اخبار داغ

AFC دست از لج‌بازی برداشت/ استادیوم آزادی میزبان بازی های تیم ملی شد

AFC دست از لج‌بازی برداشت/ استادیوم آزادی میزبان بازی های تیم ملی شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا با میزبانی ایران در خاک خود موافقت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری دیدارهای تیم ملی در استادیوم آزادی موافقت کرده است و همانند دوره های قبلی دیدارهای خانگی تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی در استادیوم آزادی تهران برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دو سالی می‌شود که پس از بازی کامبوج که بانوان ایرانی وارد ورزشگاه شدند، دیگر حتی خبری از حضور بازیکنان تیم ملی برای انجام یک بازی رسمی در ورزشگاه‌ آزادی نیست. کرونا نه تنها رقابت‌های مهم را بدون تماشاگر کرد بلکه با به تعویق انداختن بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر باعث شد میزبانی‌ از ایرانی‌ها در بخش ملی و باشگاهی فوتبال کشورمان گرفته شود.

,

البته کرونا دلیل اصلی نبود اما تسهیل کننده این اتفاق بود؛ عدم خرید حق پخش رقابت‌های مختلف توسط صداوسیما دیگر نکته حائز اهمیت برای مسئولین AFC  بود که حق میزبانی را از ایران سلب کنند. نبود امکاناتی همچون کمک داور ویدیویی نیز مزید بر این علت شده بود.

, AFC,

دلیل دیگری که حتی نتایج خیلی از رقابت‌های فوتبالی را به ضرر ما تمام کرده تنش‌های سیاسی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس بود که باعث شد نمایندگان عربستان با ادعای واهی نبود امنیت، حاضر به بازی در خاک ایران نباشند. ادعایی که به باقی کشورهای جنوب غرب آسیا و حتی خود مسئولین AFC نیز سرایت کرد که ایران دارای شرایط مطلوب برای میزبانی نیست.

, AFC,

بالاخره اما با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که صورت گرفت، خبر خوش این روزهای فوتبال ایران این‌است که میزبانی رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی که قرار است به صورت غیر متمرکز برگزار شود، به ایران پس داده شده و بزودی قرار است مسئولینی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران سفر کرده و شرایط مطلوب آماده سازی استادیوم آزادی را برای مسئولین فدراسیون فوتبال ایران تشریح کنند تا میزبانی ایران به عالی ترین شیوه ممکن صورت بگیرد.

,

این در حالی‌ست که کشورهایی مانند عراق و سوریه که رقیب مستقیم ما در گروهA  هنوز هم باید در کشور ثالث از دیگر رقبایشان میزبانی کنند.

, A,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه