اخبار داغ

اتفاقات جالب در بازیهای 2020؛

المپیک توکیو| از جوانترین سکوی المپیک تاریخ تا رکوردشکنی با 9 دوره حضور/ کناره‌گیری جودوکار سودانی در حمایت از فلسطینی‌ها

المپیک توکیو| از جوانترین سکوی المپیک تاریخ تا رکوردشکنی با 9 دوره حضور/ کناره‌گیری جودوکار سودانی در حمایت از فلسطینی‌ها
در بازیهای المپیک 2020 توکیو کم سن و سال ترین سکوی المپیک را شاهد بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های رشته اسکیت‌ بوردینگ خیابانی زنان المپیک 2020 توکیو با ثبت اتفاقی جالب به پایان رسید. پرونده این رشته ورزشی در حالی بسته شد که روی سکو دو ورزشکار 13 ساله و یک ورزشکار 16 ساله حضور داشتند. نفر اول مومیجی نیشیا از ژاپن بود که به جوان‌ترین ورزشکار کسب کننده مدال طلا در کشورش تبدیل شد. رقیب اصلی او هم یک ورزشکار 13 ساله دیگر از برزیل به نام رایسا لئال بود که در نهایت مدال نقره گرفت. سومین مدال‌آور این بخش هم یک نوجوان ژاپنی دیگر به نام فونا ناکایاما بود که 16 سال سن دارد.
نیشیا با 13 سال و 330 روز سن، در حالی مدال طلا گرفت که جوان‌ترین برنده مدال طلای تاریخ المپیک، ماجوری جسترینگ آمریکایی در رشته شیرجه بانوان با 13 سال و 268 روز سن در رقابت‌های المپیک 1936 مدال طلا کسب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,



*شکست ناپذیران ابدی
تیم بانوان کره جنوبی از زمان اولین حضور خود در المپیک در سال 1988 تا کنون در این مسابقات هرگز شکست نخورده اند. این تیم در 33 سال شکست ناپذیری همواره به قهرمانی مسابقات المپیک رسیده و امروز هم مدال طلای المپیک2020 را کسب کرد تا روند شکست ناپذیری این تیم ادامه داشته باشد.

, ,
,
, *شکست ناپذیران ابدی,
,



*قایق دردسرساز در شنای سه گانه!
یکی از مسابقات روز چهارم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با اتفاقی عجیب همراه بود. برگزاری مسابقه ماده شنای رشته سه‌گانه با اتفاقی عجیب همراه شد که عذرخواهی مسئولان برگزار کننده رقابت‌های المپیک 2020 توکیو را در پی داشت.
مسابقات سه گانه المپیک مردان در شرایطی آشفته و پر هرج و مرج و در حالی که قایقی در حال عبور از جلوی ورزشکاران بود، شروع شد!
در حالی که یک قایق هنوز در حال عبور از مقابل خط استارت بود، تفنگ استارت مسابقه ناگهان شلیک کرد تا تعدادی از شناگران به آب بپرند و مسئولان مسابقه برای بازگرداندن آنها به خط استارت و شروع مجدد مسابقه حسابی به دردسر بیفتند. 56 شناگر در خلیج توکیو برای حضور در مسابقه 1500 متر صف کشیده بودند و در حالی که قایق بزرگی راه تقریبا یک سوم از شناگران را سد کرده بود، با به صدا درآمدن نابهنگام تفنگ استارت، تعدادی از شرکت کنندگان به آب پریدند.
در دقایق بعدی برگزارکنندگان مجبور شدند با قایق و جت اسکی شناگرانی که به آب پریده بودند را به خط استارت برگردانند چرا که بسیاری از آنها با وجود به صدا درآمدن بوق هشدار همچنان در حال شنا کردن بودند.
در نهایت پس از اینکه بیش از 200 متر توسط برخی از شناگران طی شده بود، جت اسکی ها توانستند آنها را متوقف کنند. 10 دقیقه بعد مسابقه این بار با حفظ اصول ایمنی و بدون حضور قایق مزاحم، آغاز شد.
قایق دردسرساز اما یک قایق رهگذر نبود؛ بلکه قایقی بود که مسئولیت فیلمبرداری از این رویداد را برعهده داشت و به دلیل ناهماهنگی، نداشتن تجربه و یا... درست در مسیر شناگران در حال حرکت بود. به این ترتیب مسابقه لغو و مجدداً آغاز شد.

, ,
,
, *قایق دردسرساز در شنای سه گانه!,
,
,
,
,
,
,



*کناره‌گیری جودوکار سودانی در حمایت از فلسطینی‌ها
محمد عبدالرسول جودوکار سودانی برای روبرو نشدن با بوتبول، نماینده رژیم‌صهیونیستی در بازی‌های المپیک توکیو از حضور در مسابقات وزن ۷۳- کیلوگرم انصراف داد.
پیش از این نیز فتحی نورین جودوکار الجزایری برای روبرو نشدن با این ورزشکار رژیم اشغالگر قدس از مسابقه با عبدالرسول سودانی کناره‌گیری کرده بود.

, ,
,
, *کناره‌گیری جودوکار سودانی در حمایت از فلسطینی‌ها,
,
,



*لطفا کفش های خود را دربیاورید!
تماشاگران و مسئولان در سالن بوکس المپیک2020 باید به صورت سنتی و بدون کفش بنشینند.
محل استقرار تماشاگران و مسئولان در سالن رقابت‌های بوکس به صورت سنتی طراحی کرده و حاضرین با درآوردن کفش‌های خود به صورت نشسته روی زمین مسابقات را تماشا می‌کنند.

, ,
,
, *لطفا کفش های خود را دربیاورید!,
,
,



*ورزشکاری که نهمین المپیک را تجربه کرد
نینو سالوکوادزه تیرانداز 52 ساله گرجستانی صاحب رکورد ۹ حضور پیاپی در المپیک شد تا بین زنان ورزشکار تاریخ رکورددار شود. این تیرانداز، در 9 دوره مسابقات سه مدال شامل 1 طلا، 1 نقره، 1 برنز در المپیک کسب کرده است.

, ,
,
, *ورزشکاری که نهمین المپیک را تجربه کرد,
,



*انصراف اندی ماری از مسابقات تنیس
اندی ماری به دلیل کشیدگی عضله پا از مسابقات انفرادی المپیک2020 توکیو انصراف داد. تنیسور بریتانیایی و دارنده ۲ مدال طلای المپیک در مسابقات تیمی شرکت می‌کند.

, ,
,
, *انصراف اندی ماری از مسابقات تنیس,
,



*افزایش شمار مبتلایان به کرونا
بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی در جریان است که روز به روز بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می‌شود.
مسؤلان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو، امروز (دوشنبه) اعلام کردند که 15 نفر دیگر مرتبط با این بازی‌ها از جمله 3 ورزشکار که تازه وارد توکیو شده بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در بازی‌های المپیک از تاریخ یکم جولای (10 تیر) در مجموع به 148 نفر رسید.
این سه ورزشکار در دهکده بازی‌ها اقامت نداشتند و بلافاصله پس از مثبت شدن تست‌ کرونای‌شان به قرنطینه انفرادی رفته‌اند. المپیک توکیو با وجود مخالفت‌ مردم ژاپن به خاطر نگرانی از شیوع موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور، از تاریخ 23 جولای (اول مرداد) آغاز شده است.
بر همین اساس کمیته برگزاری بازی‌ها تدابیر سختگیرانه‌تری را اتخاذ کرده و به ورزشکاران تاکید کرده که ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های اعلام شده هستند.
انتهای پیام/

 

, ,
,
, *افزایش شمار مبتلایان به کرونا,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه