اخبار داغ

مجمع عمومی لیگ برتر بسکتبال برگزار شد

علی‌نژاد: فینال لیگ برتر نشان داد بسکتبال موردنظر مردم است/ طباطبایی: مسائل بسکتبال ایران توسط فدراسیون جهانی، رصد می‌شود

علی‌نژاد: فینال لیگ برتر نشان داد بسکتبال موردنظر مردم است/ طباطبایی: مسائل بسکتبال ایران توسط فدراسیون جهانی، رصد می‌شود
مجمع عمومی و سالیانه لیگ برتر بسکتبال با ریاست مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و حضور رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک با ریاست مهدی علی‌نژاد معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و با حضور کیکاوس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک، علی خسروی مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌ها، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون و نیز با حضور حسابرس مستقل، نماینده داوران، نماینده باشگاه‌ها، نماینده نیروهای مسلح، نماینده حراست فدراسیون‌های ورزشی به صورت آنلاین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور، روسای محترم هیات‌ها به‌صورت وبیناری در این مجمع شرکت کردند.
,
ارائه گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۹۹ توسط رئیس فدراسیون، ارائه گزارش حسابرس مستقل سال ۹۹، ارائه کلیه گزارش‌های مالی تا پایان سال ۹۹ توسط خزانه‌دار فدراسیون، ارائه گزارش بازرس فدراسیون در سال ۹۹ و بررسی و تصویب برنامه عملیاتی و بودجه سال ۱۴۰۰ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
,
 
,
*علی‌نژاد: فینال لیگ برتر نشان داد بسکتبال موردنظر مردم است
,
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه بسکتبال یکی از رشته‌های تیمی ما است در المپیک توکیو حضور خواهد داشت، ۱۲ تیم ملی بسکتبال از سراسر جهان در المپیک حضور دارند که یکی از آن‌ها تیم ملی کشور ما است. پس از المپیک ۲۰۰۸ پکن ۱۲ سال طول کشید تا بسکتبال مجددا بتواند کسب سهمیه کند. حضور سه رشته تیمی یعنی بسکتبال، والیبال و شمشیربازی در المپیک در تاریخ ورزش کشور ما پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.
,
وی افزود: زحمات زیادی در گذشته کشیده شده و پس از آن طباطبایی در این ۴ سالی که مسئولیت کار را برعهده داشته اقدامات خوبی را انجام دادند و باعث شد مجددا توجه افکار عمومی به رشته بسکتبال جلب شود. فینال لیگ برتر بسکتبال که بین‌المللی شد، نشان داد که بسکتبال چقدر مورد نظر مردم است.
,
علی‌نژاد اظهار داشت: زحمات بسیار خوبی در رده‌های سنی بزرگسالان و پایه کشیده شده است. تیم ملی جوانان ما در جام جهانی رتبه دوازدهم را کسب کرده، حضور ما در این رقابت‌ها توفیق خوبی بود که به دست آمد. امیدواریم در بازی‌های آسیایی هانگژو هم بسکتبال ایران بتواند خوش رنگ‌ترین مدال بازی‌ها که مدال طلا است را کسب کند‌، در جاکارتا هم این شانس را داشتیم اما به لحظه‌ها باختیم و مدال نقره گرفتیم. وزارت ورزش و جوانان از مجموعه فدراسیون بسکتبال حمایت خواهد کرد، کما اینکه تا الان هم همین حمایت را داشته است.
,
 
,
*طباطبایی: مسائل بسکتبال ایران توسط فدراسیون جهانی، رصد می‌شود
,
 رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در مجمع فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: در مسابقات انتخابی کاپ آسیا به عنوان تیم نخست گروه به مرحله نهایی مسابقات صعود کردیم. در رقابت‌های انتخابی المپیک هم موفق بودیم و یکشنبه شب، تیم ملی راهی توکیو خواهد شد تا اقتدار بسکتبال آسیا را به جهانیان نشان دهیم.
,
رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: حضور بسکتبال سه به سه در مسابقات انتخابی المپیک هم تجربه خوبی برای المپیک بعدی بود. لیگ برتر بانوان هم در فصل آینده با تیم‌های بیشتری و البته کیفی تر برگزار خواهد شد.
,
وی گفت: تیم جوانان ایران در مسابقات زیر 19 جهان خوش درخشید ولی نیاز به کار بیشتر دارد. ما همیشه در مسابقات جهانی، آخر می‌شدیم ولی این بار با شکست دادن مالی و پورتوریکو، دوازدهم شدیم که جایگاه مناسبی برای ماست.
,
طباطبایی تصریح کرد: چند روز قبل، لوله‌ای در موتورخانه ورزشگاه آزادی، تخریب و باعث گرمای بیش از حد سالن شد. ما نیز بازیکنان را به هتل آزادی و تمرینات را به سالن زیتون منتقل کردیم. خوشبختانه سالن بازسازی و به استانداردهای جهانی نزدیک شده است تا شهریور ماه میزبان مسابقات نوجوانان آسیا باشیم.
,
وی گفت: لیگ ایران و مسائل مربوط به ما توسط فدراسیون جهانی، رصد می‌شود. جالب است که دبیر فدراسیون جهانی، سال قبل با من تماس گرفت و ضمن تبریک حضور تیم  ایران در مسابقات جوانان جهان در لتونی، گفت که مشغول دیدن زنده بازی دو تیم ذوب آهن و شهرداری قزوین است!
,
 
,
در حالی که این روزها تیم ملی بسکتبال برای حضور در المپیک توکیو آماده می‌شود، غیبت مربی تیم ملی در جلسات اخیر تمرین باعث به وجود آمدن شائبه‌هایی مبنی بر عدم حضور وی در المپیک شده است، اما رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون این موضوع را رد می‌کند.
,
طباطبایی در حاشیه مجمع امروز فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه کوهیان در المپیک همراه تیم ملی خواهد بود یا خیر، گفت: نام او در لیست قرار دارد و در المپیک هم همراه تیم ملی خواهد بود.
,
وی در مورد غیبت او در تمرینات هم عنوان کرد: در جلسه روز گذشته که داشتیم، او در فدراسیون حضور داشت و اینکه در تمرینات نبوده را باید پرس و جو کنم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه