اخبار داغ

حاشیه های جذاب‌تر از متن؛ از دوپینگ دوباره تا صاعقه مزاحم

المپیک توکیو| ظهور نیما عالمیان در تنیس/ درخشش به کمک بیماری روانی!

المپیک توکیو| ظهور نیما عالمیان در تنیس/ درخشش به کمک بیماری روانی!
در بازی‌های المپیک توکیو نواک جوکوویچ تنیسور مشهور اهل صربستان، یاد نیما عالمیان و حرکت جنجالی اش را زنده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های المپیک محلی برای نمایش تمام ملت‌ها در زمینه‌های مختلف است که در هر لحظه درگیر اتفاقات جالبی می‌شود، اتفاقات جذاب رخ داده در حوالی المپیک در روزهای اخیر حتی جذابتر از متن هستند.

,  , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*ضرب اولین طلای دوومیدانی به نام اتیوپی

, *ضرب اولین طلای دوومیدانی به نام اتیوپی, *ضرب اولین طلای دوومیدانی به نام اتیوپی,

سلمون بارگا از اتیوپی با کسب مدال طلای ۱۰ هزار متر مردان، جاشوا چپتگی از اوگاندا قهرمان و رکورددار جهان را شکست داد. این اولین طلای دوومیدانی بود که امروز داده شد.

, .,

دونده ۲۱ ساله در دور آخر توانست با درخشش بالا از رده پنجم به رده نخست راه یابد و با یک شگفتی به مدال طلا دست یابد و اول شود.

, .,

چیتگی از اوگاندا در رده دوم ایستاد و مدال نقره را به دست آورد و مدال برنز نیز به دونده دیگری از اوگاندا رسید.

,

, ,

 

,

*اعتصاب غذا برای دیدن فرزندان

, *اعتصاب غذا برای دیدن فرزندان, *اعتصاب غذا برای دیدن فرزندان,

فیچوت 39 ساله در نزدیکی استادیوم بازی‌های المپیک 20 روزه که اعتصاب غذا کرده، او مدعی‌ست که بعد از جدایی از همسر ژاپنی خود، 3 سال است که پسر 6 ساله و دختر 4 ساله خود را ندیده.

,

براساس قوانین ژاپن، اجازه حضانت مشترک هنگام جدا شدن به والدین داده نمی‌شود.

,

گروهی از سفرای اتحادیه اروپا برای دیدار با این مرد فرانسوی به محل اعتصاب رفتند.

,

, ,

 

,

*صاعقه، میزبان گلف بازان المپیک

, *صاعقه، میزبان گلف بازان المپیک, *صاعقه، میزبان گلف بازان المپیک,

دور اول مسابقات گلف المپیک توکیو ۲۰۲۰، در ردۀ استروک‌پلی مردان در باشگاه گلف کاسومیساگِکی در شرایطی آغازشد که حوالی ساعت ۱۴ شرایط ناپایدار جوی باعث‌ تعلیق آن شد.

,

وقوع صاعقه در اطراف زمین بازی به‌شکلی بود که مسئولان برگزارکنندۀ بازی‌ها به‌منظور حفظ سلامت بازیکنان، در شرایطی تصمیم به تعلیق موقت بازی‌ها گرفتند که هنوز ۲۷ بازیکن از ۶۰ بازیکن حاضر در این رقابت‌ها ۱۸ میدان خود را تکمیل نکرده‌بودند.

,

دور اول در نهایت به پایان رسید و سِپ استراکای از اتریش با اسکور ۶۳ در جایگاه اول قرارگرفت؛ جَز جانا-واتا-نُن-نوند گلفر تایلندی با اسکور ۶۴ جایگاه دوم را از آن خود کرد و توماس پیترزِ بلژیکی، با اسکور ۶۵ در ردۀ سوم قرارگرفت.

,

از غایبان بزرگ این رقابت‌ها، جان رام رودریگرز، گلف‌باز شمارۀ یک رنکینگ جهانی از کشور اسپانیاست که به علت مثبت شدن تست کرونای وی از عزیمت به ژاپن بازماند.

,

, ,

 

,

*وداع صربیناتور با راکت شکسته

, *وداع صربیناتور با راکت شکسته, *وداع صربیناتور با راکت شکسته,

نواک جوکوویچ با شکست در نیمه نهایی المپیک توکیو شانس کسب گلدن اسلم را از دست داد. جوکوویچ در رقابت‌های امسال در مسابقات آزاد استرالیا، آزاد فرانسه و ویمبلدون قهرمان شده بود. وی در صورت کسب مدال طلای المپیک و مسابقات آزاد آمریکا می‌توانست بعد از سال ۱۹۸۸ نخستین فردی باشد که همزمان ۴ قهرمانی و مدال طلای المپیک (گلدن اسلم) را در یک سال تجربه می‌کند.

,

جوکوویچ در بازی رده بندی نیز برابر پابلو کارنیو شکست خورد. در این دیدار جوکوویچ به حدی عصبی بود که راکت تنیس خود را شکاند تا دژاوویی برای ایرانیان و صحنه عصبانیت نیما عالمیان در مسابقات تنیس روی میز شکل بگیرد.

,

, , , ,

 

,

*درخشش به کمک بیماری روانی!

, *درخشش به کمک بیماری روانی!, *درخشش به کمک بیماری روانی!,

سیمون بایلز دارنده 4 مدال طلای ژیمناستیک المپیک 2016 به دلیل مشکلات روحی و روانی مجبور شد از ادامه رقابت در المپیک توکیو انصراف دهد و جایگزین او یعنی سونیسا لی توانست چندین مدال طلا برای آمریکا کسب کند.

, .,

سیمون بایلز 24 ساله برای توجیه تصمیمش در کناره‌گیری از رقابت‌های تیمی و انفرادی المپیک توکیو فیلم‌هایی از نمایش خود در این بازی‌ها منتشر کرد تا به هوادارانش اثبات کند که شرایط خوبی از نظر روحی نداشته است؛ هر چند این ورزشکار سرشناس آمریکایی سپس با پاک کردن فیلم‌هایش فقط متن‌هایی از خود منتشر کرد.

, .,

این ورزشکار آمریکایی گفت: فکر می‌‌کنم همه می‌‌دانند که وضعیت من در آن سطح برای رقابت چقدر سخت و حتی خطرناک بود. گاهی اوقات نمی‌توانستم پیچ‌وتاب را ببینم. به طور جدی نمی‌دانم چگونه باید چرخید. ذهن و بدنم با هم هماهنگ نبودند و در جایی روی هوا تمرکزم از دست می‌رفت. این چیزها پس از ورودم به ژاپن رخ دادند. این خیلی آزاردهنده‌ است که برای اجرای توانمندی خود تلاش می‌کنید اما ذهن و جسم‌تان هماهنگ نیستند.

, .,

پس از کناره‌گیری سیمون بایلز، این سونیسا لی بود که جانشین او شد؛ دختری 18 ساله که موفق شد مدال مدال طلای مجموع حرکات ژیمناستیک در المپیک 2020 توکیو را از آن خود کند. لی در حالی طلایی شد که پیشتر و در دوران قرنطینه کرونا قصد داشت ورزش را به دلیل مصدومیت‌های متعددی که داشت، کنار بگذارد. جالب اینکه او نیز مانند بایلز شرایط روانی مساعدی نداشت؛ دو تن از اعضای خانواده لی پس از ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند و پدرش پس از تصادف سختی که داشت در وضعیت مساعدی قرار نداشت.

, .,

سونیسا لی در رقابت با  «رِبکا آندراده» برزیل توانست با امتیاز 57.433 به پیروزی برسد و صاحب گردن‌آویز طلا شود. وی سپس در این باره گفت: باورم نمی‌شود. این - کسب مدال طلا به عنوان بازیکن جانشین - دیوانه کننده است و به هیچ‌وجه شبیه زندگی واقعی به نظر نمی آید. لی حالا توانسته است به هشت سال پیشتازی بایلز در المپیک زنان جهان خاتمه دهد. وی همچنین گفت:  چیزی که الان می‌خواهم این است که مردم بدانند که می‌توانند به آرزوهای‌شان برسند. همه ما می‌توانیم کاری را که دوست داریم، انجام دهیم، چون هیچ‌کس نمی‌داند در نهایت چه اتفاقی قرار است بیفتد.

,

, ,

 

,

*حمله شناگر آمریکایی به شناگر روسی، باز هم دوپینگ؟

, *حمله شناگر آمریکایی به شناگر روسی، باز هم دوپینگ؟, *حمله شناگر آمریکایی به شناگر روسی، باز هم دوپینگ؟,

 رایان مورفی، شناگر آمریکایی درباره مسابقات شنای 200 متر کرال پشت المپیک توکیو اظهارنظر کرد. در این رده اوگنی ریلوف، شناگر روسی با ثبت رکوردی جدیدی قهرمان شد و رایان مورفی با اختلاف بسیار اندکی در جای دوم قرار گرفت.

, .,

این شناگر آمریکایی گفت: برای من این بار روانی بزرگ است که در مسابقات شنای المپیکی شرکت کردم که فکر می‌کنم پاک نیست.

, .,

رایان مورفی اعلام نکرد که کدام ورزشکار از نظر او شاید دوپینگ کرده باشد.

, .,

تاتیانا تاروساوا، پیشکسوت مشهور ورزش روسیه نیز در واکنش به صحبت‌های شناگر آمریکایی اظهار داشت: صحبت‌هایش نفرت‌انگیز است. شاید به آزمایش‌هایی که ژاپنی‌ها انجام دادند، اعتمادی ندارند. شکست آنها کار ما نیست. کار ما پیروزی و توجه نکردن به چیزهای ناخوشایند است.

, .,

, ,

 

,

*داستان‌های دوومیدانی‌کار استرالیایی، از قرنطینه تا مسیر اشتباهی

, *داستان‌های دوومیدانی‌کار استرالیایی، از قرنطینه تا مسیر اشتباهی, *داستان‌های دوومیدانی‌کار استرالیایی، از قرنطینه تا مسیر اشتباهی,

متئو دنی، ورزشکار استرالیایی، شاید پراسترس ترین 24 ساعت دوران حرفه ای خود را طی کرد تا به فینال پرتاب دیسک مردان در بازی های المپیک توکیو رسید.

,

این ورزشکار 25 ساله روز پنج‌شنبه، هنگامی که کل تیم دوومیدانی استرالیا مجبور شدند به دلیل نگرانی در مورد شیوع کرونا در اتاق‌های خود قرنطینه شوند، مجبور شد ساعات پراضطرابی را پشت سر بگذارد. ورزشکاران استرالیایی با سم کندریکس، ورزشکار آمریکایی شرکت کننده در رشته پرش با نیزه که تست کرونایش مثبت شده بود، تماس داشتند.

,

تیم استرالیا کمی بعد عاری از کرونا اعلام شد و دنی اجازه یافت تا در دور مقدماتی پرتاب دیسک در اولین روز مسابقات دوومیدانی در ورزشگاه توکیو به رقابت بپردازد.

,

بعد از رسیدن دنی به استادیوم اما، در حالی که قرار بود در ساعت 9:45 صبح مسابقه اش شروع شود، ماجراهای بیشتری اتفاق افتاد.

,

دنی در این باره گفت: داستان خنده دار این است که وقتی به مرحله مقدماتی رفتیم، من راه اشتباه را رفتم. من وارد ردیف بالایی شدم که جایگاه مربیان است، بنابراین مجبور شدم دوباره بدوم تا به جایگاه خودم برگردم.

,

کمی ترسیده بودم که نوبتم را از دست می دهم اما به موقع رسیدم.

,

او توانست نگرانی‌ها را پشت سر بگذارد و با پرتابی 65.13 متری در مکان چهارم فینال قرار گرفت.

,

دنی اولین بازیهای المپیک خود را در بازیهای ریو 2016 انجام داد اما نتوانست به فینال رقابت های پرتاب دیسک برسد. دو سال بعد او در پرتاب چکش موفق به کسب مدال نقره بازی های کشورهای مشترک المنافع شد.

,

اما این ورزشکار استرالیایی تمرکز خود را دوباره روی پرتاب دیسک برگرداند و در مسابقات جهانی 2019 در دوحه ششم شد و سال بعد دچار آسیب غضروف دنده شد.

,

دنی گفت: به خصوص پس از رقابت‌های جهانی دوحه، انتظارات زیادی از جانب من وجود داشت. این یک انتظار طولانی بود، بنابراین در نهایت اینکه بتوانم به میدان برگردم و کارم را در صحنه جهانی انجام دهم، بسیار عالی است.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه