اخبار داغ

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ:

۱۱۰۰ هکتار اراضی بخش رخ در سال جاری به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است

۱۱۰۰ هکتار اراضی بخش رخ در سال جاری به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است
شیبانی گفت: ۱۱۰۰ هکتار اراضی بخش رخ در سال جاری به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است و سالانه ۴۵ هزار تن محصول را روانه بازار می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شیبانی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ در گفت و گو با خبرنگار  صبح توس؛ اظهار کرد: 1100 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه امسال به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود بیش از 45 هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: متوسط میانگین برداشت سیب زمینی در اراضی بخش رخ که قطب تولید سیب زمینی در استان خراسان رضوی است حدود 40 تن در هر هکتار است.

,

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ اضافه کرد: 200 بهره بردار در بخش رخ تولید سیب زمینی فعالیت می کنند و برای 500 نفر به صورت مستقیم و بیش از 5000 نفر به صورت غیر مستقیم و فصلی شغل ایجاد می‌شود.

,

وی افزود: پارسال 1400 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش رخ زیر کشت سیب زمینی رفته بود و بیش از 56 هزار تن محصول نیز در این شهرستان تولید شد که افزایش سطح زیر کشت چغندر قند و قیمت پایین سال قبل از دلایل کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جدید می باشد ‌
بخش رخ با در اختیار داشتن 30 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی یکی از قطب های تولید محصولات زراعی خراسان رضوی به شمار می رود و محصولات گندم ، جو ، سیب زمینی ،چغندرقند ،کلزا و زعفران از مهمترین محصولات تولیدی این بخش است.

,
,

90 درصد اراضی سیب زمینی به آبیاری توین مجهز شده است

, 90 درصد اراضی سیب زمینی به آبیاری توین مجهز شده است,

رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ بیان کرد:90 درصد از اراضی زیر کشت سیب زمینی در این بخش به سامانه آبیاری نوین قطره ای و بارانی مجهز شده است. ‌.
وی با اشاره به تولید سیب زمینی خوراکی و بذری در بخش رخ گفت: حدود 15هزار تن ان سیب زمینی بذری خواهد بود و ارقام کشت سیب زمینی در بخش رخ شامل، اگریا، فونتانه، پیکاسو، سانته و ادونی می باشد

,
,

شیبانی، شرایط مستعد بخش رخ با دارا بودن آب و هوای خنک و خاک حاصلخیز زمینه مناسبی برای کشت محصول سیب زمینی فراهم کرده است.

,

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ افزود: کشت این محصول در منطقه رخ همه ساله از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه داشته و زمان برداشت نیز از اواسط شهریور و به تدریج شروع می شود و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: بیشتر محصول سیب زمینی این منطقه برای مصرف به بازارهای تریت حیدریه، مشهد و استان های مجاور و کارخانجات تولید چیپس حمل می شود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه