسابقه ورزشکاران داشت و مهم این بود که یک روز بعد از افتتاحیه مسابقه نداشته باشند. بقیه ورزشکاران زن روز بعد از افتتاحیه مسابقه داشتند و فقط رستمیان بود که مسابقه نداشت.

,

سعیدی در مورد اینکه تا چه اندازه خطر تعلیق دوچرخه سواری کشورمان را تهدید می‌کند، گفت: فعلا هیچ قضاوتی نمی‌توان کرد. اتحادیه جهانی مجمع انتخابات دوچرخه سواری ایران را نپذیرفته است. در مجمع نماینده کمیته ملی المپیک داشت و ما در نامه رسمی مجمع را تایید کردیم اما اتحادیه جهانی ابهاماتی دارد و در قالب ۱۰ سوال این ابهامات را مطرح کرده است که پاسخ دادیم و منتظر جمع بندی نهایی اتحادیه جهانی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه