اخبار داغ

افشای چهره واقعی استکبار؛

راز قیام خونین گوهرشاد در ماجرای کشف حجاب/ سیاهی رژیمی که در تاریخ ثبت شد

راز قیام خونین گوهرشاد در ماجرای کشف حجاب/ سیاهی رژیمی که در تاریخ ثبت شد
قیام مسجد گوهرشاد، حرکتی در دفاع از حجاب و ارزش‌ها بود که هزاران نفر در این حماسه تاریخی با نثار جان خود در دفاع از همین ارزش‌ها ایستادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دفاع از ارزش های اسلامی در طول تاریخ قدمت دیرینه ای دارد، قیام هایی عظیم که هر کدام در دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی نقش بسیار برجسته ای داشتند، نمونه ای از این قیام ها واقعه و قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در دفاع از حجاب بود که در تاریخ ماندگار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

رژیم پهلوی مدام در حال الگوگیری از غرب و کشورهایی بود که با اسلام و ارزشها بیگانه بودند، رضا خان یکی از پادشاهان پهلوی در طول حکومت خود همیشه سعی داشت تا فرهنگ غرب را در ابعاد مختلف در کشور ایران گسترش دهد، این در حالی بود که مردم ایران هیچگاه از اعتقادات خود کوتاه نیامده و همیشه تا پای جان برای دفاع از ارزشها ایستاده بودند.

,

تقلید از غرب یکی از مهمترین شاخصه های حکومت پهلوی بود که با گذر و سفر به هر کشوری تمایل داشتند تا همان شیوه ها را در کشور اجرایی نمایند ولی قیام مسجد گوهرشاد با تقدیم خون هزاران نفر از مهمترین قیام هایی بود که در مقابل این تفکر و تقلید حکومت پهلوی ایستاد.

,

ضدیت حکومت پهلوی با حجاب و ارزش های اسلامی

, ضدیت حکومت پهلوی با حجاب و ارزش های اسلامی, ضدیت حکومت پهلوی با حجاب و ارزش های اسلامی,

ضدیت حکومت پهلوی با حجاب و پوشش اسلامی در سال های متمادی نمایان بود، برنامه های ضد دینی و فرهنگی در این حکومت به اوج خود رسیده بود، رضا خان و پس از آن محمدرضا پهلوی سعی داشتند تا از هر راه و روشی برای ترویج فرهنگ غرب در کشور استفاده کنند اما همیشه با مقاومت و ایستادگی مردم روبرو می شدند.

,

پس از سفر رضا خان در سال ۱۳۱۳ به ترکیه و دیدن کلاه هایی که زنان آن کشور بر سر داشتند، رضا خان پس از بازگشت از این سفر تصمیم گرفت تا به جای حجاب بانوان، کلاه را اجباری کند و از این راه فرهنگ غرب را در این کشور بیشتر گسترش دهد.

,

, ,

در تیرماه سال ۱۳۱۴ اعتراض هایی تند در راستای این اقدام رضا خان آغاز شد، از جمله اینکه روحانیون در برابر این نوع کلاه فرنگی و غربی واکنش نشان دادند و با برگزاری جلسات و سخنرانی های خود، ایستادگی در برابر این تصمیم پهلوی را نشان دادند.

,

روحانیون و علما سعی داشتند تا در سخنرانی ها در راستای آگاه سازی و اعتراض به کشف حجاب توسط رضا خان اقدام کنند البته در این میان شیخ محمدتقی بهلول از شخصیت‌هایی بودند که در واقعه مسجد گوهرشاد نقش برجسته ای داشتند، در این واقعه شیخ محمد تقی بهلول دستگیر شد که پس از دستگیری وی، مردم با تجمع و اعتراض سبب شدند تا وی آزاد شود.

,

خیز مردم در برابر تصمیم ضد ارزشی رضاخان

, خیز مردم در برابر تصمیم ضد ارزشی رضاخان,

هر روز که می گذشت خیزش مردم برای دفاع از حجاب و ارزشهای اسلامی بیشتر می شد و همین زمینه را برای یک حماسه و قیام تاریخی فراهم کرده بود که امروز با گذشت سال ها از این ماجرا، همچنان این قیام از عظمت والایی برخوردار است.

,

در روز ۲۱ تیرماه خیل جمیعت در مسجد گوهرشاد در تغییر به حجاب و لباس ایرانی مشاهده می شد، در مسجد فریاد و شعارهای ضد سلطنت بر علیه کسانی که برای تغییر نوع لباس اقدام کرده بودند، شنیده می شد. مردمی که برای نشان دادن اعتراض دست در دست هم در این مسجد گرد هم جمع شده بودند اما در همین روز مردم مظلوم و بیگناه در این مسجد مورد حمله و هدف گلوله های سربازان رژیم پهلوی قرار گرفتند و مظلومانه در این قیام جان خود را تقدیم کردند.

,

کشف حجاب توسط رضا خان تنها نمونه ای از برنامه های ضد دینی و ارزشی حکومت پهلوی بود که مردم در این اقدام با نثار جان خود در برابر زیاده خواهی و مخالفت با کشف حجاب ایستادند.

,

قیام مسجد گوهرشاد یکی از قیام های خونین و تاریخی است که در راستای اعتراض به حکومت پهلوی گامی مهم بود، به دنبال آن تا سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی ایران قیام هایی شکل گرفت که هر کدام نقش مهمی در پیروزی انقلاب و نابود کردن حکومت پهلوی داشتند.

,

جنگ نرم دشمن برای ترویج بی حجابی

, جنگ نرم دشمن برای ترویج بی حجابی, جنگ نرم دشمن برای ترویج بی حجابی,

اما از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمنان و معاندان با استفاده از جنگ نرم و تبلیغاتی توام با سیاهنمایی سعی می کنند تا با تغییر افکار و انحراف جوانان آنها را به سمت و سوی مسائل ضد دینی و حجاب سوق دهند.

,

فعالیت شبکه های ماهواره و رسانه های آنها در فضای مجازی گویایی این است که از این راه نیز برای ترویج بی حجابی، فرهنگ غرب و لباس ها و مدهایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ و دین ما ندارند بهره می برند چرا که دشمن به خوبی می داند یکی از مهمترین مولفه های مهم در جامعه اسلامی، رعایت حجاب و توجه و اعتقاد به ارزش های اسلامی و دینی است.

,

, ,

بازخوانی واقعه قیام مسجد گوهرشاد در این برهه ای که دشمن از ابزارهای مختلف برای تحمیل فرهنگ غرب در بین مردم دارد، بسیار ضروری است.

,

همزمان با قیام تاریخی مسجد گوهرشاد، از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به مدت یک هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده تا فرصتی باشد برای توجه بیشتر به این موضوع مهم به خصوص برای جوانانی که دشمن برای خدشه دار کردن اعتقادات آنها برنامه ریزی کرده است.

,

ارتقای فرهنگ ثمره توجه به حجاب و عفاف است

, ارتقای فرهنگ ثمره توجه به حجاب و عفاف است,

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف ریشه در دین و مذهب ما دارد، گفت: حجاب و عفاف از اصول اصلی ما مسلمانان است که رعایت این مهم سبب ارتقای فرهنگ می شود و رعایت حجاب سبب می شود تا بانوان با حفظ این مهم بتوانند در عرصه های سیاسی و اجتماعی بدرخشند و در دنیا نشان دهند که با رعایت حجاب می توانند به قله های پیشرفت برسند.

,

وی اظهار داشت: ۱۹ تا ۲۵ تیرماه هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده که در این راستا برنامه هایی با عناوین مختلف برای این مناسبت در سطح استان در نظر گرفته شده است.

,

سپهوند با بیان اینکه در این هفته ۱۵۰ عنوان برنامه برگزار می شود، افزود: مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی، نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها، پرسش و پاسخ با یکی از بانوان تازه مسلمان شده به صوت وبینار از جمله برنامه های این هفته در استان است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: به همین مناسبت مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی برگزار خواهد شد و در نهایت به ۵۰ نفر از برندگان این مسابقه هدایایی اهدا می شود، همچنین برگزاری مسابقات ساخت پوستر با موضوع حجاب و عفاف از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده می باشند.

,

سپهوند خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در سطح همه شهرهای استان اجرا می شود، تجلیل از بانوان محجبه موفق در عرصه های اجتماعی و دیگر عرصه هاست که این بانوان محجبه موفق نشان دادند با رعایت حجاب توانسته اند در عرصه های مختلف موفقیت هایی را کسب کنند.

,

, ,

استفاده از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

, استفاده از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف, استفاده از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف,

فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری ۱۰ برنامه در هفته حجاب و عفاف گفت: تولید محتوا با محوریت عفاف و حجاب در فضای مجازی از مهمترین الزامات فرهنگی امروز است که در این راستا مسابقه ای با هدف تولید محصولات چند رسانه ای با محوریت پخش در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مجاز در هفته عفاف و حجاب در لرستان برگزار می شود.

,

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی به صورت وبینار از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در هفته عفاف و حجاب است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به تجلیل از بانوان شاغل عنوان کرد: علاوه بر این برنامه نیز، برگزاری مسابقات فرهنگی، طراحی و انتشار پوستر هایی متناسب در فضای مجازی و تبلیغات میدانی با محوریت سخنان بزرگان دین در زمینه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در این ایام خواهد بود.

,

فتایی بیان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب بسیار الزامی است که برای ترویج این مهم باید از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه