اخبار داغ

تفتیان بهترین نتیجه خود را کسب کرده؛

شایان: نتیجۀ بد حدادی در المپیک قابل پیش‌بینی بود/ اعزام مربی پیرجهان بهتر از عدم اعزام مربی ایرانی بود!

شایان: نتیجۀ بد حدادی در المپیک قابل پیش‌بینی بود/ اعزام مربی پیرجهان بهتر از عدم اعزام مربی ایرانی بود!
پیشکسوت دوومیدانی کشورمان گفت: این که تیم با یک مربی اعزام شد بهتر از این بود که بدون مربی باشیم؛ چون مربی سه نفر از دوومیدانی ‌کارهای کشورمان خارجی بودند.
[

حسین شایان، پیشکسوت دوومیدانی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران کشورمان اظهار داشت: با مصدومیتی که حدادی داشت پیش بینی می‌شد که با توجه به آسیب دیدگی کمرش نتیجه خاصی کسب نشود و همه کارشناسان نیز پیش‌بینی می‌کردند که اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و حتی همین نتیجه بد هم قابل پیش‌بینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی هم‌چنین ادامه داد: تفتیان نیز نتیجه بدی نداشت. او با رکورد 10.19 ثانیه ای که داشت و با اختلاف 2 صدم ثانیه ای با نفر بالاتر از خودش نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. او در مصاحبه خود گفت که پیش از حضور در المپیک کرونا داشته، لذا نباید به نتیجه کسب شده او خیلی معترض بود با این حال او بهترین نتیجه خود را کسب کرده و این حائز اهمیت است.

,

پیشکسوت پرش ارتفاع کشورمان درباره انتقاد‌ها از حدادی تصریح کرد: به‌نظرم در حق حدادی بی‌معرفتی‌هایی هم صورت گرفته و کمی زیاده‌روی شده. او همین الان هم با وجود مصدومیتی که دارد، شانس اصلی قهرمانی آسیاست. او قهرمان آسیا، جهان و المپیک است و شایسته تقدیر. حدادی برای ما سال‌ها زحمت کشیده و ما نباید این‌گونه اورا به حال خود رها می‌کردیم. حدادی تنها ورزشکار آسیایی بود که در پرتاب دیسک سهمیه گرفت و همین هم کم نیست.

,

شایان که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد اذعان داشت: اگر برای حدادی هزینه نمی‌کردیم و به 4 دوومیدانی‌کار دیگر این فرصت را می‌دادیم مجبور بودیم به‌جای یک حدادی، برای 4 حدادی هزینه کنیم و در انتها باز هم به این معترض باشیم که نتیجه خوبی نگرفتیم.آلکنو به اندازه باقی مربی‌های داخلی حقوق نمی‌گیرد چون یک مربی سطح جهانیست پس حدادی و تفتیان هم که ورزش‌کار های المپیکی هستند شایسته این هستند که تمام هزینه‌های ممکن صرفشان شود.

,

وی در ادامه گفت: وقتی تنها شانس ما حدادی بوده باید برای او تمام هزینه‌ای که می‌توانستیم را انجام دهیم. مسابقات مهم بعدی برای حدادی بازی‌های آسیایی‌ست و باید حامی او باشیم. اما من ترجیح می‌دهم درباره این حرف احسان که گفته در المپیک برای آسیا آماده می‌شده صحبتی نکنم. با این‌حال دور از انتظار نبود که نتیجه خوبی کسب نکند.

,

شایان درباره اعزام ایوب دادروان به المپیک بیان کرد: المپیک با همه رقابت‌ها فرق می‌کند و از 6 ماه قبل از آن باید اسامی افراد برای آماده سازی ارسال شود و نمی‌توان یکی دو روز مانده به اعزام، اسامی را تغییر داد. اگر دادروان را اعزام نمی‌کردیم تیم ملی دوومیدانی ایران رسما بدون هیچ مربی‌ای به المپیک اعزام می‌شد که این خیلی بد بود. اینکه تیم با یک مربی اعزام شد بهتر از این بود که بدون مربی می‌بودیم چون مربی سه دوومیدانی کار کشورمان خارجی بودند و به عنوان مربی ایران نمی‌توانستند شرکت کنند.

,

وی در ادامه افزود: نظر فدراسیون را در این‌باره نمی‌دانم اما به‌نظر من اعزام دادروان خیلی خوب بود چون او می‌توانست به تمرینات دیگر تیم‌ها هم سر بزند، در جلسات فنی شرکت کرده و نکاتی فنی را به دانش خود اضافه کند. ای کاش که پیرجهان هم در المپیک حاضر می‌شد.

,

او در نهایت درباره آینده دوومیدانی ایران اذعان داشت: نفرات خیلی خوبی را در رشته‌های مختلف دوومیدانی داریم و با توجه به کارهایی که در رده جوانان کردیم پشتوانه خوبی داریم. هرچند در یک سری از رشته‌‌ها کمی ایراد داریم اما در اکثر رشته‌ها خیلی خوب هستیم و مشکلاتی هم که هست به دلیل پیر شدن ورزشکاران و نبودن جایگزین برای آن‌هاست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه