اخبار داغ

حاشیه های جذاب‌تر از متن؛ از طلایی که به پدر رسید تا تماشاگر در المپیک ممنوع التماشاگر

المپیک توکیو| ماسک بزنید تا گاز نگیرید/ محرومیت تا زمان آب شدن یخ‌های سیبری

المپیک توکیو| ماسک بزنید تا گاز نگیرید/ محرومیت تا زمان آب شدن یخ‌های سیبری
در بازی‌های المپیک توکیو سانایف هم حریفش را گاز گرفت تا بازهم یاد و خاظره لوئیس سوارز و حرکت جنجالی‌اش زنده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت های المپیک همواره و در تمام ادوار پر از حواشی جذاب و دیدنی بود که گاهی حتی از خبر کسب مدال یک ورزشکار هم بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل با هم نگاهی خواهیم داشت به حواشی جذاب‌تر از متن رقابت‌های المپیک توکیو.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*طلایی برای پدر!

, *طلایی برای پدر!, *طلایی برای پدر!,

جید کری، ژیمناست آمریکایی پس از قهرمانی در ماده حرکات زمینی ژیمناستیک بانوان المپیک ۲۰۲۰، مدال طلا را به مربی خود تقدیم کرد، برایان کری مربی فرزند خود در مسابقات بود.

,

, ,

, ,

*محروم تا زمان آب شدن یخ‌های سیبری!

, *محروم تا زمان آب شدن یخ‌های سیبری!, *محروم تا زمان آب شدن یخ‌های سیبری!,

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک: الزام‌های آژانس جهانی ضددوپینگ درباره ورزشکاران روسیه تا پایان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ باقی خواهند ماند و هیچ چیزی تغییر نمی‌کند.
ما همواره قوانین را به خبرنگاران و سرویس‌های رسانه‌ای یادآوری می‌کنیم. ما نمی‌توانیم افراد را از پوشیدن پیراهن‌های دارای شعار و ... منع کنیم، با این وجود اینها قوانین هستند.
ما یکی از طرف‌های پرونده اختلافی آژانس جهانی ضددوپینگ (WADA) و کمیته ملی المپیک روسیه بودیم. WADA می‌گوید همه باید از قوانین تبعیت کنند و هر چیزی لازم است با احکام آنها مطابقت داشته باشد. کاری که ما انجام می‌دهیم رعایت قوانین است، هر چند این کار در همه مجموعه‌های ورزشی المپیک توکیو آسان نیست. فکر می‌کنم دستورالعمل‌های مربوط به روسیه تا پایان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ باقی می‌ماند.
دادگاه عالی ورزش تمامی ورزشکاران روسی را تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ از حضور در المپیک و مسابقات جهانی زیر پرچم کشورشان محروم کرد.

,
,
,
,

, ,

 

,

*طلای وزنه‌برداری با چاشنی رکوردشکنی!

, *طلای وزنه‌برداری با چاشنی رکوردشکنی!, *طلای وزنه‌برداری با چاشنی رکوردشکنی!,

لی ون ون ۲۱ ساله با سهولت ۱۴۰ کیلوگرم را در حرکت یک ضرب و ۱۸۰ کیلوگرم در حرکت دو ضرب وزنه می‌برد بالای سر برده و در هر دو وزنه موفق به شکستن رکورد المپیک شد. این ورزشکار جوان در مجموع با وزنه ۳۲۰ موفق به کسب مدال طلای المپیک در این دوره شد. البته خود لی ون ون در رقابت‌های جهانی موفق به ثبت مجموع ۳۳۵ کیلوگرم هم شده بود و اینجا در توکیو موفق به تکرار آن رکورد نشد.
بعد از اینکه داوران حرکات لی ون ون را تایید کردند، او با خوشحالی مربی خود را نیز روی صحنه آورد و هر دو نفر در مقابل گروه داوران تعظیم کردند. نزدیکترین رقیب او در این رقابت‌ها، امیلی کمپبل از تیم بریتانیا و قهرمان اروپا بود که در حرکت یک ضرب با ۱۲۲ و در حرکت دو ضرب ۱۶۱ کیلو را بالای سر برد و در مجموع با ۲۸۳ کیلو به مدال نقره دست یافت. سارا روبلز از ایالات متحده با تنها با یک کیلو فاصله و بالا بردن وزنه ۲۸۲ کیلوگرمی، در رتبه سوم قرار گرفت.
لی ون ون در سال‌های اخیر عملکرد فوق العاده‌ای داشته و در این سن و سال موفق به کسب عناوین مهمی شده است. او در ۱۹ سالگی با غلبه بر تاتیانا کاشیرینا از روسیه، دارنده عنوان  قهرمانی فوق سنگین وزن جهان که البته این دوره در توکیو ۲۰۲۰ شرکت نکرده، قهرمان مسابقات جهانی نیز شد.

,
,
,

, ,

*اشک بعد از قهرمانی!

, *اشک بعد از قهرمانی!, *اشک بعد از قهرمانی!,

گرچه قبل از شروع مسابقات بدمینتون به نظر می رسد چین لانگ، ورزشکار چینی از بخت فراوانی برای دریافت مدال طلا برخوردار باشد، اما ویکتور اکسلسن در فینال دست به کار بزرگی زده و از تکرار عنوان قهرمانی چن لانگ جلوگیری کرد. اکسلسن که در بازی های ریو ۲۰۱۶ برنز گرفته بود، از همان ابتدا تهاجمی ظاهر شده و در اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۵ و در ست دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ موفق به کسب پیروزی شده و مدال طلا را به خود اختصاص داد. چن لانگ که در المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان نخست شده بود، نتوانست در توکیو این موفقیت را تکرار بکند.
در واقع چن لانگ قصد داشت به دومین ورزشکار چینی تاریخ تبدیل شود که در دو المپیک پشت سر هم در این ورزش قهرمان می شود. لین دان، دیگر بدمینتون‌باز بزرگ اهل این کشور در بازی های پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ دست به چنین کار بزرگی زده بود.
همچنین امروز آنتونی سینیسوکا گینتینگ از اندونزی با غلبه بر کوین کوردون از گواتمالا موفق به قرار گرفتن در سکوی سوم و کسب مدال برنز این رقابت ها شد. ویکتور اکسلسن که بعد از کسب مدال طلا به شدت احساساتی شده بود، نتوانست جلوی اشک های خود را بگیرد.

,
,
,

, ,

, ,

*این زن، یک زن نیست!

, *این زن، یک زن نیست!, *این زن، یک زن نیست!,

یکی از موضوعات مناقشه برانگیز در دوومیدانی بار دیگر بحث برانگیز شده است. در تست‌های رقابت‌های ۲۰۰ متر بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، یکی از نفرات برتر کریستین امبوما، زن دونده ای از نامیبیا، است. او در مرحله نیمه‌نهایی رکورد ۲۱.۹۷ را ثبت کرد. او ۱۸ ساله است و یکی از ورزشکارانی است که مبتلا به هایپرآدرونژنیسم است. وضعیتی که در آن بدن بیش از حد طبیعی هورمون‌های تولید شده توسط تستوسترون را دارد.
امبوما که توسط دوومیدانی جهانی مجبور به رقابت در مسابقات سرعت شده است، هیچ‌کس را نسبت به عملکرد خود بی‌تفاوت نگذاشت و انتقادات زیادی نیز از حضور او در این رقابت‌ها شده است. یکی از سرسخت‌ترین منتقدان امبوما مارسین اورباس، دونده سابق لهستانی، است که ممکن است رکورد ۲۰ ثانیه (۱۹.۹۸) خود را از دست بدهد.
اورباس گفت: "من می‌خواهم درخواست کنم تا از امبوما یک آزمایش کامل صورت بگیرد تا مطمئن شویم که او یک زن است."
این دونده لهستانی معتقد است که مشکل به راحتی قابل تشخیص است. اورباس گفت: "مزیت تستوسترون بیشتر امبوما نسبت به سایر شرکت کنندگان با چشم غیر مسلح هم دیده می شود. در ساختار بدن، حالت حرکت، تکنیک، در عین حال در سرعت و استقامت هم به شدت مشخص است."
اورباس وضعیت فیزیکی و قدرت امبوما را با وضعیت فیزیکی که خودش در ۱۸ سالگی داشته مقایسه می کند: "او پارامترهای یک پسر ۱۸ ساله را دارد. در مورد من، من در آن سن رکورد ۲۲.۰۱ را داشتم. او رکورد ۲۱.۹۷ را در توکیو ثبت کرد."
از نظر اورباس این بی‌عدالتی‌ست که امبوما به دلیل این وضعیت هورمونی با راحتی رکوردهای جهانی را بشکند: "با پیشرفت و بهبود در تکنیک خود، او به زودی از رکورد ۲۱.۰۰ در ۲۰۰ و ۴۷.۰۰ در ۴۰۰ عبور خواهد کرد. ما هم‌چنان فکر می کنیم که این کار عادلانه و در شرایط برابر است اما این قطعا بی عدالتی آشکار و گستاخانه علیه زنان است."
به همین دلیل اورباس درخواست آژمایش گرفتن از امبوما را دارد: "اگر او سطح تستوسترون بالاتری نداشت پس همه چیز طبیعی و نرمال است. و با وجود این او مجاز به شرکت در المپیک و رقابت با زنان است. و اگر چنین نبود، او باید از درمان کاهش تستوسترون استفاده کند. تا آن زمان نباید اجازه داده شود او در چنین فضایی رقابت کند. "

,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

*پایان یک هفته جنجال: پناهنده بلاروسی می خواهد به خانه بازگردد!

, *پایان یک هفته جنجال: پناهنده بلاروسی می خواهد به خانه بازگردد!, *پایان یک هفته جنجال: پناهنده بلاروسی می خواهد به خانه بازگردد!,

کریستین تیمانوفسکا، دونده بلاروسی به درخواست مقام‌های دولتی بلاروس پیش از رقابت در مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو به کشورش فرا خوانده شده بود. این دونده بلاروسی که اعلام کرده بود تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، پس از تهیه شدن بلیت بازگشت به بلاروس در فرودگاه توکیو از سوار شدن به هواپیما خودداری و از پلیس ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کمک کرد.

کمیته بین‌‌المللی المپیک با ارسال نامه‌ای به کمیته المپیک بلاروس خواهان دریافت گزارشی درباره کریستین تیمانوفسکا شد. بلاروس اعلام کرد این ورزشکار مشکل روانی دارد و باید به مینسک بازگردد. اتهامی که از سوی کریستین تیمانوفسکا رد شد و اعلام کرد که تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد. در ادامه دیپلمات‌‌های سفارت بلاروس با مراجعه به فرودگاه بین‌المللی توکیو خواهان دریافت اطلاعات کاملی درباره سرنوشت تبعه خود شدند. سفارت لهستان نیز در اقدامی حمایتی اعلام کرد که حاضر است به کریستین تیمانوفسکا پناهندگی بدهد و تمامی شرایط تمرینی و مسابقه را در توکیو برای او فراهم می‌کند.

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز گفت: این کمیته تحقیقات خود را در مورد پرونده دونده بلاروسی آغاز کرده است. امروز منتظر دریافت گزارشی از کمیته ملی المپیک بلاروس هستیم. باید تمام حقایق و افراد دخیل در این پرونده روشن شوند. کریستین تیمانوفسکا برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کند. او در جای امنی است. ما با IOC  برای کمک به این پرونده در ارتباط هستیم.


کریستین تیمانوفسکا نیز یک روز پس از این اتفاق گفت که نگران امنیتش است و می‌خواهد با آرامش خاطر به اروپا بازگردد. «آرسنی زدانوویچ»، همسر تیمانوفسکا نیز با توجه به این شرایط با ترک توکیو راهی اوکراین شد. او که خود نیز یک دونده برجسته است و به گفته تیمانوفسکا با وجود داشتن شرایط لازم از حضور در المپیک توکیو باز ماند، در اوکراین تحت حمایت دولت این کشور قرار گرفته است. وزارت امور خارجه اوکراین نیز اعلام کرد تمامی کمک‌های لازم به همسر دونده بلاروسی در کیِف انجام خواهد شد.

 به‌نظر ادعای بلاروس درمورد مشکل روانی داشتن تیمانوفسکایا آن‌چنان هم غیر واقعی نیست چون او در جمع خبرنگاران در ورشو، پایتخت لهستان گفت: "من هنوز به پناهندگی سیاسی در لهستان فکر نکرده‌ام و می‌خواهم به ورزش ادامه دهم." و تقریبا به‌صورت جالبی همه افرادی که پیگیر وضعیت او بودند را بازی داد

این دونده بلاروسی افزود: تنها چیزی که اکنون به آن فکر می‌کنم ادامه ورزش حرفه‌ای است. تعجب می‌کنم که وضعیت من به چنین فاجعه بزرگ سیاسی تبدیل شد. این فقط یک موضوع ورزشی است و اشتباهی رخ داد. من آماده‌ام تا در صورت اطمینان یافتن از نبودن خطر و مشکلی به بلاروس بازگردم. انتخاب لهستان هم پس از تماس با خانواده‌ام صورت گرفت. در این کشور این امکان وجود دارد که گاهی یکدیگر را ملاقات کنیم.



آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز گفت: رژیم لوکاشنکو قصد داشت سرکوب دیگری در سطح جهانی انجام دهد و سعی کرد کریستین تیمانوفسکا، دونده بلاروسی را به دلیل استفاده از حق آزادی بیان مجبور به ترک توکیو کند. چنین اقدام‌هایی روح المپیک را تضعیف می‌کند و نقض‌کننده حقوق بشر است. این یک موضوع غیرقابل قبول است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

المپیک توکیو 2020| اظهارات وزیر آمریکایی درباره دونده بلاروسی/ IOC: جای تیمانوفسکا امن است

, المپیک توکیو 2020| اظهارات وزیر آمریکایی درباره دونده بلاروسی/ IOC: جای تیمانوفسکا امن است,

*حضور تماشاگران در المپیک ممنوع‌التماشاگر!

, *حضور تماشاگران در المپیک ممنوع‌التماشاگر!, *حضور تماشاگران در المپیک ممنوع‌التماشاگر!,

در حدود هزار تماشاگر در مسابقات دوچرخه‌سواری المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در استان شیزوکای ژاپن برگزار می‌شود، حضور یافتند.
مسابقات دوچرخه‌سواری المپیک توکیو درحالی شیزوکا آغاز شد که در این استان بر خلاف توکیو هیچ اقدام سختگیرانه‌ای برای قرنطینه وجود ندارد. در توکیو با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شرایط اضطراری تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شد. به همین دلیل رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

,
,

المپیک 2020 توکیو| حضور هزار تماشاگر در مسابقات دوچرخه‌سواری

, المپیک 2020 توکیو| حضور هزار تماشاگر در مسابقات دوچرخه‌سواری,

 

,

*منطقه شنا ممنوع!

, *منطقه شنا ممنوع!, *منطقه شنا ممنوع!,

تیم ملی شنای همزمان یونان به دلیل ابتلای پنج ورزشکار این تیم به ویروس کرونا از رقابت در المپیک توکیو کنار گذاشته شد. تست کرونای 2 عضو تیم ملی شنای یونان روز گذشته مثبت اعلام شد و امروز نیز سه ورزشکار دیگر این تیم به این ویروس مبتلا شدند.

کمیته برگزاری المپیک توکیو تیم ملی شنای همزمان یونان را از مسابقات کنار گذاشت و ضمن قرنطینه کردن‌شان از آنها خواست هر چه زودتر دهکده المپیک را ترک کنند.

,
,
,

PHOTOS: 23 Best-Dressed Countries at Tokyo 2020 Opening Ceremony

, PHOTOS: 23 Best-Dressed Countries at Tokyo 2020 Opening Ceremony,

*خداحافظی برادران افسانه‌ای!
در پایان مسابقه تیم ملی بسکتبال اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو که مقابل فرانسه ۹۵ بر ۸۱ تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت، پائو و مارک گسول دو برادری که سال‌ها در تیم ملی اسپانیا حضور داشتند و به همراه این تیم سابق عناوین متعددی از جمله طلای جهان و نقره و برنز المپیک شدند، از تیم ملی کشورشان خداحافظی کردند.
پائو گسول با ۴۱ سال، مسن ترین بازیکن این دوره بود. مارک نیز با ۳۶ سال سن یکی از با تجربه ترین بازیکنان محسوب می‌شد.

, *خداحافظی برادران افسانه‌ای!, *خداحافظی برادران افسانه‌ای!,
,
,

, ,

*کمی به من زمان دهید!

, *کمی به من زمان دهید!, *کمی به من زمان دهید!, *کمی به من زمان دهید!,

میخایین لوپز اسطوره کشتی کوبا و جهان درباره شرکت در المپیک پاریس گفت: کمی به من زمان بدهید. الان می خواهم یادی کنم از پرواز برگشتم به هاوانا از آتن در سال ۲۰۰۴. در المپیک پنجم شده بودم و  پدرو والس که متاسفانه هرگز فرصت وداع با او را پیدا نکردم گفت که من روزی بهترین کشتی گیر دنیا خواهم شد و رکوردی ثبت می کنم که هیچکس نتوانسته به آن برسد. امروز آن پیش بینی به واقعیت پیوست.

, میخایین لوپز اسطوره کشتی کوبا و جهان درباره شرکت در المپیک پاریس گفت: کمی به من زمان بدهید. الان می خواهم یادی کنم از پرواز برگشتم به هاوانا از آتن در سال ۲۰۰۴. در المپیک پنجم شده بودم و  پدرو والس که متاسفانه هرگز فرصت وداع با او را پیدا نکردم گفت که من روزی بهترین کشتی گیر دنیا خواهم شد و رکوردی ثبت می کنم که هیچکس نتوانسته به آن برسد. امروز آن پیش بینی به واقعیت پیوست.,

, , ,

*از ریو تا توکیو با درخشش طلای المپیک!

, *از ریو تا توکیو با درخشش طلای المپیک!, *از ریو تا توکیو با درخشش طلای المپیک!, *از ریو تا توکیو با درخشش طلای المپیک!,

الین تامپسون دونده جامائیکایی که چند روز پیش در دوی ۱۰۰ متر بانوان به مدال طلا رسیده بود، مدال طلای دوی ۲۰۰ متر المپیک ۲۰۲۰ را هم به دست آورد.
تامپسون در المپیک ریو نیز قهرمان این دو بخش شده بود تا به نوعی از عناوین قهرمانی خود دفاع کرده باشد.

,
,

, ,

*ماسک بزنید تا گاز نگیرید!

, *ماسک بزنید تا گاز نگیرید!, *ماسک بزنید تا گاز نگیرید!,

نور اسلام سنایف کشتی گیر قزاقستانی در رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک توکیو به مصاف رقیب خود از هند یعنی راوی داهیا رفت و در در حین رقابت دست به یک اقدام عجیب زد و دست حریف خود را گاز گرفت.
وقتی راوی از تشک خارج شد، آشکارا احساس درد می کرد و به کمک کیسه یخ توانست به کشتی برگردد و در نهایت نیز ۹-۲ پیروز شد.
گاز گرفتن سانایف یادآور حادثه ای بود که در نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۲ لندن رخ داد. آنجا سوشیل کومار متهم به گاز گرفتن گوش آخزورک تاناتروف حریف قزاقستانی اش شده بود.
ویدئوها نشان می دادند که سوشیل  که در آن مسابقه ۰-۳ عقب افتاده بود، احتمالا گوش تاناتروف را گاز گرفته است. تاناتروف خون روی گوشش را به داور نشان داد اما اعتراض جواب نداد.سوشیل در نهایت به فینال راه یافت ولی نقره گرفت.
این اقدام کشتی‌گیر قزاقستانی با واکنش فدراسیون جهانی کشتی روبرو شد و آنها تاکید کردند که این کار یک خطای محرز است اما سانایف هرگز در تقابل با کومار این اقدام را به عمد انجام نداده است. در بیانیه آنها در این رابطه آمده است: "فدراسیون بین المللی کشتی نتیجه گرفت که این اقدام کاملاً غیر عمدی بوده و هیچ مجازاتی نیز برای سانایف در پی نخواهد داشت."

,
,
,
,
,

, ,

*دختر کو ندارد نشان از پدر!

, *دختر کو ندارد نشان از پدر!, *دختر کو ندارد نشان از پدر!,

 الید مک اینتایر به مدال طلا قایق بادبانی المپیک ۲۰۲۰ رسید، پدرش مایکل نیز ۳۳ سال پیش در المپیک ۱۹۸۸ سئول در همین رشته مدال طلا کسب کرده بود.
 الید مک اینتایر یکی ازموفق‌ترین ملوانان زن تاریخ المپیک است.

,
,

, ,

*فراموشی دوچرخه‌سوار آسیب‌دیده هلندی

, *فراموشی دوچرخه‌سوار آسیب‌دیده هلندی, *فراموشی دوچرخه‌سوار آسیب‌دیده هلندی,

لورن فن‌ریسن، دوچرخه‌سوار هلندی پس از سانحه در مسابقات ماده کایرین رشته دوچرخه‌سواری المپیک ۲۰۲۰ توکیو با آسیب‌های جدی مواجه شده است. این ورزشکار پس از سانحه در پیست، هوشیاری‌اش را از دست داد و نتوانست پیست را به تنهایی ترک کند و بابرانکارد به آمبولانس منتقل و سپس راهی بیمارستان شد.
بر اساس تشخیص پزشکان؛ فن‌ریسن دچار شکستگی دنده‌ها، استخوان ترقوه و کبودی ریه شده است. همچنین این ورزشکار هلندی لحظه سانحه را به خاطر نمی‌آورد.
لورن فن‌ریسن، دوچرخه‌سوار اهل هلند و کتی مارچانت انگلیسی در پیست مسابقه نخست مرحله یک‌چهارم نهایی ماده کایرین المپیک ۲۰۲۰ توکیو با هم برخورد کردند. مارچانت این مسابقه را با قرار گرفتن در رده پنجم به پایان رساند اما دوچرخه‌سوار هلندی با برانکارد به بیرون از پیست انتقال یافت و در نهایت راهی بیمارستان شد تا تحت درمان قرار بگیرد.

,
,
,

المپیک 2020 توکیو| اعلام آخرین وضعیت دوچرخه‌سوار آسیب‌دیده هلندی

, المپیک 2020 توکیو| اعلام آخرین وضعیت دوچرخه‌سوار آسیب‌دیده هلندی,

*دوپینگ آقای سرعت؟

, *دوپینگ آقای سرعت؟, *دوپینگ آقای سرعت؟,

قهرمانی لامون مارسل جیکوبز دونده ایتالیایی که موفق شد در دوی ۱۰۰ متر بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ثبت زمان ۹.۸۰ ثانیه به عنوان قهرمانی برسد و مدال طلای این ماده را از آن خود کند، باعث شد تا نشریه «واشنگتن پست» آمریکا با اشاره‌ای به موارد قبلی دوپینگ بنویسد که «تاریخ دوومیدانی به پیشرفت‌های ناگهانی و بزرگ مظنون است». نشریه انگلیسی «تایمز» هم در مقاله‌ای با تیتر «تاریخ سیاه دوومیدانی با دوپینگ» به این مورد اشاره کرد که ورود هر ستاره جدید، میزان شکاکیت را بالاتر می‌برد.
جیووانی مالاگو، رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا (CONI) می‌گوید سوء‌ظن دوپینگ علیه لامون مارسل جیکوبز شرم‌آور و ناخوشایند است. او در این باره به «رای رادیو اونو» ایتالیا گفت: اظهارات برخی از همکاران شما از هر نظر باعث خجالت و شرمندگی شدید است. ما در مورد ورزشکارانی صحبت می‌کنیم که در این مورد تحت کنترل‌های سیستماتیک و روزانه ضددوپینگ قرار می‌گیرند.
وی افزود: وقتی یک رکورد ملی یا حتی قاره‌ای ثبت می‌کنید، این تعداد کنترل دوپینگ حتی دو برابر می‌شود، به طوری که تعداد کنترل‌ها چشمگیر می‌شود. این اتهامات واقعاً ناخوشایند است و نشان می‌دهد که چگونه برخی قادر به پذیرش شکست نیستند.

,
,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه