اخبار داغ

با حضور سلطانی فر، صالحی امیری و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن

نمایشگاه ایران زیبا در توکیو گشایش یافت/ اهدای جام ارجان به هیوگیدا

نمایشگاه ایران زیبا در توکیو گشایش یافت/ اهدای جام ارجان به هیوگیدا
نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز دوشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز دوشنبه با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هیوگیدا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

,

این نمایشگاه تا 15 مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو  در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

,

همچنین در این آیین از جام ارجان نماد کاروان ایران رونمایی شد.

,

 

,

*صالحی امیری: ظرفیت های موجود ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد

, *صالحی امیری: ظرفیت های موجود ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد,

رضا صالحی امیری در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور ایران و ژاپن در حال برگزاری است؛ گفت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برپایی آن در شرایط خاص و و‌همچنین از همه نهادهای ١٠ گانه بویژه وزارت ارشاد تشکر می کنم.

,

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری بازهای به طور همزمان است. برگزاری این نمایشکاه می تواند در معرفی بهتر  ایران موثر واقع شود و از طرفی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

,

صالحی امیری گفت: معتقدم ظرفیت های موجود بین دو کشور ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

,

 

,

*سلطانی فر: به دنبال ارتقای توسعه و تحکیم روابط با ژاپن هستیم

, *سلطانی فر: به دنبال ارتقای توسعه و تحکیم روابط با ژاپن هستیم,

مسعود سلطانی فر هم در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور در حال برگزاری است؛ گفت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می کنم. ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود

,

وزیر ورزش اظهار داشت: همچنین با توجه به سطح روابط بین ایران و ژاپن و همکاری ورزشی به دنبال ارتقای توسعه ان و تحکیم روابط هستیم.

,

 

,

*سفیر ایران: امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان دو ملت و دولت را فراهم سازد

, *سفیر ایران: امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان دو ملت و دولت را فراهم سازد,

مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور در حال برگزاری است؛ گفت:  خرسندم که به عنوان نماینده کشورم امروز میزبان همه شما عزیزان در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران زیبا هستم.

,

وی افزود: این نمایشگاه جلوه ای کوچک از عظمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در بستر تاریخ و تمدن بشری است که دو ملت ایران و ژاپن سهم بزرگی در حفظ و نگهداری ان در طول بیش از هزار سال تعاملات مردمی داشته اند.

,

سفیر ایران می گوید: امروز شاهد برگزاری المپیک توکیو در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا در ژاپن هستیم و تعهد و وظیفه شناسی میزبان در برگزاری این مهم با توجه به شرایط خاص قدردانی می کنم.

,

وی افزود: روابط تاریخی و دوستانه دو ملت ایران و ژاپن وظایف و تعهد و مسئولیت شناسی  دولت و ملت ژاپن تقدیر می کنم و آرزوی موفقیت کامل المپیک را دارم.

,

رحمانی موحد افزود: روابط تاریخی و دوستانه دو ملت وظایف و تعهدات سنگینی برای تحکیم مناسبات دو کشور بر روی دوش ما قرار داده و امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان دو ملت و دولت را فراهم سازد.

,

 

,

*هیوگیدا: ایران سرزمینی رویایی و غنی است

, *هیوگیدا: ایران سرزمینی رویایی و غنی است,

هیوگیدا وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن به عنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا در سفارت کشورمان در توکیو گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی ام تفاهم نامه ای برای همکاری های ورزشی امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوبار وزیر ورزش ایران را می بینم.

,

هیوگیدا افزود: برای بسیاری مردم کشورم ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصتی خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

,

همتای ژاپنی سلطانی ادامه داد: بازی های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کنند. در پایان برای ملت ایران بهترین ها را آرزو دارم.

,

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه