اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی البرز:

۲۶ اکیپ سیار و ثابت دامپزشکی البرز بر ذبح دامِ عید قربان نظارت می‌کنند/ با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در استان، برخورد قضائی می‌شود

۲۶ اکیپ سیار و ثابت دامپزشکی البرز بر ذبح دامِ عید قربان نظارت می‌کنند/ با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در استان، برخورد قضائی می‌شود
غلامرضا توکلی گفت: مردم مراکز غیرمجاز کشتار دام را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند چرا که همراهی آنها می‌تواند در سلامت مواد غذایی نقش داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه روز چهارشنبه همزمان با عید قربان، تمامی کشتارگاه‌های دام باز بوده و ذبح دام رایگان انجام می شود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: دامپزشکان، مسئولین فنی و ناظران شرعی هم در این مراکز حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی اظهار داشت: اکیپ‌های سیار برای روز عید قربان پیش‌بینی شده و شماره تلفن ۱۵۱۲ در خدمت مردم خواهد بود، همچنین کشتارگاه "کرج راک" در فردیس، کشتارگاه دام کردان بعد از پل کردان در ساوجبلاغ و کشتارگاه موقت در اشتهارد هم باز هستند.
,
 
,
توکلی تصریح کرد: از مردم انتظار داریم کشتار غیرمجاز نداشته باشند چرا که با هرگونه کشتار غیرمجاز در روز عیدقربان برخورد قضائی خواهد شد، دادگستری، شهرداری و نیروی انتظامی در این روز دامپزشکی البرز را همراهی می‌کنند.
,
 
,
وی گفت: بیماری‌های مشترک دام و انسان می تواند از طریق دام‌های مبتلا به انسان انتقال پبدا کند در نتیجه از مردم خواهش می کنیم که در مکان‌های غیرمجاز تحت هیچ شرایطی کشتار نکرده و از مراکز غیرمجاز گوشت خریداری نکنند.
,
 
,
توکلی با اشاره به اینکه مردم مراکز غیرمجاز کشتار دام را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند، افزود: همیاری مردم می تواند در راستای سلامت مواد غذایی نقش داشته باشد و ما را کمک کند، برخی از مراکز فروش دام زنده مجوز دارند و برخی از آنها غیرمجاز هستند و برخورد لازم با آنها در دستور کار است.
,
 
,
وی گفت: نامه نگاری با فرمانده نیروی انتظامی استان البرز انجام شد تا نیروهای انتظامی در سراسر استان به ویژه کرج فعال شوند، شهرداری با کشتار دام غیرمجاز برخورد قانونی کرده و در شهر کرج یک اکیپ ثابت و ۶ اکیپ سیار برای عید قربان فعال شده است.
,
 
,
توکلی اظهار داشت: در ساوجبلاغ دو اکیپ سیار به انضمام کشتارگاه برای ذبح دام در خدمت مردم خواهند بود، همچنین در نظرآباد سه اکیپ سیار فعال بوده و اکیپ ثابت نداریم، در فردیس کشتارگاه، یک اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار پیش بینی شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: در طالقان یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار داریم و در اشتهارد هم علاوه بر اینکه کشتارگاه فعال است یک اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار در نظر گرفته شد، روز چهارشنبه ۱۰ ناظر شرعی، ۲۹ بازرس بهداشت گوشت و ۲۰ دامپزشک پای کار خواهند آمد.
,
 
,
توکلی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۶ اکیپ سیار و ۱۰ اکیپ ثابت، روز عید قربان در البرز فعال هستند، گفت: لباس‌های متحدالشکل برای ذابحین، نصب بنر در مراکز پر تردد شهر برای اطلاع مردم از مراکز و هماهنگی های لازم انجام شده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال ۹۹ اغلب بیماری های دام و طیور که در دیگر استان ها شایع بود در البرز نداشتیم، سال ۹۸ تمام گاو و گوساله های روستایی البرز واکسن تب برفکی رایگان دریافت کردند در حالی که این مهم در دیگر استان ها از دامداران با هزینه همراه بود.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: از سال ۹۸ تا کنون بیماری اپیدمیک دام و طیور اعم از آنفلوآنزای فوق حاد در استان البرز مشاهده نشده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه