اخبار داغ

به دلیل شیوع کرونا فعالیت مشترک قایقرانی بادبانی با عمان کمرنگ شد

اشرف: مصدومیت نازنین ملایی جدی نیست/ خارجی‌ها از قایق‌‌های ساخت ایران استقبال کردند

اشرف: مصدومیت نازنین ملایی جدی نیست/ خارجی‌ها از قایق‌‌های ساخت ایران استقبال کردند
نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: نازنین ملایی می‌تواند از روز اول مسابقات در المپیک توکیو پارو بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی درباره مصدومیت نازنین ملایی قایقران المپیکی ایران اظهار داشت: مصدومیت نازنین ملایی جدی نیست و وی می‌تواند در روز اول مسابقات قایق سواری در المپیک توکیو شرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به سهمیه های های قایقرانی در توکیو گفت: فدراسیون جهانی در بخش روئینگ برای هر کشور یک سهمیه در نظر گرفت به همین دلیل یک وضعیت سختی به وجود آمد که هم ورزشکار خانم و هم ورزشکار آقای ما در رنک سهمیه قرار بگیرند، اما فقط یک نفر می‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد. تنها استثنا این بود که هر کشوری در مسابقات انتخابی طلا بگیرد، می‌تواند در المپیک دو سهمیه داشته باشد.

,

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی با تاکید بر سایر ماده ها بیان کرد: در بخش کانو در اسپرینت و اسلالوم فعالیت داریم. در اسپرینت کار سخت شده چون کشورهای زبادی در آب‌های آرام فعالند.

,

وی درباره رشته اسلالوم ادامه داد: در رشته اسلالوم کشور تایلند به بهانه ویروس کرونا به ورزشکار ما به موقع ویزا نداد وگرنه ما از قزاق و تایلند خیلی بالاتر بودیم. برخی کشورها مثل چین نیاز به ویزا نداشتند و زودتر قرنطینه را گذراندند.

,

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی با اشاره به رشته های قایقرانی بادبانی بیان کرد: بانوان در بخش قایق‌های بادبانی فعال هستند، اما تعداد محدودی قایق داریم البته در رشته کایت بوردینگ اوضاع بهتر است. تعداد محدودی مربی قایق بادبانی در کشور داریم که کلا یک آقا و دو خانم هستند البته در نظر داریم این رشته را توسعه دهیم چون ما یک مدرس رشته قایق بادبانی در کشور داریم که در سطح بین المللی فعالیت می‌کند.

,

وی درباره استفاده از مربی مرد برای بانوان گفت: فکر نمی‌کنم مرزی برای انتقال دانش وجود داشته باشد و برای بانوان از مربیان آقا هم استفاده می‌شود.

,

اشرف با اشاره به رشته کانو تاکید کرد: در بخش کانو اقدام به ساخت قایق ایرانی کردیم و دو سال پیش که این قایق‌ها را به مسابقات جهانی بردیم خیلی از قایق‌های ایرانی استقبال شد. خیلی از قایقرانان الان قایق شخصی دارند. قیمت این نوع قایق هفت میلیون است و نوع پلاستیکی آن دو میلیون است اما قیمت مدل مشابه قایق کانو خارجی هزار یورو است.

,

وی درباره همکاری مشترک در حوزه قایقرانی بادبانی گفت: تعدادی قایق بادبانی به کشور وارد شده و این قایق‌ها در کیش، بوشهر و انزلی هستند یکی از بهترین مراکز قایق بادبانی دنیا، عمان است که علاقه دارند با ما همکاری کنند البته همکاری‌هایی صورت گرفت، اما به دلیل شیوع کرونا فعالیت مشترکمان کمرنگ شد.

,

اشرف که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان گفت: تلاش می‌کنیم برای المپیک بعدی سه سهمیه داشته باشیم. تعداد داورهای خانم ما بیشتر از داوران آقا هستند و در برخی رشته‌های قایق سواری تعداد بانوان متقاضی بیشتر از آقایان است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه