اخبار داغ

مطالبات شهری محقق نشده در بلوار بقیه الله(عج) بیرجند؛

مشکلات بلوار بقیه‌الله(عج) بیرجند؛ از اصرار ساکنان تا انکار مسئولان/ آبیاری‌های محدودی که رنگ از رخسار درختان پرانده

مشکلات بلوار بقیه‌الله(عج) بیرجند؛ از اصرار ساکنان تا انکار مسئولان/ آبیاری‌های محدودی که رنگ از رخسار درختان پرانده
در حالی ساکنان بلوار بقیه الله(عج) بیرجند از مطالبات خود و وعده‌های محقق نشده شهرداری می گویند که مسئولان معتقدند اصلاً وعده‌ای برای این مشکلات نداده‌اند اما امکان پیگیری آن وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شهرداری ها به عنوان متولی ارائه خدمات در هر شهری، باید به دنبال خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم باشند. در این خصوص عدالت در توزیع خدمات و منابع، مهم ترین مطالبه و خواسته شهروندان است که سبب برخورداری یکسان از ظرفیت های موجود می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

اما متاسفانه تصمیمات غلط طی سالهای گذشته و بی عدالتی در توزیع خدمات، شهر بیرجند را به دو منطقه کاملا متفاوت از نظر برخورداری از خدمات تبدیل کرده است که این موضوع همیشه دغدغه اهالی شمال شهر بیرجند بوده است.

,

اکنون هم اهالی بلوار بقیه الله در شمال شهر بیرجند از بی توجهی شهرداری به ارائه خدمات مطلوب در این منطقه گلایه دارند.

,

شهرداری به وعده های خود برای بلوار بقیه الله(عج) عمل نکرده

, شهرداری به وعده های خود برای بلوار بقیه الله(عج) عمل نکرده, شهرداری به وعده های خود برای بلوار بقیه الله(عج) عمل نکرده,

در این خصوص دیمه کار یکی از ساکنار بلوار بقیه الله(عج) بیرجند در گفتگو با خرنگار خاورستان، اظهارکرد: متاسفانه مسئولان شهری فقط منطقه جنوب شهر را مورد توجه قرار می دهند و به مناطق شمال شهر، رسیدگی لازم را نداشته و اصلا دید دیگری دارند که این موضوع همیشه مورد اعتراض و گلایه مردم بوده است.

,

وی گفت: حدود سه سال قبل شهردار بیرجند به همراه برخی از مسئولین از جمله نماینده وقت مردم بیرجند در مجلس و شهردار منطقه یک، در نمازخانه مجتمع ولی عصر(عج) بلوار بقیه الله(عج) حضور پیدا کردند و مردم مواردی را مطرح کردند که قرار شد پیگیری شود.

,

وی افزود: در این دیدار یکی از مشکلات مطرح شده، نبود پیاده رو در یک سمت از بلوار بقیه الله(عج) بود که در این خصوص قرار شد پیاده رو ایجاد و آسفالت شود و بر همین اساس هم در همان اوایل مقداری خاکبرداری از سمت ابتدای بلوار انجام شد، اما بعد از آن به حال خود رها شد.

,

دیمه کار با بیان اینکه یکی از موارد دیگر هم نیمه تمام ماندن جاده سلامت در انتهای بلوار بقیه الله(عج) است، ادامه داد: همچنین قرار شد خط کشی عابر پیاده و رنگ آمیزی بلوکه های سیمانی بلوار انجام شود که در این خصوص خط کشی عابر پیاده در مقابل مسجد انجام شد اما هنوز هم رنگ آمیزی جدول ها و بلوکه ها انجام نشده، در حالی که این بلوکه ها تقریبا از بین رفته است و الان نیاز به تعویض دارد.

,

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه بازگشایی ورودی بلوار بقیه الله(عج) و اتصال آن به بلوار امام رضا(ع) است، گفت: اکنون برای ورود به این بلوار باید از دوربرگردان مقابل پارکینگ شهرداری استفاده کرد که با توجه به فاصله آن با بلوار، کسی از این مسیر تردد نمی کند. ورودی دیگر این بلوار هم کوچه نیروهوایی سه هست که نه آسفالت درستی دارد و نه عرض آن برای تردد بالای خودروها و ماشین های سنگین کافی است و از طرف دیگر ترددهای بالا و پیاپی، باعث نارضایتی مردم این کوچه شده است.

,

دیمه کار با اشاره به اینکه حداقل کاری که می توان در این خصوص انجام داد، یک طرفه کردن تردد در کوچه نیروهوایی سه است، گفت: همچنین با توجه به تصادفات متعدد در چهارراه آتش نشانی- بلوار بقیه الله(عج)، نصب یک چراغ چشمک زن ضروری است که در این خصوص نیز وعده داده شد، ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

,

فضای سبز بلوار زرد و خشک شده

, فضای سبز بلوار زرد و خشک شده, فضای سبز بلوار زرد و خشک شده,

وی افزود: در حالی که در مناطق جنوب شهر، به فضای سبز بیشتر رسیدگی می شود و حتی برخی میادین گل کاری می شود، اما متاسفانه در بلوار بقیه الله (عج) درختان چند ساله ای که کاشته شده هنوز در حد نهال مانده و چون آبیاری آن سرموقع انجام نمی شود، اکنون بسیاری از آنها زرد و حتی خشک شده است.

,

دیمه کار بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون این درختان یک بار در 27 اردیبهشت ماه و یک بار هم با هزار خواهش در 12 تیرماه آبیاری شده است. در حالی که مسئولین فضای سبز شهرداری منطقه یک، خودشان هم به زرد شدن درختان واقف بودند.

,

وی تاکید کرد: اگر مسئولان نمی توانند این درختان را آبیاری کنند، چرا نهال کاری می کنند و از بیت المال هزینه می کنند؟ 

,

وی رسیدگی به نظافت معابر و شستشوی سطل های زباله این بلوار را از دیگر خواسته های ساکنان مطرح کرد.

,

در حالی که این شهروند بیرجندی تاکید می کند که آقای براتی شهردار وقت منطقه یک بیرجند در جلسه ای که برگزار شده، برای تحقق این مطالبات مردمی وعده داده است، اما معاون امور عمرانی شهرداری بیرجند، معتقد است که بر اساس بررسی که انجام داده، چنین مصوباتی در بدنه شهرداری وجود ندارد.

,

شهرداری مصوبه ای برای بلوار بقیه الله(عج) ندارد/ مطالبات به شهرداری پیشنهاد شود

, شهرداری مصوبه ای برای بلوار بقیه الله(عج) ندارد/ مطالبات به شهرداری پیشنهاد شود, شهرداری مصوبه ای برای بلوار بقیه الله(عج) ندارد/ مطالبات به شهرداری پیشنهاد شود,

علی عدل معاون امور عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: موارد مطرح شده توسط ساکنان بلوار بقیه الله (عج) را از هر کدام از مسئولان مناطق و سازمان های شهرداری که پیگیری کردم، به نتیجه ای نرسیدم و نمی دانم چه کسی این قول ها را به مردم داده است تا به سراغ او بروم.

,

وی افزود: قبلا جلسه ای در نمازخانه مجتمع ولیعصر در بلوار بقیه الله (عج) برگزار شد که خودم هم حضور داشتم و در این جلسه نماینده مجلس، شهردار و رئیس شورا صحبت کردند، اما این جلسه به چالش کشیده شد و اصلا هیچ وعده یا مصوبه ای که بخواهد اتفاق بیفتد، داده نشد.

,

معاون امور عمرانی شهرداری بیرجند بیان کرد: برخی از مسائل ترافیکی مورد مطالبه مردم را می توانیم برای پیگیری به شورای ترافیک بفرستیم، اما بحث پیاده رو و سایر موارد، اصلا در پروژه های شهرداری نبود و از هر قسمت شهرداری که سوال کردم، اصلا اطلاعی از آن نداشتند.

,

عدل ادامه داد: نصب چراغ چشمک زن یا بازگشایی بلوار، از موضوعات ترافیکی است و طوری نیست که کسی بخواهد در این موارد فی البداهه به مردم قول دهد، چرا که این موارد، باید در شورای ترافیک مطرح، تصمیم گیری و هم تامین اعتبار شود. از طرف دیگر بازگشایی بلوار بقیه الله(عج) و اتصال آن به بلوار امام رضا(ع) حداقل 30-40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با شرایط مالی فعلی بعید است.

,

وی اظهارکرد: اما ساکنان این بلوار می توانند مطالبات خود را در قالب یک نامه و پیشنهاد به شهرداری بفرستند تا در صورت اجرایی بودن، در دستور کار پروژه های آتی شهرداری قرار بگیرد. قطعا این مطالبات قابلیت بررسی دارد و پیگیری خواهد شد.

,

گسترش فضای سبز و منابع آبی محدود از چالش‌های شهرداری

, گسترش فضای سبز و منابع آبی محدود از چالش‌های شهرداری, گسترش فضای سبز و منابع آبی محدود از چالش‌های شهرداری,

امیر ابراهیم زاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: در فصل تابستان بخصوص تابستان گرم امسال که هم منابع آبی کم است، هم بارندگی ها محدود بوده و هم منابع آب در اختیار شهرداری افزایشی نداشته است، قطعا به گیاهان شوک وارد می شود که دوباره این درختان به شرایط قبلی خود برمی گردند.

,

وی افزود: آبیاری فضای سبز در برخی موارد ممکن است هر یک ماه انجام شود، اما اکنون برنامه ریزی هایی صورت گرفته و تانکرهای شهرداری به صورت سه شیفت و حتی در ایام تعطیل هم آبیاری فضای سبز را انجام می دهند تا تنش هاجبران شود. حتی تانکرهای حوزه عمرانی هم در این خصوص کمک می کنند. 

,

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه در مورد آبیاری درختان بلوار بقیه الله(عج) هم موضوع پیگیری خواهد شد، گفت: در چنین شرایطی تنش بیشتری وارد می شود و شاید زرد شدن درختان طبیعی باشد.

,

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه شهرداری در سطح شهر 9 حلقه چاه دارد، بیان کرد: به دلیلکاهش ظرفیت سفره های آب زیرزمینی، میزان آبدهی چاه های شهرداری هم کمتر شده و از طرف دیگر هوا هم خیلی گرمتر شده است.

,

وی با بیان اینکه مردم دوست دارند در هر قطعه زمین خالی یا بلواری، فضای سبز ایجاد شود اما اگر فضای سبز ایجاد شود و آبیاری آن انجام نشود، دوباره معترض می شوند، اظهارکرد: بر همین اساس شهرداری هم با توسعه فضای سبز و هم کاهش منابع آبی مواجه است. اما ما باید قبول کنیم که در منطقه خشک و کم آب و شرایط اقلیمی خاصی هستیم و در این شرایط باید توسعه فضای سبز محدود شود.

,

لزوم استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری

, لزوم استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری, لزوم استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری,

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: در این خصوص هم دو راهکار وجود دارد یکی اینکه مردم را به همکاری در کاشتن درخت در فضای خالی مقابل منازل و مسیرهای فرعی تشویق کرد و یا ذائقه مردم را از پوشش گیاهی گسترده به پوشش گیاهی محدود و گونه های مقام تغییر داد که در این خصوص رسانه ها باید کمک کنند.

,

ابراهیم زاده اظهارکرد: در بلوار شعبانیه بوستان وصال و در مهرشهر هم بوستاد پرفسور بلالی مود، درخت کاری شده اند اما سطح زیادی از آن خاکی است که مردم درخواست افزایش فضای سبز آن را مطالبه می کنند. در حالی که باید بپذیرند که فضای سبز باید محدود شود و بجای آن همین فضای سبز موجود حفظ شود.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز بیرجند از ظرفیت چاه های در اختیار شهرداری استفاده می شود، اما در مناطقی که امکان ایجاد انشعاب نداشته ایم، برای آبیاری از آب شرب استفاده می شود که هر دو منبع محدود است. در این خصوص حدود 18 درصد از آبیاری، توسط آب شرب انجام می شود.

,

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه با توجه به اینکه بیرجند دشت ممنوعه است، برداشت آب از چاه های شهرداری هم به هیچ وجه قابل افزایش نیست، گفت: یکی از مهم ترین راهکارها برای آبیاری فضای سبز، استفاده از پساب فاضلاب است که از چند وقت پیش مطرح شده و برخی از شهرها هم آن را اجرا کرده اند. 

,

ابراهیم زاده گفت: ما هم در شهرداری بیرجند تاکنون جلسات متعددی در این خصوص با کارشناسان شرکت آب منطقه ای برگزار کردیم و طرح استفاده از پساب فاضلاب، در حال پیگیری است. الان هم مشاوری را بکارگیری کرده تا مطالعات این طرح را انجام دهد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه