اخبار داغ

فعال سیاسی کرمانی:

راهکار شناسایی منابع درآمدی شهرداری کرمان باید طراحی شود/ لزوم ساماندهی ترافیک شهری

راهکار شناسایی منابع درآمدی شهرداری کرمان باید طراحی شود/ لزوم ساماندهی ترافیک شهری
حسین صابری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرداری کرمان کمبود اعتبار و منابع است، گفت: کرمان شهری نسبتا صنعتی است که صنایع بزرگی را در درون خود جای داده است؛ بنابراین راهکار شناسایی منابع درآمدی باید طراحی شود تا درآمد کافی و مورد نیاز اداره شهر تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آغاز فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 15 مرداد ماه گفت: یکی از وظایف اصلی و اولیه شوراهای اسلامی در سطح کشور انتخاب شهردار به منظور اداره امور شهری است؛ بنابراین انتخاب فردی توانمند، کارآمد، مجرب، حتی الامکان جوان، مستعد و پر انرژی به عنوان شهردار از جمله وظایف شوراها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این فعال سیاسی کرمانی ادامه داد: برنامه ریزی و مطالعه نیازمندی های شهر از دیگر وظایف شوراهای اسلامی است که باید در جهت پیشرفت و آبادانی هر شهر تلاش کنند که خوشبختانه در کرمان، شورای شهری نسبتا جوان و هماهنگ با رأی مردم انتخاب شده است و انتظار می رود که این شورا به دور از هر گونه تنش در روزهای ابتدایی کار خود شهرداری توانمند، پر تلاش و کاری انتخاب کنند.

,

وی ابراز کرد: شهردار کرمان باید با عمده نیازهای شهر آشنا باشد و شهر را به خوبی بشناسد؛ چرا که کرمان شهری قدیمی و روند گسترش این شهر نسبت به جمعیت بی رویه است و شاهد فضاهای خالی از سکنه هستیم که بعضا مشکلاتی را ایجاد می کند؛ بنابراین در این خصوص باید برنامه ریزی و مطالعه صورت گیرد.

,

صابری ارائه راه حل های تشویقی و قانون مند جهت احیا بافت قدیم از دیگر ضروریات در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر دانست و عنوان کرد: شهر کرمان به دلایل متعدد و بعضا ناخواسته در مناطق مختلف از خدمات متفاوت بهره مند هستند؛ قسمت شمال غرب شهر وضعیت خاص خود را دارد و بافت مسکونی اپارتمان نشین هستند و جمعیت به ظاهر مرفه در این قسمت زندگی می کنند.

,

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه قسمت های جنوبی و حاشیه شرق شهر کرمانف به عنوان مناطق حاشیه نشین مشکلات خاص خود را دارند، اظهار کرد: این مناطق از لحاظ زیر ساخت ها، تثبت مالکیت و صدور مجوزها باید در اولویت قرار گیرند تا از گسترش حاشیه نشینی به شدت جلوگیری شود؛ چرا که بسیاری از افراد به هر علتی در حاشیه شهر آمده اند و به صورت غیر رسمی اراضی را خریداری و اقدام به ساخت مسکن کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرداری کرمان کمبود اعتبار و منابع است، گفت: کرمان شهری نسبتا صنعتی است که صنایع بزرگی را در درون خود جای داده است؛ اما به هر علت حقوق حقه شهر به شهروندان تأمین نمی شود و بسیاری از منابع درآمدی پناه است؛ بنابراین راهکار شناسایی منابع درآمدی باید طراحی شود تا درآمد کافی و مورد نیاز اداره شهر تأمین شود.

,

صابری ادامه داد: چنانچه در جهت برقراری عدالت و وصول مالیات ها قدم های اساسی برداشته شود و شهرداری بودجه کافی جهت اداره شهر داشته باشند، رضایتمندی مردم افزایش پیدا خواهد کرد و در راستای افزایش درآمدها قدم های اساسی برداشته می شود.

,

این فعال سیاسی کرمانی تصریح کرد: نقش شوراهای اسلامی، تلاش در جهت هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی و اداری است و شوراها هرگز کار اجرایی انجام نمی دهند و فعالیت آنها در راستای مطالعه، بررسی، برنامه ریزی و تصویب طرح ها است؛ بنابراین ایجاد هماهنگی بین شهرداری و دستگاه های اجرایی مختلف در زمینه های بهداشتی، فرهنگی، درمانی، سیاسی، آموزشی، اجتماعی و غیره از جمله وظایف اساسی شوراها است که در این حوزه باید نهایت دقت به عمل آید.

,

وی بیان کرد: با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و خدماتی با شهرداری، خدمات با حداقل ضایعات و بیشترین کارایی و بازدهی در خدمت مردم قرار گیرد.

,

صابری مسئله ترافیک شهری را از دیگر موضوعات اصلی شهرداری ها دانست و خاطر نشان کرد: معتقدم با توجه به معذوریت های اعتباری، شهرداری و شورای شهر در ماه های اولیه به جای در نظر گرفتن طرح های ترافیکی پر هزینه و زمان بر به ساماندهی ترافیک بپردازند تا با افزایش اعتبارات کارهای اساسی در زمینه ساماندهی حمل و نقل شهری صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه