اخبار داغ

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اهمال دولت گذشته:

نگوییم محیط زیست، بگوییم "محیط ایست"

نگوییم محیط زیست، بگوییم "محیط ایست"
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کم‌کاری‌هایی که در حوزه محیط زیست در دولت پیشین اتفاق افتاد، گفت: آنچه در واقعیت می‌بینیم آن است که به جای محیط زیست باید بگوییم "محیط ایست".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به ناکارآمدی‌های دولت دوازدهم در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: آنچه که در حقیقت می‌بینیم، متفاوت از چیزی است که روحانی در اواخر عمر کاری خود در این باره سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: اگر اتفاقات خوبی در حوزه محیط زیست طی هشت سال اخیر داده می‌بایست اثرات آن هویدا بوده و مردم از عوایدش منتفع و بهره‌مند شوند، حال آنکه در عمل اینگونه نیست.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: موارد متعددی از کوه‌خواری، زمین‌خواری، تصرف عدوانی به اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی، آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و تهدید حیات رودخانه‌ها و تالاب‌ها در عمر کاری دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.
,
 
,
قاسمی‌پور تاکید کرد: در مواردی نه تنها اقدامات شاخص و اثرگذاری با هدف صیانت و نگه‌داری از محیط زیست اتفاق نیفتاد، بلکه برخی از بستگان و وابستگان مسوولان و وزرای دولت با تخریب منابع ملی اقدام به ویلاسازی و کاخ‌سازی کردند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم در زمینه فعالیت‌ها و سیاست‎گذاری‌ها در حوزه محیط زیست نمره قبولی نگرفت، افزود: در مواردی نه تنها دولت عملکرد مثبتی نداشت بلکه برخی مسائل را به حال خود رها کرده و خود به عاملی برای تخریب منابع ملی و طبیعی تبدیل شد.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: معتقدم دولت در زمینه حراست و حفاظت از جنگل‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته است، همچنان که مهیا نبودن زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات اطفای حریق موجب از بین رفتن بخشی از اراضی جنگلی کشور شده است.
,
 
,
قاسمی‌پور اظهار کرد: در مواردی اگر شاهد حضور و همراهی مردم و سمن‌ها نبودیم، مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها به مراتب دشوارتر شده و موجب از بین رفتن بخشی از پوشش جنگلی می‌شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: البته اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم نباید از سهم خشکسالی و کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در افت منابع آبی و خشک شدن برخی رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور غافل بمانیم.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: با همه آنچه که گفته شد، تلقی مردم به واسطه همه مشکلات و کم‌کاری از محیط زیست، " محیط ایست" است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه