اخبار داغ

المپیک توکیو| حضور صافی و روحانی به عنوان سرمربیان کره جنوبی و روسیه

المپیک  توکیو| حضور صافی و روحانی به عنوان سرمربیان کره جنوبی و روسیه
دو مربی ایرانی با هدایت تیم ملی کره جنوبی و روسیه در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، به غیر از سید شهرام هروی و سمانه خوش‌قدم سرمربیان تیم ملی کاراته مردان و بانوان ایران، احمد صافی و حسین روحانی دو تن از دیگر مربیان ایرانی هستند که با هدایت تیم های ملی کره جنوبی و روسیه، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هی جون پارک از شاگردان احمد صافی در کره جنوبی ، با کسب سهمیه المپیک در رقابت های گزینشی پاریس موجب شد که حالا کاراته ایران شاهد حضور صافی یکی از مربیان شناخته شده خود در المپیک توکیو باشد.  هی جون پارک اولین مدال رسمی خود را در بخش جوانان در سال ۲۰۰۹ با مربیگری احمد صافی بدست آورد ولی اوج موفقیت این ورزشکار در پاریس بود که با اجراهای عالی و موفقیت آمیز توانست سهمیه المپیک را بدست آورد. 

,

البته صافی از زمان برعهده گرفتن هدایت کره جنوبی پیش بینی کسب دو سهمیه را برای این کشور داشت ولی مصدومیت کاپیتان تیم ملی کره جنوبی موجب شد، این تیم تنها با یک ورزشکار در رقابت های المپیک توکیو حاضر شود. از جمله سوابق احمدی صافی می توان به کسب بیشترین عنوان قهرمانی در سوپر لیگ کاراته با تیم دانشگاه آزاد اشاره کرد که توانسته برای شش بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. صافی علاوه بر حضور در کادرفنی تیم ملی کاراته ایران و سرمربیگری تیم ملی دانشجوبان، در مسابقات آسیایی و جهانی، سابقه مربیگری در کشورهای پاکستان، اردن، سنگاپور و هند را نیز در کارنامه اش دارد. 

,

او که هم اکنون به عنوان سرمربی کره جنوبی مشغول به فعالیت است، به عنوان مدرس کلاس های آموزشی بسیاری نیز در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

,

دیگر نماینده کاراته ایران در المپیک حسین روحانی است که هدایت تیم ملی روسیه را برعهده دارد. حسین روحانی که پیش از حضور در روسیه و عهده دار شدن سرمربیگری این تیم مربی تیم ملی کاراته ایران بود، توانست همراه روسیه یک سهمیه ارزشمند المپیک را کسب کند.

,

تیم ملی روسیه در دو بخش مردان و زنان نتوانست از طریق رنکینگ سهمیه ای برای المپیک توکیو کسب کند ولی در رقابت های گزینشی پاریس شاگرد روحانی در وزن ۵۵- بانوان موفق به کسب یک سهمیه برای روسیه شد تا روحانی نیز از جمله مربیان ایرانی باشد که در المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

,

حسین روحانی از قهرمانان ارزشمند کاراته کشورمان است که چهار مدال طلا، نقره و برنز جهانی را در کارنامه اش دارد. 

,

ظرفیت بالای کاراته ایران موجب شده که علاوه بر حضور ۴ مربی ایرانی در المپیک، بسیاری دیگر از مربیان کشورمان در سایر کشورهای جهان مشغول به فعالیت باشند. در پایان باید اشاره ای نیز به نام فریبا مدنی از داوران شناخته شده کاراته جهان داشت. فریبا مدنی یکی از ۱۴ داور فدراسیون جهانی است که در المپیک توکیو قضاوت خواهد داشت. او از جمله داوران ایرانی مقیم آمریکاست.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه