اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی هرمزگان:

برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان

برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان
میرنژاد با تاکید بر اینکه مقرر شده طبق موافقیت‌های صورت‌گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیچ گونه مراسمی در ماه محرم تعطیل نشود، گفت: امسال مراسم عزاداری ماه محرم در هرمزگان پرشور برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز، طی جلسه ای به صورت ویدئوکنفرانسی، با حضور حجت‌الاسلام باباخانی مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، رؤسای کانون مداحان، بسیج مداحان و شورای هیئات مذهبی استان و برخی از مسئولان هیئات برگزیده، شورای هماهنگی شبکه هیات و تشکلهای دینی استان تشکیل و داود میرنژاد به عنوان دبیر این شورا منصوب و معارفه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمز,

تقویت انسجام درونی و هماهنگی بین هیئات مذهبی و هم افزایی شبکه‌های هیئات استان برای جریان سازی در راستای اهداف اسلام ناب و انقلاب اسلامی از مهمترین هدف تشکیل این شورا است که امسال در آستانه محرم الحرام ۱۴۴۳ه.ق شورای کشوری آن در تهران شکل گرفت و به تبع آن در استان هرمزگان تشکیل شد.

,

داود میرنژاد، دبیر شورای هماهنگی شبکه های هیات و تشکل های دینی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: جلسه انتصاب و معارفه دبیران شورای هماهنگی شبکه های هیات و تشکل های دینی که در سطح کشور به ریاست حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد به نوعی آغاز عملیات بزرگ محرم ۱۴۰۰ است.

وی افزود: با توجه به محرم سال گذشته که درگیر شیوع ویروس کرونا بودیم، متاسفانه اکثر هیئات مذهبی، مجال هیئت داری و برگزاری مراسم عزاداری طبق سنوات قبل پیدا نکردند و این مهم، آسیب جدی بود.

دبیر شورای هماهنگی شبکه های هیات و تشکل های دینی هرمزگان گفت: امسال با توجه به موافقیت‌های صورت گرفته به همراه حفظ پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شده هیچ گونه مراسمی در ماه محرم تعطیل نشود. بنابراین مراسم عزاداری در ماه محرم امسال، با شور هرچه تمام تر برگزار شود.

میرنژاد ابراز داشت: رویه جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مردم پایه کردن برنامه ها و دورهمی ها و جلسات است. با توجه به این رویه؛ شورای هماهنگی شبکه های هیات و تشکل های دینی در مرکز کشور راه اندازی شده است و نظیر آن نیز در استان ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: این شورا با اهدافی همچون؛ تقویت انسجام درونی و هماهنگی بین هیئات مذهبی و هم افزایی شبکه‌های هیئات استان برای جریان سازی در راستای اهداف اسلام ناب و انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکلهای دینی استان هرمزگان تصریح کرد: این شورا کارها و برنامه ها را از سازمانی بودن خارج و بر رویه مردم پایه برنامه ها انجام می دهد به این معنا که مردم و تشکل هایی که برخاسته از مردم است برنامه ها را اجرایی کنند مانند کانون مداحان، جامعه ایمانی مشعر و سایر تشکل های فعال در استان.

میرنژاد در پایان ابراز امیدواری کرد: جلسات شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکل های دینی به صورت منظم و مستمر برگزار شود و هماهنگی ها سبب هم افزایی و همدلی در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه های ماه محرم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:
تشکل‌های دینی و مذهبی با شورای هماهنگی هیأت و تشکل‌ها همسو باشند

حجت الاسلام انصاری راد تاکید کرد: مسوولان هیئات مذهبی، کانون مداحان و شوراهای هیئات مذهبی، با برنامه ها و رویه شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکل های دینی استان هماهنگ و همسو باشند. چراکه مسائل و مشکلات هیئات مذهبی و تشکل های دینی مطرح شده در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به این شورا ارجاع داده خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,



 

, ,
,
,

تشکل‌های دینی و مذهبی با شورای هماهنگی هیأت و تشکل‌ها همسو باشند

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در آستانه ماه محرم سال جاری، به منظور برگزاری مراسم عزاداری در استان، هماهنگی ها و تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: تدابیر بسیار خوب انجام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی؛ راه اندازی شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکل های دینی است که در واقع به عنوان حلقه مفقوده فرا روی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل های دینی و مذهبی محسوب میشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این شورا با اهداف وسیع و وظایف متعددی در استان هرمزگان راه اندازی شده و قرار است انسجام و هماهنگی بیشتری میان تمامی تشکل های دینی و مذهبی فعال ایجاد کند. طبیعی است که اکثر هیئات مذهبی و حتی مداحان در مرحله اجرای برنامه ها، با مشکلاتی مواجه می شوند از این رو برای برون رفت از شرایط پیش رو، شورای هماهنگی ایجاد شده است.

انصاری راد گفت: شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکل های دینی صرفا برای انسجام برنامه های ماه محرم نیست و در طول سال فعال است، بنابراین باید از این فرصت و ظرفیتی که برای تشکل های دینی و مذهبی فراهم شده است به نحو احسن استفاده شود.

وی تاکید کرد: مسوولان هیئات مذهبی، کانون مداحان و شوراهای هیئات مذهبی خود را با برنامه ها و رویه شورای هماهنگی شبکه های هیأت و تشکل های دینی استان هماهنگ و همسو باشند. چراکه مسائل و مشکلات هیئات مذهبی و تشکل های دینی مطرح شده در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به این شورا ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/

, تشکل‌های دینی و مذهبی با شورای هماهنگی هیأت و تشکل‌ها همسو باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه