اخبار داغ

تغییر نسل برنامه می‌خواهد، نه فقط تغییر افراد و توقع نتیجه‌گیری؛

آرزومندی: شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی المپیک نداریم/ صحبت‌های حدادی فنی بود، نه اختلاف در تیم ملی بسکتبال!

آرزومندی: شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی المپیک نداریم/ صحبت‌های حدادی فنی بود، نه اختلاف در تیم ملی بسکتبال!
سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: نسبت به المپیک ۲۰۰۸ امکانات کمتری در اختیار تیم ملی بسکتبال بوده؛ اما این کمبود برای همه تیم‌هاست نه فقط ایران.
[

علی آرزومندی، کارشناس بسکتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره شرایط تغییر نسل در تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: تغییر در ترکیب تیم ملی باید برنامه ریزی شده باشد، نه فقط این که ما بازیکنانی را از تیم کنار بگذاریم، افراد جدیدی بیاوریم و سپس توقع نتیجه گیری داشته باشیم. برنامه ریزی درباره تغییر در تیم ملی هم نباید به شوخی گرفته شود و صرفا با تغییر افراد ولو تغییر رییس فدراسیون انتظار نتیجه ای داشته باشیم و باید شایسته سالاری نیز مد نظر قرار گرفته شود. برای مثال بازیکنی همچون سینا واحدی با ۱۹ سال سن به جمع ۱۲ بازیکن نهایی تیم راه یافته که این نشان دهنده این است که باید در تغییر نسل به کیفیت فنی بازیکنان نیز توجه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم چون حدادی ۳۶ ساله شده دیگر کیفیت فنی ندارد و فقط صرف اینکه بازیکن جوانی جایگزین او کنیم پس تغییر نسل صورت گرفته. چه بسا اینکه اگر ما حتی به جای حدادی ۳۶ ساله یک بازیکن در تراز او هرچند با ۳۰ سال سن هم که بیاوریم بهتر از این خواهد بود که بازیکنی جوان و بی‌تجربه و حتی بی‌کیفیت را به تیم ملی بیاوریم و بعد این موضوع را تبلیغ کنیم.
,
 
,
آرزومندی درباره تفاوت تغییر نسل در فوتبال و بسکتبال اشاره داشت: در ورزشی مثل فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران کسی منتقد این نبود که نکونام یا دژاگه تا چند سالگی در تیم ملی بازی کردند؛ بلکه این مهم بود که آنان در چه سطح کیفیتی قرار دارند، لذا انتقاد نسبت به حضور حدادی و صمد نیک‌خواه تا حدودی مغرضانه است و آنان در سطح خوبی از کیفیت فنی قرار دارند.
,
 
,
این کارشناس درمورد سخنان حامد حدادی مبنی بر اینکه امیدوار بودم بازیکنان دو رگه بازیکنان بهتری باشند، اشاره کرد:  این صحبت‌ها بیشتر از روی مباحث فنی بوده که بازیکنان هرروز با هم در ارتباط و تمرین هستند، بنده ترجیح می‌دهم بیش ازین در آستانه رقابت ها در این باره صحبت نکنم.
,
 
,
آرزومندی هم‌چنین درباره سرمربی تیم ملی و مهران شاهین‌طبع اذعان داشت: ما قبل از حضور آقای شاهین طبع در یک بازه زمانی شاهد چندین و چند مربی خارجی بودیم و باید قدردان زحمات ایشان باشیم چون وقتی تیم یک مربی هم در جام جهانی و هم در المپیک حضور دارد نشان دهنده کیفیت بالای اوست، البته به عقیده من فدراسیون باید با تخصیص بودجه به اندازه کافی کاری می‌کرد که آقای شاهین طبع دیگر در عرصه باشگاهی فعالیت نمی‌کردند و فقط و فقط در زمینه تیم ملی تمرکز می‌کردند تا نتیجه های بهتری رخ می‌داد، اینکه می‌گویند تیم ملی در بازی های زیادی به قولی کامبک خورده و نتیجه را واگذار کرده یک بحث آماری است که البته اگر در نگاه فنی هم بخواهیم به این ماجرا نگاه کنیم وقتی تیم ما به المپیک صعود کرده دیگر جای هیچ بحثی نیست چون برای مثال تیمی مثل تیم فوتبال ایران علیرغم تمام هزینه‌هایی که برایش شد ۴۲ سال است که رنگ تورنومنت بزرگ المپیک را ندیده.
,
 
,
سرمربی مهرام در آخر درباره اینکه آیا امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار گرفته به اندازه کافی بوده یا خیر و شانس صعود تیم ملی به مرحله بعدی گفت: قطعا تیم‌های چک و فرانسه از سطح فنی بالایی برخوردارند و راجع به کیفیت تیم ملی آمریکا نیازی به صحبت نیست و درباره صعود کردن از این گروه نمی‌توان شانس زیادی برای تیم قائل بود چون ما در زمینه امکانات سخت افزاری و مالی حتی نسبت به تیم‌های آسیایی هم در رده های پایین‌تری هستیم و نمی‌توان فقط با نتیجه ۴ یا ۵ بازی و خصوصا بازی‌هایی که با اسپانیا داشتیم این نتیجه را بگیریم که تیم ما دچار ضعف بوده هرچند که با توجه به سختی گروه شانس زیادی نداریم.
,
 
,
آرزومندی در انتها گفت: البته اردوهای آماده سازی، تمرینات و بازی‌های دوستانه به کیفیت و کمیت آماده سازی المپیک ۲۰۰۸ نبود که این بیشتر به شرایط کرونایی و اقتصادی کشور ربط دارد، البته کرونا باعث شد باقی تیم‌های جهان نیز نتوانند به اندازه کافی خود را آماده رقابت‌های المپیک کنند و به شکلی در زمینه آماده سازی با دیگر تیم های جهان در یک سطح هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه