اخبار داغ

یک دونده استقامت در راه کابینه؛

آقای دونده در جادۀ سئول/ وزیر جدید ورزش‌وجوانان کیست؟!

آقای دونده در جادۀ سئول/ وزیر جدید ورزش‌وجوانان کیست؟!
وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که دولت دوازدهم به انتها رسیده و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی نیز طی هفتۀ اخیر با همان کابینۀ قبلی جلسات هیأت دولت را اداره می‌کرد، امروز و پس از کش‌وقوس‌های بسیار بالاخره لیست اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این بین برای پذیرش مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، مانند سایر وزارت‌خانه‌ها یک نام آشنا به چشم می‌خورد؛ سیدحمید سجادی، نخستین وزیر پیشنهادی دولت دهم به مجلس شورای اسلامی که در اخذ رأی اعتماد از نمایندگان وقت ملت ناکام بود و پس از آن هم به معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای عمارت خیابان سئول شمالی رسید.

,
وی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی در رشته تربیت‌بدنی بوده و حائز سوابقی نظیر معاونت امور ورزشی سازمان تربیت بدنی، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دوومیدانی، مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعاملی موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضویت در شورای عالی سیاست‌گذاری ورزش سیما، مدیرکلی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و نایب رئیسی کمیته تربیت‌بدنی در ابعاد اجرایی و مسئولیتی نیز هست.
,
 
,
سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپین و مدال‌آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی به حساب می‌آید، دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور، تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین‌المللی را در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده.
,
 
,
این مدیر ۵۲ ساله طبق آمار و ارقام موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تمامی رشته‌های دو (نیمه‌استقامت و استقامت) ایران را در اختیار داشت و این در حالی است که رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام سیدحمید سجادی ثبت شده‌.
,
 
,
رشته تخصصی سجادی در زمان فعالیت حرفه‌ای ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند. سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.
,
 
,
وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز هست. سجادی در اواخر خردادماه ۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری دولت دهم به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف، ۸۷ رأی موافق و ۲۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ رأی گرفته شده نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.
,
 
,
با این حال و بین اسامی پراکنده‌ای نظیر کیومرث هاشمی، سیدعبداله ارجائی و علی‌رضا فارسی، نظر رئیس و معاون اول دولت روی سیدحمید سجادی به اجماع رسیده تا درنهایت مجلس شورای اسلامی برای دومین بار در این رابطه تصمیم‌گیر نهایی و قطعی باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه