اخبار داغ

گزارش از روزهای سخت کرونایی در خراسان جنوبی؛

افزایش بستری ها و جانباختگان کرونا و ناهماهنگی مسئولان خراسان جنوبی / 6 شهرستان قرمز شد

افزایش بستری ها و جانباختگان کرونا و ناهماهنگی مسئولان خراسان جنوبی / 6 شهرستان قرمز شد
بیش از یک ماه می‌شود گونه دلتای هندی ویروس کرونا وارد خراسان‌جنوبی و افراد زیادی را در این مدت درگیر کرده است و هر روز شاهد بخاطر برخی ناهماهنگی و عدم رعایت پروتکل بهداشتی شاهدافزایش بستری ها و جانبختگان کرونایی هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر وضعیت 6 شهرستان خراسان جنوبی قرمز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از یکسال و نیم است که ویروس منحوس کرونا مهمان ناخوانده کشور ما و جهان شده است. این ویروس به سرعت خود را به تمام کشور، استانها، شهر و روستاها رسانده و جمعیت زیادی را درگیر کرده است. خانواده های بسیار زیادی به دلیل ابتلا به کرونا شاهد فوت عزیزان خود بوده و این ویروس تمام زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مشکلات اقتصادی و ضرباتی که کرونا بر معیشت مردم وارد کرده بیش از سایر زمینه‌ها است چراکه تمامی ابعاد زندگی مردم با اقتصاد و کسب درآمد گره خورده و کرونا نیز اقتصاد کشور ما و حتی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

,

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هر چند ماه یکبار کشور وارد موج های مختلفی از کرونا شده که عده قابل توجهی مبتلا، بستری و حتی از بین می‌روند. در حال حاضر به گفته مسئولان بهداشت و درمان موج پنجم کرونا در حال جولان دادن است و لحظه به لحظه افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

,

از اوایل تیر ماه نوع جدیدی از کرونا به نام دلتای هندی وارد کشور شده و بسیاری از استان‌ها را درگیر کرده است. خراسان‌جنوبی نیز گرفتار گونه دلتای هندی شده و از تیر ماه تاکنون تعداد قابل توجهی از هم استانی‌ها به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند.

,

مسئولان بهداشت و درمان همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل‌ها تاکید داشته و اذعان می‌کنند حتی افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند نیز باید از ماسک استفاده کنند.

,

گونه دلتای هندی افرادی را که واکسینه شدند نیز درگیر کرده است ضمن این‌که دریافت واکسن به معنای عدم ابتلا به کرونا نیست و در مقابل گونه دلتای هندی قدرت پیشگیری زیادی ندارد.

,

گونه دلتای هندی در مدت زمان چند ثانیه منتقل شده و هر فرد آلوده می‌تواند 8 تا 12 نفر را آلوده کند. همچنین این گونه جهش یافته ویروس کرونا افراد جوان را مبتلا کرده و تمایل زیادی به ریه دارد. در اولین روزها ابتلا به سرعت خود را به ریه رسانده و فرد دچار تنگی نفس می‌شود. لذا لازم است مردم نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و مراقب باشند با رفت و آمدهای غیر ضروری آلودگی را به خود و اعضای خانواده منتقل نکنند.

,

علی‌رغم تاکید مسئولان بهداشت و درمان بر عدم حضور مردم خارج از خانه اما شاهد حضور مردم در سطح شهر، بازار و بوستان‌ها هستیم. بسیاری از افراد بدون دلیل در سطح شهر تردد داشته و وقتی دلیل حضور در شهر را علی‌رغم جولان کرونا از آنها جویا می‌شویم پاسخ قانع کننده‌ای ندارند.

,

گرمی هوا، روزهای بلند تابستان، تعطیلی مدارس و بیکاری بسیاری از افراد به دلیل کرونا همگی برای حضور مردم در سطح شهر و بوستان‌ها مزید بر علت شده است. علی‌رغم این‌که برق بوستانهای سطح شهر به دلیل عدم حضور مردم شبها در بوستانها قطع شده اما شاهد حضور مردم در بوستان‌ها و استفاده از روشنایی چراغ قوه تلفن همراه هستیم.

,

مردم با این توجیح که هوا گرم است و حوصله بچه ها در خانه سر می‌رود به بوستانها پناه آورده و علی‌رغم تاریکی اما میلی برای خانه رفتن ندارند.

,

محدودیت های تردد شبانه نیز مانعی برای عدم حضور مردم در سطح شهر نشده و طی زمان اعمال محدودیت شاهد ترددها هستیم.

,

عدم استفاده از ماسک و اعتقاد نداشتن عده‌ای به کرونا نیز مشکلی دیگری است. هرچند درصد بسیار زیادی از مردم تمامی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند اما عده کمی نیز هستند که رعایت نکرده و برای خود و سایر افراد مشکل ساز می‌شوند.

,

از طرف دیگر مردم از کاهش نظارت مسئولان بهداشت و درمان بر حضور مردم در اماکن عمومی و عدم ضدعفونی معابر، بازار و ... گلایه داشته و اظهار می‌کنند: مسئولان مربوطه نیز مانند ماه‌های ابتدای شیوع کرونا عمل نکرده و نظارت و حساسیت‌ها کاهش یافته و تنها مردم را ملزم به رعایت پروتکل‌ها می‌دانند.

,

حضور مردم در اتوبوس‌های درون شهری، سطح شهر، بازار، میوه فروشی و ... عادی است اما خبری از ضدعفونی همگانی سطح شهر نیست که نیاز است این مسائل مانند ماه های ابتدایی شیوع کرونا جدی گرفته شود.

,

واکسیناسیون افراد نیز چند ماهی می‌شود در خراسان‌جنوبی آغاز شده و طی چند مرحله دز‌هایی از انواع واکسن کرونا وارد استان شده است.

,

ابتلای بیش از 24 هزار نفر به کرونا در خراسان‌جنوبی

, ابتلای بیش از 24 هزار نفر به کرونا در خراسان‌جنوبی,

کامبیز مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته 9 مرداد ماه در استان 67 هزار و 438 آزمایش انجام شده که 43 هزار و 393 مورد منفی و 24 هزار و 45 مورد مثبت شده است.

,

وی افزود: در روز گذشته 164 آزمایش جدید انجام شده که 72 مورد مثبت شده و از این تعداد 34 مورد بستری و 38 مورد سرپایی است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر 330 بیمار در بیمارستان‌ها استان بستری هستند که 190 نفر بستری مثبت و 23 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

,

مهدی زاده عنوان کرد: طی روز گذشته دو مورد فوتی جدید گزارش شده و شمار فوتی‌های استان به 956 نفر رسیده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته 952 آزمایش سریع انجام شده که 275 مورد مثبت شده است.

,

6 شهرستان خراسان جنوبی قرمز شد

, 6 شهرستان خراسان جنوبی قرمز شد,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: شهرستانهای بیرجند، زیرکوه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان قرمز است.

,

مهدی زاده ادامه داد: شهرستان‌های بشرویه، درمیان و سربیشه نارنجی و شهرستان‌های خوسف و سرایان زرد است.

,

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان‌جنوبی

, ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان‌جنوبی,

غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: این محموله جدید شامل ۹ هزار و ۷۵۰ دز واکسن چینی است.

,

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا آخر این هفته، محموله جدید دیگری با هدف سرعت بخشی به روند واکسیناسیون وارد استان می‌شود.

,

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: با توجه به دستور العمل وزارت بهداشت، رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، زندانیان، معلمان، بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در دستورالعمل جدید واکسیناسیون قرار دارند.

,

شریف زاده بیان کرد: افراد بالای ۴۵ سال در این گروه هدف طبق برنامه می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند.

,

وی با اشاره به این‌که در شهرستان‌های فردوس و زیرکوه بیشتر بیماران کرونایی به صورت موقت در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند یا به صورت سرپایی درمان می‌شوند گفت: بیمارستان‌های این دو شهرستان با توجه به افزایش بیماران کرونایی با کمبود تخت مواجه نشده است.

,

افزایش بیماران کرونایی در بیرجند و طبس

, افزایش بیماران کرونایی در بیرجند و طبس,

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شهرستان‌های طبس و بیرجند با توجه به این که تعداد بیماران کرونایی افزایش پیدا کرده است علاوه بر بخش‌های قبلی که در اختیار بیماران کرونایی بوده بخش‌های جدیدی اضافه شده تا ظرفیت برای پذیرش بیماران افزایش پیدا کند.

,

افزایش 27 درصدی تماس های مردمی با 115

, افزایش 27 درصدی تماس های مردمی با 115,

علیرضا عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از افزایش 27 درصدی تماس‌ها با اورژانس 115 خبر داد و گفت: اعزام به بیمارستان نیز به همین میزان افزایش داشته است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه