اخبار داغ

حاشیه های جذاب‌تر از متن، از آخرین تلاش برای اولین طلا تا مرثیه‌خوانی برای اسب مرده؛

المپیک توکیو| طلایی که دو نیم شد/ فرار به سوی آزادی!

المپیک توکیو| طلایی که دو نیم شد/ فرار به سوی آزادی!
در بازی‌های المپیک توکیو ریون ساندرز ورزشکار پرتاب وزنه بانوان آمریکا این‌بار با شیوه اعتراضش به کشور خود جلب توجه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو در شرایطی برگزار شد که مانند سایر روزهای گذشته، باز هم نکات آماری و اتفاقات جالبی در دهکده ساحلی رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*فرار به سوی آزادی!

, *فرار به سوی آزادی!, *فرار به سوی آزادی!,

کریستزینا زیماناسکایا، دونده‌ی بلاروسی اعلام کرده که نمی‌خواهد به کشورش بازگردد. زیماناسکایا گفت: «از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کمک و مداخله دارم. من تحت فشار قرار دارم و می‌خواهند که به اجبار به بلاروس بازگردم. من از IOC می‌خواهم به من کمک کند.»

, IOC,

بر اساس اعلام یک سیاستمدار بلاروسی، زیماناسکایا از تیم ملی بلاروس و به طور مستقیم از الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس) انتقاد کرده و لوکاشنکو شخصا تصمیم گرفت تا این ورزشکار را از المپیک توکیو بیرون بکشاند.

,

 مارک آدامز، سخنگوی IOC در جمع خبرنگاران گفت: کریستزینا زیماناسکایا شب را در هتل فرودگاه توکیو گذراند و نمایندگان کمیته برگزاری المپیک توکیو توانستند با او ارتباط برقرار کنند. تماس‌ها با این ورزشکار برای انجام اقدام‌های بهتر ادامه خواهد داشت.

, IOC , .,

کریستزینا زیماناسکایا به درخواست مقام‌های دولتی بلاروس پیش از رقابت در مسابقات دووومیدانی المپیک توکیو به کشورش فرا خوانده شد. این دونده بلاروسی که اعلام کرده تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، پس از تهیه شدن بلیت بازگشت به بلاروس در فرودگاه توکیو از سوار شدن به هواپیما خودداری و  از پلیس ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کمک کرد.

, .,

مارک آدامز می‌گوید: همه چیز در 10 تا 11 ساعت گذشته اتفاق افتاد. اصلی‌ترین کار کنونی این است که اطمینان پیدا کنیم حال کریستزینا زیماناسکایا خوب است، به چه چیزی نیازی دارد، چه کسی با او بود و چه اتفاقی افتاده است. اتهام‌های زیادی وارد شده است اما ما باید تصویر روشنی از این پرونده داشته باشیم. تا زمانی که همه چیز روشن نشود، تحریمی علیه بلاروس اعمال نخواهیم کرد.

, .,

سخنگوی IOC درباره احتمال آدم‌ربایی گفت: زیماناسکایا در فرودگاه با پلیس صحبت کرد. اگر در مورد این پرونده مفهوم جنایی وجود دارد پلیس باید ورود کند. ما از کمیته ملی المپیک بلاروس خواسته‌ایم تا گزارشی کاملی ارسال کنید.

, IOC ,

احتمال آدم‌ربایی در توکیو؛ دختر المپیکی نمی‌خواهد به کشورش برگردد! +تصاویر  » تازه نیوز

, احتمال آدم‌ربایی در توکیو؛ دختر المپیکی نمی‌خواهد به کشورش برگردد! +تصاویر  » تازه نیوز, احتمال آدم‌ربایی در توکیو؛ دختر المپیکی نمی‌خواهد به کشورش برگردد! +تصاویر  » تازه نیوز,

*اعتراض به سبک آمریکایی!

, *اعتراض به سبک آمریکایی!, *اعتراض به سبک آمریکایی!,

کمیته بین‌المللی المپیک در حال بررسی ژستی است که ریون ساندرز ورزشکار آمریکایی روی سکو انجام داد. پس از اینکه او دستان خود را به صورت X بالای سرش بالا برد تا اعتراض خود را به شرایط موجود در کشورش نشان دهد کمیته بین المللی المپیک وارد عمل شد و اعلام کرد قصد دارد این حرکت را بررسی کند.

, X , .,

مارک آدامز، سخنگوی IOC در کنفرانس مطبوعاتی گفت: IOC با اتحادیه جهانی دوومیدانی و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده در تماس است و به زودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

, IOC , IOC , .,

هرگونه اعتراض سیاسی در بازی‌های المپیک به هر شکل ممنوع است و با ورزشکاران برخورد می‌شود.

,

, , ,

*آخرین تلاش، اولین طلا

, *آخرین تلاش، اولین طلا , *آخرین تلاش، اولین طلا ,

این روزها در ورزشگاه 80 هزارنفری ملی توکیو، دوندگان برتر دنیا گرد هم آمدند تا حدوداً تکلیف یک‌هفتم مدال‌های مجموع المپیک را مشخص کنند. در روز چهارم مسابقات دوومیدانی، رقابتی که صبح امروز توجه همه علاقه‌مندان به این رشته را به خود جلب کرد، جدالی بود که بین قهرمانان پرش طول دنیا برگزار شد، که حتی سکوهای خالی هم نتوانست چیزی از زیبایی این رقابت زیبا کم کند.

, .,

مرحله فینال با 12 نفر از کشورهای، کوبا (2 و 27)، اسپانیا (10)، سوئد (6)، جامائیکا (1)، چین (17)، ایتالیا (13)، فنلاند (20)، آلمان (23)، آمریکا (12)، یونان (4)، ژاپن (7) از صبح امروز برگزار شد که هر دونده اجازه دارد 5 مرتبه پرش خود را انجام دهد و درنهایت بهترین رکورد برای او ثبت می‌شود. اعداد داخل پرانتز رنک جهانی هر دونده است.

,

, ,

در شرایطی که همگان تصور می‌کردند " جان میگوئل اچه وریا" از کوبا با پرش 8 متر و 41 سانتی‌متر قهرمان المپیک در این ماده خواهد شد، اما "میلتادیس تنتوگلو" یونانی در آخرین فرصت خود توانست در یک پرش باورنکردنی 8 متر و 41 سانتی‌متر دقیقه برابر با "اچه وریا " بپرد با این تفاوت که پای او تا خط مجاز پرش فقط یک سانتی‌متر و پای دونده کوبایی دو سانتی‌متر فاصله داشت و همین اختلاف جزی باعث شد تا "تنتوگلو" به‌عنوان قهرمانی المپیک توکیو در ماده پرش طول برسد.
بیشترین رکورد این دونده یونانی تا پیش از این 8 متر و 15 سانتی متر بود و در پرش اخر 35 سانتی رکورد خود را توانست افزایش دهد.

, .,
, .,

نکته جالب‌توجه اینجاست که این دو نفر روز گذشته در مرحله مقدماتی نیز باهم به رقابت پرداختند که "اچه وریا" توانسته بود با پرشی معادل 8 متر و 50 سانتی‌متر، به‌اندازه 28 سانتی‌متر از تنتوگلو (8:22) بیشتر بپرد و از همین رو کمتر کسی انتظار چنین پرش فوق‌العاده‌ای را دونده یونانی داشت.

,

, ,

عکس‌العمل‌های هر دو نفر پس از اعلام رأی داوران در نوع خودش دیدنی بود به‌طوری‌که هیچ‌کدام از آن‌ها باورشان نمی‌شد که در یک‌چشم به هم زدن همه‌چیز تغییر پیداکرده است. او چهارمین طلای تاریخ ورزش یونان را در رشته دو و میدانی به نام خود ثبت کرد. پیش از این یونان در سال های:1896 (ماراتن)، 1912(پرش طول) 2000 (200 متر) موفق به اخد مدال طلا در رشته دو ومیدانی شده بود.
پس‌ازاین دو دونده بازهم به یک کوبایی به نام "مایکل میسون "برمی‌خوریم که توانست 8 متر و 21 سانتی بپرد و به مقام سوم پرش طول رقابت‌های المپیک توکیو برسد تا سکوی این ماده دو کوبایی را به خود ببیند.

, .,
,

بدون شک اتفاقاتی که در این ماده رخ داد یکی از صحنه‌های جذاب این دوره از رقابت‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود.

, .,

در این دسته هریسون دونده آمریکایی که در رقابت‌های پرش ارتفاع به جایگاهی بهتر از هفتم نرسید در این ماده نیز با رکورد 8 متر 15 سانتی‌متر در جایگاه پنجم قرار گرفت

,

, ,

*سریع مانند اژدها

, *سریع مانند اژدها, *سریع مانند اژدها,

دونده سریع و بی مهار چینی تبدیل به اولین ورزشکار آسیایی شد که بعد از تاکایوشی یوشیوکای ژاپنی که در بازی های المپیک لس‌آنجلس سال 1932 به فینال صد متر رسیده بود، در خط استارت این رشته ورزشی و در رشته فینال به عنوان یک ورزشکار آسیایی حضور یافت.
این دونده 31 ساله قبلا 2 بار در مراحل نیمه نهایی 2 المپیک لندن و ریو قافیه را به حریفان خود باخته بود ولی در یک شب فوق العاده استارت سریع و دویدنش با تمام وجود باعث شد او هم رکورد تازه ای در آسیا به ثبت برساند و هم ترایبون بومن دونده معروف آمریکایی را از دور رقابت ها حذف کند. رکورد این دونده 173 سانتی متری 9.83 ثانیه بود؛ رکودی که بن جانسون دونده افسانه ای کانادایی در المپیک 1988 سئول به ثبت رساند و بعد از آن به دلیل دوپینگ آن را از دست داد.

, .,
, . ,

سو که کمتر کسی برایش برای حضور در فینال بختی قائل بود، در فینال در بین 6 دونده ای که به سمت خط پایان دویدند، ششم شد و رکورد 9.98 ثانیه کرد تا مارسل جاکوبز ایتالیایی در 9.80 ثانیه طلا بگیرد؛ با این حال جاکوبز در مرحله نیمه نهایی پشت سر سو قرار گرفته بود که بهترین زمان دور نیمه نهایی را ثبت کرد.
سو با این نمایش خارق العاده 5 ترند از 10 ترند اصلی کشور چین را در روز گذشته به خود اختصاص داده؛ از جمله توئیتی که 300 هزار لایک گرفت: سو بینگ تیان تو معجزه کل آسیا هستی! افتخار تمام آسیا!

, .,
, ! ,

او درباره تفاوت نمایشش در نیمه نهایی و فینال به روزنامه مردم چین گفت: انرژی من در نیمه نهایی تمام شد ولی همینکه فینال را هم زیر 10 ثانیه تمام کردم، کار بزرگی بود و این کار هر کسی نیست. سو اولین ورزشکار متولد آسیا است که مانع 10 ثانیه را پشت سر گذاشته است. معیار سنتی یک دونده سرعت در سطح جهانی که تنها گروهی از ورزشکاران آسیایی به این موفقیت دست یافته اند

,

دوی سرعت در دهه گذشته با ظهور یوسین بولت شرایط متفاوتی پیدا کرده و پیشرفت عظیمی داشته است؛ اما سو با 9.83 می توانست در سال المپیک بارسلونای 1992، المپیک سیدنی 2000 و المپیک آتن 2004 مدال طلا بگیرد.

,

, , , ,

*مرثیه‌ای برای یک اسب!

, *مرثیه‌ای برای یک اسب!, *مرثیه‌ای برای یک اسب!,

روبین گودل در پیامش پس از مرگ «جت ست» در المپیک توکیو آورده است: با قلبی سنگین مرگ زودهنگام جت ست عزیزم را که در مسابقات المپیک توکیو دچار پارگی رباط پایش شد، اعلام می‌کنم. جت یک اسب عالی بود و عملکرد خوبی داشت. او بیشتر از همه برای چیزی که خیلی دوست داشت یعنی پریدن و پرواز از روی موانع خلق شده بود.

, .,

این سوارکار سوئیسی افزود: از حمایت همه تشکر می‌کنم. اکنون بسیار ناراحت هستم. امیدوارم غیبت مرا در شبکه‌های اجتماعی در روزهای آینده درک کنید.

, .,

اسب 14 ساله سوارکار سوئیسی در بیستمین مانع مسابقات المپیک توکیو آسیب دید. این اسب بلافاصله تحت درمان دامپزشکان قرار گرفت و با آمبولانس به درمانگاه ویژه‌ای اعزام شد. با این وجود تلاش دامپزشکان موثر واقع نشد و مرگ اسب سوارکار سوئیسی رقم خورد.

, .,

المپیک 2020 توکیو| پیام احساسی سوارکار سوئیسی پس از مرگ اسبش

, المپیک 2020 توکیو| پیام احساسی سوارکار سوئیسی پس از مرگ اسبش,

*طلایی که دو نیم شد!

, *طلایی که دو نیم شد!, *طلایی که دو نیم شد!, !,

در اتفاقی نادر در المپیک یک مدال طلا به دو ورزشکار ایتالیایی و قطری رسید.

, .,

امروز (یکشنبه) یک نتیجه چشمگیر در مسابقه فینال پرش ارتفاع مردان المپیک توکیو رقم خورد. جان‌مارکو تامبری از ایتالیا و موتاز عیسی ابراهیم از قطر این فرصت را داشتند تا مدال طلای این رشته را به هم به اشتراک بگذارند یا رقابت کنند. آنها در نهایت تصمیم گرفتند تا به جای رسیدن به مدال نقره مدال طلای این رشته را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

, .,

هیچ‌کدام از ورزشکاران ایتالیایی و قطری نتوانستند 2.39 متری را انجام دهد اما هر دو پرش 2.37 متری را بدون اشتباه به پایان رساندند.

,

, , ,

*استقبال شاهانه از گلادیاتور‌های ایتالیایی!

, *استقبال شاهانه از گلادیاتور‌های ایتالیایی!, *استقبال شاهانه از گلادیاتور‌های ایتالیایی!,

ایتالیایی ها بسیار خوشحال و کمی مبهوت بودند زیرا هموطنان‌شان لمونت مارسل جیکوبز و جانمارکو تامبری در المپیک به پیروزی های ارزشمندی در مسابقات سرعت و پرش ارتفاع دست یافتند.جیکوبز فینال 100 متر مردان را برد و اولین ایتالیایی شد که آرزوی قهرمانی در محبوب ترین ماده دو و میدانی را محقق کرده است، تامبری نیز طلای پرش ارتفاع مردان را از آن خود کرد.

, .,

تا پیش از المپیک توکیو تعداد کمی از ایتالیایی ها حتی نام جیکوبز را شنیده بودند؛ او طی سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و یکشنبه در راه پیروزی د رالمپیک دو بار رکورد اروپا را شکست.

, .,

استفانیا براگتا، که در شورای شهر فرارا کار می کند، گفت: "این یک شگفتی فوق العاده است، فکر نمی کنم کسی انتظار آن را داشت."

, .",

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز در تماس تلفنی با دو قهرمان المپیک ایتالیایی گفت: "من به شما افتخار می کنم، بازی های شما را دنبال می کردم، شما باعث افتخار ایتالیا هستید."تصاویر پخش شده نشان می دهد که جیکوبز مصاحبه با شبکه اسپانیایی را ناتمام می گذارد و تا به تماس تلفنی دراگی پاسخ دهد.

,

, , ,

ویویانا، مادر جیکوبز، گفت که صبح روز یکشنبه احساس کرده بود که قرار است یک اتفاق بزرگ بیفتد، اما فکرش را نمی کرد که اتفاقی به این بزرگی در پیش باشد.
مادر جیکوبز گفت: "این یک معجزه است. او اوسین بولت جدید است. من برای او بسیار خوشحالم."

, . ,
, .",

جیکوبز که در آمریکا از مادری ایتالیایی و پدری آمریکایی متولد شد، پس از جدایی والدینش در کودکی توسط مادرش پرورش یافت. او قبلا در رشته پرش طول رقابت می کرد اما پس از مصدومیت روی دوومیدانی تمرکز کرد.مادر جیکوبز اضافه کرد: "او همیشه کمی دیوانه بوده، روز به روز زندگی می کند و همه چیز را با لبخند تحمل می کند. امروز آن ورزشکار دیوانه پرش طول تبدیل شد به آن قهرمان دیوانه دو!"
جیکوبز در مصاحبه ای با تلویزیون ایتالیا پیروزی خود را به پدربزرگ مرحومش "که همیشه به من ایمان داشت" و همچنین بقیه اعضای خانواده و کادر مربیان خود تقدیم کرد.

, !",
, .,

دراگی در بازگشت به ایتالیا  این دو ورزشکار را به کاخ نخست وزیری در رم دعوت کرده است. این همان کاخ قرن شانزدهمی است که پس از قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 میزبان آتزوری بود و همچنین متئو برتینی که به مقام دوم ویمبلدون دست یافت به آن دعوت شد.

, .,

هیچ ایتالیایی تا به حال به فینال 100 متر المپیک نرسیده بود اما این کشور دو قهرمان 200 متر داشت: پیترو منه‌آی فقید، که در مسکو در سال 1980 طلا گرفت و لیویو بروتی که در رم در سال 1960 قهرمان شد.بروتی 82 ساله پس از موفقیت جیکوبز به رسانه ها گفت: "من از نحوه دویدن او بسیار خوشم آمد... 60 سال من را به عقب برد."

, .",

, ,

*وقتی کارخانه خودرو سازی دوچرخه می سازد

, *وقتی کارخانه خودرو سازی دوچرخه می سازد, *وقتی کارخانه خودرو سازی دوچرخه می سازد,

نکته ای بسیار خبرساز و جالب در المپیک توکیو، حضور تیم ملی دوچرخه سواری پیست بریتانیا با دوچرخه های جدید خود در رشته هایی است که ارتباط مستقیم با تایم گیری دارند.

,

دوچرخه هایی که بین 25 تا 30 هزار پوند ارزش گزاری شده اند و نکته جالب توجه آنها ساخت و طراحیشان توسط دو برنده لوتوس وهوپ، برند لوتوس یکی از تولید کنندگان خودرو در انگلیس و برند هوپ نیز یکی از تولید کنندگان مطرح دوچرخه های کوهستان در انگلیس هستند و همکاری این دوبرند در ساخت یک دوچرخه آیرودینامیک برای پیست موضوع جالبی است.

,

دوچرخه های جدید تیم ملی انگلیس تغییرات بسیاری داشته است و از جمله مهم ترین آنها به طراحی دوشاخ جلو و عقب آنها می توان اشاره کرد.

,

دوشاخ هایی که بسیار از حالت دوچرخه های عادی باز تر هستند و تقریبا در راستای پای ورزشکاران قرار گرفته اند.

,

از تفاوت های دیگر دوچرخه های جدید تیم ملی بریتانیا می توان به طراحی طبق و قامه جدید این دوچرخه ها و کاهش فاصله بین دو پین زنجیر اشاره نمود.

,

فدراسیون دوچرخه سواری بریتانیا(بریتیش سایکلینگ) از سال 2008 طی پروژه ای بلند مدت برای افزایش سطح علم و دانش دوچرخه سواری در این کشور تمامی مقالات مرتبط رشته دوچرخه سواری که توسط دانشگاه های معتبر دنیا منتشر می شوند را خریداری کرده و نتیجه ی آن را در نتایج سال های اخیر دوچرخه سوار این کشور از جمله کریس هوی ،کریس فرام،بردلی ویگینز و مارک کاوندیش می توان به صورت عینی دید.

,

هر آنچه که پشت این دوچرخه های خبر ساز بوده است را باید کنار گذاشت و در روزهای آتی دید که آیا بریتانیا موفق می شود با این دوچرخه های جنجالی خود در المپیک توکیو بیشتر از المپیک لندن مدال کسب کند و آیا موفق به ثبت رکورد های جدید خواهد شد.

,

, ,

*بافتن لباس برای مدال!

, *بافتن لباس برای مدال!, *بافتن لباس برای مدال!,

بافتنی بافتن تام دالی دارنده مدال طلای شیرجه المپیک2020 حین تماشای مسابقات شیرجه بانوان سوژه عکاسان شد.

,

او یک بافنده حرفه‌ای‌ست؛ او حتی برای مدال‌های کسب کرده خود در المپیک توکیو ٢٠٢٠ کیس نگه‌داری از جنس بافتنی، بافته است!

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه