اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی:

صنایع بزرگ نیروگاه‌ اختصاصی برق می‌سازند/ تولید برق در کارخانه‌ها با افزایش استخراج گاز

صنایع بزرگ نیروگاه‌ اختصاصی برق می‌سازند/ تولید برق در کارخانه‌ها با افزایش استخراج گاز
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بررسی راهکار مجلس برای تولید برق صنایع بزرگ با افزایش استخراج گاز طبیعی گفت: در آینده نزدیک کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیروگاه‌ اختصاصی برق می‌سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش اخیر این کمیسیون درباره راهکارهای کاهش خاموشی‌های برق اظهار داشت: راهکارهای ارائه شده در این گزارش خوب بوده است اما به دنبال تکمیل آن و ارائه پیشنهادات دیگر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: هم‌اکنون صنایع دچار قطعی برق هستند این در حالی است که برق برخی صنایع در خاموشی مطلق است و حتی به برخی صنایع گفته‌اند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح می‌توانند فعالیت کنند.
,
 
,
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه کارخانه فروسیلیس ملایر برای فعالیت خود ۳۷ مگاوات برق نیاز دارد در حالی که فقط ۶ مگاوات به آن اختصاص داده اند تصریح کرد: با این مقدار برق عملا امکان فعالیت وجود ندارد، ولی به او پیشنهاد داده‌اند که می‌تواند از ۱۲ شب تا ۷ صبح فعالیت شبانه داشته باشد.
,
 
,
وی گفت: کارگران خیلی از صنایع و تولیدات آنها به واسطه قطعی برق دچار مشکل شده و بیکار شده‌اند که هفته‌های آینده می‌تواند موجب گرانی و تورم بیشتر شود. این در حالی است که در همین ایام از این صنایع و کارخانجات مالیات هم دریافت می‌شود.
,
 
,
بیگی‌نژاد افزود: در تکمیل راهکارهای کاهش خاموشی‌های برق صنایع، اعلام کرده‌ایم که برق صنایع باید از سوی وزارت نیرو به صورت جداگانه دیده شود به طوری که آنها می‌توانند برق تولید کرده و برای تولیدات خود از آن استفاده کنند که هم بار متولی برق کشور سبک شود و هم برق پایدار به صنایع داده شود که این کار موجب تولید پایدار خواهد شد، ضمن اینکه صنایع هم برای افزایش تولید امکان برنامه‌ریزی دارند.
,
 
,
وی ادامه داد: برخی معادن برای استخراج برنامه‌ریزی می‌کنند در حالی که به آن برق نمی‌دهیم و حتی زمستان هم به آنها گاز نمی‌دهیم در حالیکه او دچار مشکل خواهد شد به همین دلیل است که باید برق صنایع جدا شود که م شکلات آنها به واسطه خاموشی‌ها کاهش پیدا کند.
,
 
,
نماینده ملایر در مجلس افزود: در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز داریم ولی صنایعی که نیازمند برق هستند طبق این راهکار، پیشنهاد و طرح می‌توانند نیروگاه شخصی بسازند که البته نیازمند گاز طبیعی برای تولید برق هستند و بایستی از هم‌اکنون به فکر تأمین گاز آنها باشیم و در همین راستا بایستی برنامه‌ریزی شود که سیستم گاز آنها را جدا کنیم، لذا می‌کوشیم بر همین اساس سرمایه صنعت را به حوزه گاز برده و تلاش داریم که برداشت‌ها از مخازن و چاه‌های گاز را بیشتر کنیم.
,
 
,
بیگی‌نژاد گفت: باید براساس این طرح و راهکار گاز بیشتری استخراج کرده و به مناطق مختلف کشور ببریم تا نیروگاه‌های شخصی و نیروگاه‌های صنایع برق بیشتری تولید کنند لذا در همین راستا با سرمایه صنعت، ازدیاد تولید گاز و تولید برق خواهیم داشت که اگر این راهکار عملیاتی شود، صنایع رشد خوبی خواهند داشت.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه