اخبار داغ

تکواندوکار جدید به تیم ملی تزریق نمی‌شود

افشار: برای تغییر در کادرفنی تکواندو باید نظر همه را پرسید/ عدم تعامل کادرفنی با تکواندوکاران دلیل ناکامی در المپیک بود

افشار: برای تغییر در کادرفنی تکواندو باید نظر همه را پرسید/ عدم تعامل کادرفنی با تکواندوکاران دلیل ناکامی در المپیک بود
کارشناس تکواندو کشورمان گفت: مدتی می‌شود که بازیکن بزرگ‌سال به تیم ملی ما تزریق نمی‌شود و رده‌های خردسالان و نوجوانان خروجی‌های خوبی به بزرگ‌سالان اضافه نکرده‌اند که باید گروهی از استعدادهای برتر تمام کشور جمع شوند و با برنامه ریزی آموزشی مدون رشد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی افشار بازیکن سابق تیم ملی و کارشناس تکواندو کشورمان در خصوص علت نتیجه نگرفتن بازیکنان در المپیک اظهار داشت: من به این موضوع از 4 جهت نگاه می‌کنم، مشکل اصلی عدم تعامل کادر فنی با ورزش‌کاران ماست که برنامه‌های تمرینی آمادگی جسمانی، روانی و تکنیکی بدون هماهنگی با قهرمانان و افرادی که دارای تجربه بودند، طراحی و تنظیم شده و این نقطه ضعف کار فریبرز عسکری بود. چرا که یک تیم مشاور کنار او وجود نداشت که مشکلات را آنالیز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی درمورد سرمربی تیم ملی اضافه کرد: موضوع دوم که سرمربی تیم ملی در جلسه مطرح کردند، نداشتن تشکیلات و لوازم مسابقه که به دلیل تحریم‌ها در دسترس بازیکنان نبوده. یک سری مسائل زیر نظر فدراسیون باید تامین می‌شده که گفتند تغذیه و امکانات مناسب نداشتیم همه این ها به علت عدم هماهنگی به وجود می‌آید.

,

کارشناس تکواندو کشورمان در ادامه افزود: نکته سوم در بخش مدیریت فدراسیون باید بررسی شود. رئیس فدراسیون باید یک تیم بسیار قوی در حوزه‌های مختلف داشته باشد چراکه کار حرفه‌ای در هر بخشی تفاوت دارد. هیچ‌وقت یک مشاوره تخصصی در سه بخش کیوروگی، پومسه و هانمادانگ نداشته‌ایم. هم‌چنین به یک گروه فکری قوی در کنار فدراسیون نیازمندیم. ما نیروهای توانمند و پتانسیل خوبی در این زمینه داریم و باید به کار بگیریم.

, .,

افشار تاکید کرد: مدتی می‌شود که تکواندوکار به تیم ملی ما تزریق نمی‌شود و رده‌های خردسالان و نوجوانان خروجی‌های خوبی به بزرگسالان اضافه نکرده‌اند. باید کنار تیم ملی نوجوانان گروهی استعداد برتر از تمام کشور جمع شود و با برنامه ریزی آموزشی مدون رشد کنند.

, .,

وی درمورد مشکل تکواندو گفت: فکر می کردم کشور ما نیازمند مدیران با دانش، با درک کافی و آگاهی بود. ولی در حال حاضر نظرم تغییر کرده و باید مردم آگاهی داشته باشیم. تکواندو ما مدیران خوبی دارد ولی جامعه تکواندو آگاهی کافی را ندارند و نیازمند تغییر نگرش داخل خودشان هستند. باید در صورت بروز اختلاف آن را داخل خانواده حل کنند چرا که مطبوعات و فضای مجازی جای بیان این موضوعات نیست. در نهایت یک نقطه مشترک بین همه این خانواده وجود دارد به نام ورزش تکواندو که اگر اولویت باشد دیگر کسی به دنبال سهم خواهی نخواهد بود بلکه به دنبال راه حل برای رفع مشکلات می‌گردند. ضرباتی که می خوریم برای از هم گسیختگی این روزهاست، فدراسیون باید کاری کند تا این خانواده زیر پرچم تکواندو همگن شود و آبی که رفته دوباره به جوی بازگردد.

, .,

وی در خصوص نبود هم‌دلی در تکواندو اذعان داشت: می‌گویند چند پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند. هر یک از قهرمانان را یک پادشاه می‌دانم و معتقدم همه آن‌ها قرار نیست فرمان‌روایی کنند اما اگر فدراسیون باید با یک برنامه ریزی درست همه آن‌ها را کنار هم قرار دهد. اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مشکلات حل می‌شود. وقتی به صورت رو در رو صحبت کنیم بسیاری از مسایل بدون سوتفاهم برطرف خواهد شد چرا که درک و برداشت درستی از احساسات یکدیگر کسب می‌کنیم.

, .,

کارشناس تکواندو در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: قبلا به پولادگر طرحی پیشنهاد دادم به نام باشگاه قهرمانان که هر چند وقت یکبار دور هم جمع شوند. همین باشگاه باعث باعث همدلی خواهد بود و می‌توانند از ظرفیت‌های آن ها استفاده کنند. در حال حاضر من مدیر شرکت نفت هستم، شاید گاهی بتوانم فضاهایی را در اختیار تیم ملی قرار دهم یا مثلا بیژن مقانلو مدیر فرودگاه مهرآباد هستند و امکان دارد در بخش ترانسفر بازیکنان کمک کنند. بنابراین اگر از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، قطعا نتیجه خوبی بدست می‌آید ولی اگر من به دنبال سهم خواهی باشم، همه چیز را کنار می گذارم و به دنبال منافع شخصی خودم خواهم بود.

, .,

افشار در مورد خالی بودن جای بسیاری از کارشناسان در نشست فدراسیون تاکید داشت: فدراسیون کار دعوت از کارشناسان را به عهده من گذاشت و ممکن بود اگر من به شخصی مثل مجید افلاکی زنگ می‌زدم، بر اساس احترام و رفاقت با من بپذیرد. ما بر هم تقدم و تاخر نداریم. درخواست من از بیژن مقانلو و کرمی بود که تشریف نیاوردند. ظاهرا یوسف کرمی انتظار داشت فدراسیون از ایشان دعوت به عمل آورد و همه افرادی که در این جلسه حضور پیدا کرده بودند را خوار و خفیف خطاب کردند. وقتی بزرگتری مثل پولادگر می‌خواهد از تجربیات ما استفاده کند، وظیفه خود می‌دانیم این را بپذیریم.

,

وی در ادامه تصریح کرد: فردا هم جلسه دیگری برگزار خواهد شد و فدراسیون از من درخواست کرد کارشناسان را دعوت کنم که نپذیرفتم و ترجیح دادم انجام این کار بر عهده خودشان باشد. ای کاش کمیته ای تشکیل شود و قهرمانان کنار یکدیگر قرار گیرند تا حرف هایشان یک‌دست شود و طرح‌های خوبی ارایه دهند. فدراسیون هم این را دنبال می‌کند که در نهایت تکواندو منفعت ببرد نه اشخاص. به عقیده من خیلی از قهرمانان می‌توانستند حضور داشته باشند، مثل مهدی بی‌باک به صورت آنلاین، از نسل‌های گذشته فرهاد اصلانی، مهدی نوایی حرف‌های شهرستان‌ها را می‌توانست منعکس کند، حسن اصلانی و مجید امین ترابی، وحید عبداللهی و از نسل های جدیدتر سروش احمدی شرکت کنند.

, .,

کارشناس تکواندو کشورمان در خصوص تقویت یا تغییر کادر فنی بیان داشت: کادر فنی ظرف مدت 4 سال تلاش خود را انجام داده و اعتقاد دارم در این مورد فدراسیون باید تصمیم بگیرد ولی امیدوارم اگر قرار باشد تغییری صورت بگیرد، نقطه نظرات همه قهرمانان و کارشناسان را بگیرند و با جمع بندی کلی اقدام کنند. تمام صحبت من شوراست تا برنامه مربیان موشکافانه آنالیز شود و با هدف گذاری و مشخص کردن نقطه شروع و پایان انجام شود. من با ماندن فریبرز عسگری مخالفتی ندارم حتی اگر مربی جدید بیاید، به او احترام می گذارم. باید مربیان با دانشی برای تیم بگذارند و قهرمانان با تمام ظرفیتی که دارند کنار آنها قرار بگیرند.

, .,

افشار در پایان گفت‌وگو با تکواندو پلاس، درمورد کادرفنی گفت: اگر کادر فنی جدید انتخاب شد، نباید فردی باشد که همه تعجب کنند از کجا آمده. پیشنهاد دادم اگر قرار به تغییر باشد، باید خیلی سریع این اتفاق بیفتد و فردی که همه او را قبول دارند، انتخاب می‌کنند و به او احترام می گذارند؛ همانطور که در این چهار سال از عسکری حمایت شد و به او کمک کردند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه