اخبار داغ

ایمان داشتم که صعود می کنم

طباطبایی: خستگی در جام جهانی شطرنج کار را برایم مشکل کرد/ می خواهم در مسابقات جایزه بزرگ فیده شگفتی‌ساز شوم

طباطبایی: خستگی در جام جهانی شطرنج کار را برایم مشکل کرد/ می خواهم در مسابقات جایزه بزرگ فیده شگفتی‌ساز شوم
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: می خواهم در مسابقات جایزه بزرگ فیده شگفتی‌ساز شوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، استاد بزرگ محمدامین طباطبایی در مسابقات جام جهانی شطرنج سوچی روسیه توانست برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در جمع ۸ شطرنجباز برتر جهان قرار بگیرد و جواز حضور در مسابقات جایزه بزرگ فیده را کسب کند. طباطبایی درباره این مسابقات صحبت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

* در خصوص مسابقات جام جهانی شطرنج سوچی روسیه بگو. سطح مسابقات چطور بود؟
-جام جهانی معتبرترین مسابقه شطرنجی است که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و برترین‌های هر قاره‌ که انتخاب می‌شوند،در آن حضور دارند. قهرمان این مسابقات عنوان قهرمان جهان را به خودش می‌گیرد. در این تورنمنت ۲۰۰ نفر از بهترین‌های شطرنج جهان حضور داشتند که سطح مسابقات را بسیار بالا برده بود.

* برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران توانستی در مسابقات جام جهانی در جمع ۸ شطرنج باز برتر جهان باشی. چه احساسی داری؟
-حس فوق العاده بود که توانستم در جمع هشت نفر برتر دنیا باشم. حتی می‌توانستم به مراحل بالاتر صعود کنم اما خستگی که در حین مسابقه برایم به وجود آمد، کار را برایم مشکل کرد. کسی غیر از خودم فکر نمی‌کرد تا مرحله یک چهارم صعود کنم اما من در خودم می‌دیدم که می‌توانم به مراحل بالاتر هم پا بگذارم. برای اینکه به هدفی که قصد دارید برسید، ابتدا باید خودتان را باور کنید من قبل مسابقه در ذهنم به این باور رسیدم که می‌توانم تا فینال هم پیش بروم اما خستگی این تورنمنت کار را برایم دشوار کرد.  

* پس از صعود به مرحله یک چهارم مسابقات جام جهانی توانستی جواز حضور در مسابقات جایزه بزرگ فیده کسب کنی. در خصوص این بازی‌ها بگو؟
- بعد از صعود به مرحله یک چهارم و حضور در جمع ۸ بازیکن برتر جهان توانستم جواز حضور در مسابقات جایزه بزرگ فیده را کسب کنم. این اتفاق یک تجربه خوب و فوق العاده می‌تواند باشد که برای من رخ داده. در آن مسابقات باید با بزرگان شطرنج جهان دیدار کنم هرچند که تا بحال تجربه بازی کردن در چنین مسابقاتی را نداشتم، برای همین تمام تلاشم را خواهم کرد که بتوانم در این مسابقات شگفتی‌ساز شوم. من معتقدم که این مسابقات می‌تواند سکوی پرتاب باشد برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر.

* برای اینکه در میان بهترین‌های  جهان باشی، چه امکاناتی نیاز است؟
- در ابتدا مهمترین چیزی که ما نیاز داریم برای اینکه در میان بهترین های جهان باشیم سرمربی حرفه ای است. همچنین اعزام به مسابقات و داشتن بازی‌های زیاد که باعث می‌شود جایگاهمان در جدول جهانی تغییر کند. با آمدن حسن تامینی به عنوان رئیس فدراسیون و درایت ایشان امیدوار هستیم که این مشکلات به زودی حل شود. در مسابقات جام جهانی شطرنج روسیه  همه تیم‌های حاضر از تیم ملی ایران انتظارات زیادی داشتند.

* سخت ترین بازی در مسابقات جام جهانی مقابل کدام حریف بود؟
-به نظر من سخت ترین بازی مقابل هایک ماریتروسیان از ارمنستان بود. وی بازیکن فوق العاده با استعدادی است که به زودی جز بهترین های جهان می‌شود. این دیدار برای من یکی از سخت‌ترین بازی‌ها بود.

* طولانی‌ترین بازی‌ات چقدر زمان برد؟
- سه بازی آخر من در مسابقات جام جهانی بالای ۵ ساعت طول کشید اما فکر می کنم که بازی مقابل هایک ماریتروسیان از همه طولانی‌تر بود.
انتهای پیام/


 

, * در خصوص مسابقات جام جهانی شطرنج سوچی روسیه بگو. سطح مسابقات چطور بود؟,
,
,
, * برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران توانستی در مسابقات جام جهانی در جمع ۸ شطرنج باز برتر جهان باشی. چه احساسی داری؟,
,
,
, * پس از صعود به مرحله یک چهارم مسابقات جام جهانی توانستی جواز حضور در مسابقات جایزه بزرگ فیده کسب کنی. در خصوص این بازی‌ها بگو؟,
,
,
, * برای اینکه در میان بهترین‌های  جهان باشی، چه امکاناتی نیاز است؟,
,
,
, * سخت ترین بازی در مسابقات جام جهانی مقابل کدام حریف بود؟,
,
,
, * طولانی‌ترین بازی‌ات چقدر زمان برد؟,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه