اخبار داغ

پس از توافق اوپک پلاس و گسترش مجدد کرونا در جهان؛

روز سیاه نفت با ریزش ۷ درصدی قیمت رقم خورد

روز سیاه نفت با ریزش ۷ درصدی قیمت رقم خورد
قیمت هر بشکه نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با ریزش بیش از ۵ دلاری (۷ درصدی)، بیشترین کاهش در دو ماه اخیر را ثبت کرد هر چند امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با ۷ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی با توجه به نگرانی‌ها از گسترش مجدد ویروس کرونا در کشورهای جهان و توافق تولیدکنندگان بزرگ نفت (اوپک پلاس) برای افزایش عرضه باعث کاهش ۷ درصد قیمت طلای سیاه در روز گذشته شد. هر چند امروز قیمت نفت نوسان محدودی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قیمت هر بشکه نفت در معاملات روز گذشته بازار جهانی بیش از پنج دلار سقوط کرد به صوری که بهای نفت برنت با ۵ دلار و ۷ سنت (۶.۹ درصد) ریزش به ۶۸ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا هم ۵ دلار و ۴۲ سنت (۷.۶درصد) کاهش، ۶۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد؛ البته قیمت‌ها امروز افزایش اندکی داشتند به صوری که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۷ سنت (۰.۱ درصد) افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اوت با ۲۱ سنت (۰.۳۲ درصد) رشد به ۶۶ دلار و ۶۳ سنت رسید.
,
 
,
ریزش قیمت نفت پس از آن رخ داد که اوپک و  اوپک پلاس روز یکشنبه بر سر افزایش تولید و عرضه نفت از ماه اوت به توافق رسیدند که همزمانی آن با گسترش شیوع نوع دلتای ویروس کرونا به افت ناگهانی قیمت‌ها دامن زد و باعث شد قیمت نفت به پایین‌ترین رقم در دو ماه اخیر در روز معاملاتی گذشته ‌برسد.
,
 
,
شیوع دلتای ویروس کرونا تاکنون در حدود ۱۰۰ کشور جهان مشاهده شده و عدم پیشرفت قابل توجه کارزار واکسیناسیون در بسیاری از کشورها تلاش‌ها برای مقابله با ویروس را تضعیف کرده است.
,
 
,
روند افزایشی قیمت‌های نفت که از ابتدای سال میلادی جاری آغاز شده بود، در دو هفته اخیر با انتظار برای اعلام توافق جدید گروه اوپک پلاس متوقف شده بود.
,
 
,
طبق توافق اخیر، اوپک پلاس نفت بیشتری را به بازار وارد می کند. اوپک پلاس سال گذشته در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوایل شیوع همه گیری کووید ۱۹ که به ریزش قیمت‌های نفت منجر شد، محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تصویب و از ماه مه به اجرا گذاشت و از آن زمان با بهبود تقاضا، این محدودیت عرضه به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.
,
 
,
ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان تشکیل شده، در روز یکشنبه برای افزایش عرضه نفت از ماه اوت به توافق رسید تا روند افزایش قیمت نفت را که به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده است، متوقف کند.
,
 
,
 
,
شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در سراسر جهان که عامل رشد ۷۰ درصدی موارد ابتلا در آمریکا طی هفته گذشته بوده است، باعث شد صندوق‌های سرمایه گذاری روز دوشنبه به فروش قراردادهایشان در بازار نفت اقدام کنند.
,
 
,
هنوز معلوم نیست نوع دلتای ویروس کرونا چه تاثیری روی تقاضا برای نفت خواهد گذاشت. مصرف سوخت در آمریکا طی هفته های گذشته به طور مستمر بهبود پیدا کرده بود. همزمان هند وارداتش را به دلیل مازاد عرضه و نگرانی از تقاضای کمتر کاهش داد.
,
 
,
فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز گفت: بازار روی پتانسیل شیوع انفجاری نوع دلتا متمرکز شده است. به همین دلیل همه به سمت گرفتن پولشان هجوم آورده اند.
,
 
,
جان کیلداف، از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: ما همچنان با کمبود عرضه در برابر تقاضا روبرو هستیم. اما فعلا عرضه بیشتر برای مهار و متوقف کردن روند صعودی قیمت‌ها کافی دیده می شود.
,
 
,
پیش‌بینی بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز برای افزایش قیمت نفت خام برنت تا ۸۰ دلار در هر بشکه در تابستان جاری با وجود توافق جدید اوپک پلاس تغییری نکرده است.
,
 
,
بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز اعلام کرد: با توافق اوپک پلاس، پیش بینی تابستانی این بانک از قیمت نفت برنت ۲ دلار بالا رفته و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید و پیش بینی قیمت این شاخص جهانی در سال آینده پنج دلار بالا برده شد و به میانگین ۷۵ دلار رسید.
,
 
,
این بانک تاکید کرد: قیمت‌ها ممکن است در هفته های آینده همچنان نوسان داشته باشند. با این حال این بانک نسبت به دورنمای نفت خوش بین مانده و این توافق مطابق با دیدگاه این بانک است که تولیدکنندگان باید به بازار فیزیکی دچار کمبود عرضه متمرکز بمانند و همزمان به ظرفیت تولید بالاتر در آینده و عدم تشویق سرمایه گذاری رقابت کننده بپردازند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه